روزانه های سینمایی
چهره سال شبکه کیست؟

چهره سال شبکه کیست؟

اگر بخواهید به رسم مالوف بسیاری از نشریات و جراید معتبر از بین فعالان و دست اندرکاران شبکه نمایش خانگی در سال ۹۰، موسسه، شرکت و یا شخصی را به عنوان چهره شاخص برگزینید، شخصیت حقوقی یا حقیقی مورد نظر چه کسی است؟ بدیهی است در کامنت ها و یا یادداشت های خود هر قدر توضیحات بیشتری برای گزینش و معرفی فرد یا موسسه و شرکت مورد نظر خود، ارائه دهید، احتمال اینکه عده زیادتری را با خود همراه سازید، محتمل خواهد بود. در روزهایی که بر طبق سنت خوب ما ایرانی ها، غبارزدایی از خانه و کاشانه آغاز شده است و بسیاری از وسایل و اشیاء بلااستفاده و کهنه به دور ریخته می شود و فضای منزل حال و هوای بهتری به خود می گیرد ، شاید این اقدام سبب فراموش کردن رنجش ها و کدورت ها و نیز الفت و نزدیکی دلها به یکدیگر گردد. از همین لحظه منتظر دریافت نظر و آرای شما دوستان همراه هستم. یادمان باشد انتخاب های ما همیشه جنبه نسبی داشته و نمی توان مطلقا" گزینه مورد نظر را از هر حیث برترین و بهترین دانست. کافی است علائم ونشانه های مثبت و رو به بهبودی از یک شخص یا موسسه، ما را به آینده او امیدوارتر ساخته باشد.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۸ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • با سلام
    ابتدا از ایدۀ جالب آقای فروتن درخصوص تعیین چهره سال ۹۰ شبکه نمایش خانگی قدردانی می کنم. آقای فروتن شما همیشه حرف تازه ای در آستین دارید و همین باعث اقبال روزافزون این سایت شده است.
    من از دور دستی بر آتش دارم و صاحب نظر نیستم اما هر ناظری با کمترین ملاحظه می تواند پیشگامی های موسسۀ هنر نمای پارسیان طی این سال ببیند و اگر ژرف تر نظر کند به جای مو پیچش مو را خواهد دید و هستۀ این پیشگامی را کشف خواهد کرد . اکنون که آقای اسدزاده موسسه جدید خود را پایگذاری کرده اند، به وضوح نشان داده اند که دست پنهان آن همه ذوق و نوآوری شخص ایشان بوده اند. برای این ادعا دلایلی دارم که در ذیل ذکر می کنم:
    ۱) تامین عناوین جنجالی و پر ریسک
    ۲) حجم بالای فعالیت از نظر تعداد عناوین در بازه زمانی یک ماه اخیر
    ۳) بکارگیری ذوقی هنرمندانه در طراحی و مستر سازی
    ۴) رشد بسیار سریع تصویر گستر پاسارگاد در زمانی بسیار کوتاه
    و اینها همه در حالی است که اندک اندک کیفیت طراحی پوستر ها و پاکت های هنر نمای پارسیان به سمت موسسات معمولی میل کرده است و بدیهی است که عناوین جاری و در حال پخش این موسسه در زمان مدیریت آقای اسدزاده تامین شده اند. همه اینها گواهی می دهند این مرد هر جا که باشد آنجا را آباد می کند و این مصداق واقعی "خلق ارزش از هیچ " است. بی شک آقای اسدزاده با این توان و انگیزۀ بالا در توسعۀ شبکه، چهرۀ سال ۱۳۹۰ هستند البته امیدوارم در سال جدید بیش از پیش توفان به پا کنند. ظهور تصویر گستر پاسارگاد و این چنین شتاب گرفتنش در شبکه نمایش خانگی بی بدیل و بی نظیر بوده است .
    آقای فروتن عزیز ، جا دارد از مردان سالهای گذشته نیز یادی کنیم ، کسانی همچون آقای جواد معماری که بستر این شبکه را هموار کردند و زحمات زیادی برای گستردگی شبکه در زمانی که ریسک این صنعت چند برابر اکنون بود متحمل شدند و به ایشان خسته نباشید بگوییم .
    آقای معماری عزیز ، ما چشم به راه تولد دوبارۀ تصویر دنیای هنر در سال ۹۱ هستیم تا بازهم برترین های سینما به وسیلۀ موسسۀ محبوبمان ارائه شود.
    آقای اسدزاده ، به شما هم تبریک می گویم که اینگونه مرد خستگی ناپذیر میدان هستید ، برایتان آرزوی موفقیت های چشمگیرتری را دارم.
     

  • شخصاً فکر می کنم بهتر است بجای افراد به موسسات رای بدهیم چون مثلاً اگر فکر کنیم موفقیت هنر نمای پارسیان که بنده مدیرانش را از نزدیک میشناسم و بعضاً از قدیمیهای شبکه هستند، یکسره به حساب یک نفر بگذاریم شاید خیلی درست نظر نداده باشیم. من هم هنر نما را برای سال ۹۰ نامزد میکنم و معتقدم در دوره کنونی هر توفیقی قطعا مرهون کار جمعی و تیمی و برنامه ریزی درست است و بدون اینها یک نفر که هیچ صد نفر هم راه به جایی نمی برند. در شرکت جدید آقای اسدزاده هم کسانی مانند آقای تورج شفیعی و افشین ساعی هستند که سابقه کار و موفقیت وسرعت پیشرفت شان از ایشان بیشتر است و با رویکرد محمد آقا میتوانیم بگوئیم شرکت پاسارگاد موفق تر بوده چون توانسته آقای اسدزاده را از هنر نما بر بزند و مال خود کند که یکنفره میتواند این همه سود و توفیق را برایشان کسب نماید.

  • آقا مسعود
    با سلام
    بی شک مسئولیت سنگین گسترش شبکه از عهده یک نفر خارج است و همه باید در این مهم دست به دست هم دهند تا این دایره برای فعالیت بازتر شود و راه هموارتر گردد. اما آنطور که من متوجه شدم هدف از این پست آقای فروتن شناسایی یک نفر بود. و الحق و الانصاف آقای اسدزاده یک نفره جای چند نفر خوش ذوقی و فعالیت داشته اند.
    راستی مسعود جان این آقایانی که نام بردی تا حالا کجا بوده اند و چه محصولی بیرون داده بودند؟ از آنجا که تصویر گستر پاسارگاد فعالیت ویدئویش را با آقای اسدزاده آغاز نموده است پس می توان توفان به پاشده را به شخص ایشان نسبت داد. از طرف دیگر بر اکثر دوستان آشکار است که مغز متفکر هنر نمای پارسیان چه کسی بوده و حس مخاطره جویی این موسسه در طی دوسال گذشته از کجا شارژ می شده است..
    به هر حال من نمی دانم باید منتظر بود و نظاره کرد. شاید هنر نمای پارسیان در سال جدید از همیشه نوآور تر و موفق باشد و خوش سلیقگی های بی نظیری را روکند. الله اعلم. باید دید و آنوقت قضاوت کرد. اما آنچه اکنون قابل روئیت است آن است که این مرد ( آقای اسدزاده) هر جا که باشد گل می زند. بهتر است است اینگونه مدیران مورد تشویق صنف قرار گیرند تا مثل مدیران موفق سالهای گذشته که اکنون مهجور شده اند از خوش فکری و ریسک طلبی دلسرد نشوند.

  • به نطر من  چهره سال را میتوان  مدیران موسسات(رسانه های تصویری. وتصویر گستر پاسارگاد) معرفی کرد  که بعد از این همه امروز فر دا کردند  در اخر پخش فیلم های (حوالی اتوبان ویکی از ما دونفر )را  به سال اینده موکول کردند

  • به نظر اینجانب چهره سال ۹۰
    آقای علی ابوحمزه
    موفق در تاسیس وپخش ویدئو رسانه آریا
    موفق در تاسیس و پخش ویدئو رسانه آسیا
    موفق در تاسیس و راه اندازی انجمن صنفی ویدئو رسانه ایران
    …..
    …..
    و در حال حاضر با غیبتی طولانی در پخش یکتا گستر پاسارگاد
    همراه و همدل نمایندگان توزیع از ابتدا تا کنون
     

  • به نظرم ناصر صفاریان با حمایت از فیلمهای مستند و توزیع آنها در بلبشوی فیلمهای ضعیف شبکه نقش گلی در شوره زار را داشت.

  • جناب آقای اسد زاده به دلیل انتخاب هوشمندانه عناوین و کسب آمار خوب در زمانی کوتاه از تاسیس موسسه جدید امیدوارم  که از امسال امر توزیع عناوین را خود شرکت تصویر گستر پاسارگاد انجام دهد.
     

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید