روزانه های سینمایی

لطفا بر اعصاب خود مسلط باشید!

صدور دستور مقام قضایی برای ممنوعیت انتشار قسمت ششم سریال«عاشقانه»توسط شرکت های نمایش آنلاین ویدیویی، به اقدام متقابلی از سوی همین شرکت ها برای ممنوعیت توزیع نسخه فیزیکی سریال انجامید. بدین ترتیب اگر قسمت ششم سریال فقط در قالب DVD منتشر شد حالا قسمت هفتم اصلاً امکان توزیع و انتشار نخواهد داشت و مخاطبان سریال درست همانند فاصله زمانی غیرمعمول بین قسمت چهارم و پنجم مجموعه، باید به انتظار رفع اختلافات جناح های مختلف دعوا بنشینند.

این دعوا اگر تا دیروز بین تهیه کننده و سرمایه گذار بود، حالا پای خریداران امتیاز نشر اینترنتی سریال را هم به میان کشیده است. خریدارانی که به قرارداد منعقد شده با تهیه کننده سریال استناد می کنند. این عده به جز زیان ناشی از خواب سرمایه، به کمرنگ شدن اعتبارشان نزد کاربران می اندیشند. در ادامه هیچ بعید نیست از رهگذر این اتفاق، کار تصویر برداری مجموعه نیز به حالت تعلیق درآید و موسسه ویدیو رسانه و شرکت پخش نسخه فیزیکی سریال نیز ادعای خسارت کند و معادله اختلاف بین طرف های دعوا شکل پپیچیده تری به خود گیرد.

به همین خاطر بعید نیست؛ این روزها راهروی دادسرای کارکنان دولت، محل آمد و شد وکلای شرکت های نمایش آنلاین ویدیویی، تهیه کننده سریال، سرمایه گذار و ناشر فیزیکی سریال باشد. فکرش را بکنید، دست اندرکاران مجموعه ای که بنا بود قصه پر و پیچ خم عاشقانه ای را توصیف کنند، حالا برای هم شاخه و شانه می کشند و گره به ابروها می اندازند. در این میان مخاطب و خریداران نسخه ارجینال یا نسخه حلال اینترنتی، مغبون و خشمگین با خود عهد می بندند که اگر بزودی توزیع سریال سر و سامانی نگیرد و آب ها از آسیب نیافتد، برای همیشه قید خرید و پیگیری سریال های خلق الساعه نمایش خانگی را بزنند و وقت و سرمایه خود را در این راه بی فرجام تلف نکنند.

در این میان تنها خردورزی و آینده نگری طرف های دعوا می تواند، آبی بر آتش اختلافات بریزد تا در تفاهم پایدار با یکدیگر، حل مناقشات را به توزیع ادامه سریال گره نزنند و مانع از فرو ریختن کامل دیوار اعتماد بین خود و میلیونها مخاطب و کاربر شوند. صاحب این قلم ضمن تاکید بر حضور مشفقانه و پادرمیانی مراجع دولتی، طرفین دعوا را به خونسردی و پرهیز از شعله ور کردن آتش اختلافات دعوت می کند.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۲ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • با سلام مجدد .

    ظاهراً فیلم مشکل گیتی هم مثل عاشقانه ۶ فقط در سوپرمارکت ها توزیع شده و به گفته توزیع کنندگان ، بخاطر افزایش قیمت و نقدی بودن ، آنها زیر بار قبول فیلم نرفته اند .

    اما بنده از دو-سه تا سوپرمارکت و روزنامه فروشی که پرس و جو کردم متوجه شدم ویزیتورهای شرکت های مربوطه این عناوین را با قیمت به مراتب کمتری نسبت به قبل تحویل داده و تنها شرطشان تسویه نقدی فوری بوده است! این یعنی افزایش قیمت یک بهانه است و مشکل اصلی توزیع کنندگان که حاضر نیستند جلوتر از دماغشان را ببینند ، کمبود شدید نقدینگی می باشد!

  • سلام

    بااین شرایط اقتصادی و رکود خرید نقدی، اونم فیلم منطقی نیس.بادوستان صحبت میکردم بقیه نمایندگان  شهرستانهانیز  آمارشون رو به شدت کم کردندوفقط به دلیل اینکه شرکت عنوان عاشقانه روداره راضی به خریدنقدی شدند..قطعا این روش تسویه ضربه بزرگی به توزیع خواهدزدکه در درازمدت آثارآن نمودارمیشود

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید