روزانه های سینمایی
ما نیامده ایم درآمد شما را کم کنیم پاسخ گلرنگ به نمایندگان توزیع در اصفهان

ما نیامده ایم درآمد شما را کم کنیم پاسخ گلرنگ به نمایندگان توزیع در اصفهان

مطلب نخست

با سلام و احترام

جناب آقای فروتن و سایر خوانندگان عزیز!

اس ام اسی  مبنی بر اینکه از گلرنگ فیلم مذکور را نخرید خطاب به صاحبان سوپر مارکت در اصفهان ارسال شده که مسلما مخل فعالیت اقتصادی و فرهنگی ست و با توجه به مشخص بودن مبدا ارسال قابل پیگیری است. برای تنویر بیشتر افکار و اقوال در ادامه،  نظر مدیریت واحد فروش فرهنگی گلرنگ پخش آقای امینی نیک را بی هیچ دخل و تصرفی می آورم. اما از دوستانی که مدعی فرهنگی بودن هستند، انتظار می رود که حریم و حرمت فی مابین را در اظهار نظرها و نوشته هایشان آنگونه که در شان فرهنگ و هنر است، رعایت کنند:

"  بنام حضرت دوست

جالب است دوستان پیشنهاد داده اند جلسه ای با حضور جناب آقای دکتر نوروزی ریاست محترم اتحادیه ویدئو رسانه های ایران تشکیل شود! بنده مدیر بازاریابی و فروش شرکت گلرنگ هستم.

کاملاً به یاد دارم آقای دکتر نوروزی با چه سرمایه گذاری معنوی و مادی سنگینی در سال ۱۳۸۴ با ابتکار توزیع فیلم در سوپرمارکتها و با نام موسسه بایا فعالیت خود را شروع کردند. بنده در آن زمان کارمند ایشان (مدیر شعبه اصفهان) بودم. برخی از همین دوستانی که همه آنها موبایل بنده را هم دارند و بارها تلفنی با هم در این خصوص صحبت کرده ایم، در سال ۱۳۸۴ می گفتند نمی شود و در آن زمان هم خیلی مبارزه کردند!!.

دوستان عزیز همان طور که از سال ۱۳۸۴ تا کنون بارها به شما گفته ام "ما نیامده ایم درآمد شما را کاهش دهیم بلکه می خواهیم این بازار بزرگتر و در نتیجه برای همه مثمر ثمرتر باشد "

آقایانی که به همه پیامک زدید و عملکرد گلرنگ را زیر سؤال بردید، بنده به شما و بقیه همکارانتان در روز قبل از توزیع  آقایوسف نگفتم "تمام ویدئوکلوپها برای شما، سودش هم برای شما، انحصارش هم برای شما؟؟؟؟

پس چه شد؟ چرا همکاری نکردید؟ دوباره هم می گویم گلرنگ نام بزرگی است که در این کشور حداقل برای ۶۰۰۰ خانواده شغل ایجاد کرده بنابراین نمی خواهد و نمی خواهد و نمی خواهد سهمی از دیگران بگیرد بلکه دنبال ایجاد فرصتهای تازه است که در این زمینه پتانسیلی قابل توجه وجود دارد.

ما بازهم برای همکاری اعلام آمادگی می کنیم و دست تمام دلسوزان را می فشاریم.

به امید روزهایی خوش در سال جدید"

مطلب دوم

 

جهت روشن شدن بهتر مطالبی که پیشتر عرض شد مکاتبات مدیریت عامل شرکت گلرنگ پخش اصفهان را به همراه SMS ارسالی در ادامه می آورم. لازم به ذکر است که SMSی با همین مضمون نیز در باره سریال قلب یخی ارسال شده است که توجه جدی تر به این مسئله را بیش از پیش نمایان می سازد.:

جناب آقای مهندس امینی نیک

مدیر محترم بازاریابی و فروش

با سلام و احترام

به استحضار میرساند، اینجانب بعنوان نماینده شرکت گلرنگ پخش در استان اصفهان که الحق بعنوان پایتخت فرهنگی و تمدن در ایران میباشد، وظیفه پیاده سازی و اجرای دستورالعمل های شرکت را بعهده داشته و سعی نموده با کمترین چالش در استان تحت مسئولیت انجام وظیفه نمایم.با مرور اولین همکاری این شرکت با یکی از نمایندگان محصولات فرهنگی در اصفهان و عدم پایبندی و توانمندی ایشان به فروش محصولات فرهنگی براساس اهداف تعیین شده از طرف شرکت مرکزی و عدم تسویه مناسب و مرجوعی محصولات به شرکت، با توجه به مذاکرات متعدد با حضرتعالی و همچنین جلسات مکرر با حضور سایر نمایندگان در دفتر اینجانب که کنفرانس تلفنی نیز با شما برقرارشد، اعلام می دارد؛ تنها خواسته دوستان عزیز، توزیع انحصاری محصولات فرهنگی بدون کوچکترین دخالت این شرکت می باشد.

حال با توجه به رسالت شرکت گلرنگ پخش در جهت توزیع محصولات خود که شامل محصولات فرهنگی ( با توجه به سرمایه گذاری انجام شده) نیز می باشد، آیا خواسته این دوستان خلاف ضوابط و رسالت شرکت گلرنگ پخش نمی باشد؟

 آیا عملکرد این شرکت در توزیع محصولات فرهنگی در سوپرمارکتها و تعداد مشتریان تحت پوشش، مورد رضایت شرکت مرکزی قرار نگرفته ؟

 آیا عدم قبول چنین خواسته ای می بایست منجر به ایجاد تنش، زیر سئوال بردن توانمندیهای این شرکت، وظایف و مسئولیت اینجانب و نیز توهین و استفاده از ابزارهای متعدد و جملاتی که در شان این شرکت نمی باشد، گردد؟

اینجانب به نمایندگی از طرف همکارانم در شرکت گلرنگ پخش اصفهان ضمن محکوم کردن این عمل به دور از شان، اعلام میدارد با تمام توان در جهت اجرای سیاستهای شرکت گلرنگ پخش در چارچوب ضوابط تعریف شده، استوار و ثابت قدم انجام وظیفه می نماید. در ضمن خواهشمند است متن پیامک ارسالی دوستان عزیزم را مجددا" بررسی فرمائید که حاوی چه پیامی میباشد.

باتشکر

سالاری

۱۰/۱۲/۹۰

 

متن پیامک ارسالی:

"سلام . با توجه به عملکرد شرکت گلرنگ در زمینه توزیع فیلم در سوپرمارکتها، خواهشمند است فیلم ۳درجه تب را امروز خریداری نکرده و فردا از این نمایندگی تهیه نمائید. باتشکر"

پیامک ارسالی روز پنج شنبه:

 پیرو اطلاعیه قبلی، لطفا"تقاضا میشود قلب یخی جدید را از گلرنگ خریداری نکرده و فقط از نمایندگان رسمی توزیع تهیه نمائید.

 

 

 

 

 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۸ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ببخشید بی ربط به موضوع می نویسم ولی تشکر ویژه ی بنده رو به گوش مسئولین موسسه ی هنرهشتم به دلیل رعایت استاندارد های صوتی و تصویری در عرضه ی فیلم:ترنسفورمز ۳ برسونید…چند کاناله بودن صدا…زیرنویس فارسی با چند رنگ متفاوت و زیرنویس انگلیسی…صدای اصلی استریو…دوبله ی استریو و دوبله ی ۵.۱ باند که واقعاً کار قابل تقدیری بود…امیدوارم موسسات دیگه هم از این نوآوری موسسه ی هنرهشتم یاد بگیرن…البته اگر در سانسور کردن دقت بیش تری به خرج می دادن واقعاً یکی از استاندارد ترین های ویدئو رسانه رو تا الان پخش می کردن….بازم کارشون قابل تقدیره…این مواقعه که آدم اصلاً حس نمی کنه سرش کلاه رفته و حاضره برای یک فیلم خرج کنه…

  • شکی نیست که گسترش بازار و افزایش شمارگان نسخ فروش رفته فیلمها به نفع شبکه نمایش خانگی است. منتها اجرای نادرست یک روش می تواند ضمن ناکام گذاردن هدف اصلی آسیب های مضاعفی را نیز به بار آورد. اتفاقا به مثال خوبی در خصوص شبکه بایا اشاره کردید. ناکامی ایشان به دلیل کارشکنی نمایندگان نبود بلکه ضعف برنامه ریزی و نحوه اجرای این برنامه و عدم شناخت صحیح از بازار محصولات فرهنگی کشور موجب شکست شبکه پخش بایا شد. به قول شما جناب نوروزی سرمایه گذاری بزرگی هم انجام داده بودند. امروز این تجربه چراغ راه شرکت گلرنگ نشده است و علی الرغم ایجاد امکانات وسیع(حتی خطوط تولید پیشرفته DVD)  باز شاهدیم که احتمال عدم موفقیت شرکت گلرنگ بسیار بیشتر از موفقیت آن است. توجه بفرمایید با بسیج این همه امکانات و نیرو فروش یک اثر در تیراژی که نمایندگان سنتی نیز براحتی آن را به انجام می رسانند موفقیتی به شمار نمی آید.

  • مدیریت سایت قربون شکلت برم اخر نفهمیدیم که فیلمهای(یکی از ما دونفر. طبقه سوم. باغ قرمز. حوالی اتوبان .) تا قبل از عید در شبکه نمایش خانگی  پخش میشود  یا نه .خواهشمند م که پاسخ دهید.متشکرم .مسیح امیری

  • جناب آقای سالاری
    خود و همکاران بر این امر واقف هستید که ۸۰دصد محصولات شما در فروشگاههای عرضه محصولات فرهنگی به فروش می رود و ۲۰درصد در مراکز غیر مرتبط اگر شما نیازی به فروشگاههای عرضه محصولات فرهنگی ندارد چرا ترس آن دارید که به وسیله یک پیامک به هدف عالیه خود نخواهید رسید مگر فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی بدبخت که در فروشگاه خود تنها یک محصول فیلم عنوان دیگری دارد که به فروش برساند آیا شما فکر میکنید فروشگاههای محصولات فرهنگی همانند مواد غذائی قانون جنگل حکمفرما است که فروشگاه هر چه میخواهد بیارد و به فروش برساند (بیش از ۸۰۰عنوان کالا) نه عزیزم قانون و حساب و کتابی دارد چرا زمانی که نمایندگان محصول شما را دریافت نمی کنند همکارا ن شما به فروشگاههای محصولات فرهنگی مراجعه میکنند و با التماس خواهش خواسنتار دریافت کالا از دست شما هستند و آن موقع که با دست رد بر سینه ویزیتور شما خورده میشود آنها فروشگاه را تهدید به برخورد میکنند (بولف زیادی) آیا عنوان قلب یخی که نمایندگان از دست شما دریافت نکردند آیا یک فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی حاضر شد کالا از دست ویزیتور شما بگیرد شما فکر میکنید ما محتاج دست شما هستیم الحمد الله آنقدر سمن وجود دارد که یاسمن در آن گم باشد شما چون سرمایه دارید فکر میکنید همه را میتوانید زیر یوق خود قرار دهید نه عزیزان مانانی میخوریم که ذلتی در آن نباشد موفق باشید

  • نمی دانم تا کنون وقتی که در شهر در حال  رفت و آمد هستید و موقعی که پشت چراغ قرمز می ایستید و یا اینکه در پیاده روخیابان در حال حرکت هستید مزاحمینی سد راه شما شدند و خواستار فروش کالای خود هستند برخورد کرده اید حال این قصه به در فروشگاهها کشیده شده است مزاحمینی که یکی پس از دیگری در فاصله هر نیم ساعت درب فروشگاه ظاهر خواستار  فروش کالای خود هستند  وقتی می گوی نه نیاز ندارم با اسرار خواهان آن هستند که جرا نمی خواهی آ 

  • دوستان وهمکاران عزیز و ساعی من :
    شاید دلیل اصلی مقابله  نمایندگی رسمی محصولات فرهنگی استان اصفهان با شرکت  محترم گلرنگ پخش را  تناقض در گفته وعمل ویزیتورهایشان ببینم نه منشورعلمی و عملی متولیان این برند معتبر کشور.
    ارائه سرمایه قابل توجه در سیستم شبکه مریض و نالان  نمایش خانگی  توسط این شرکت جای تحسین و مرحبا گفتنهای بسیار است اما ایا روند اجرایی کار توسط بازار یابان این شرکت بر همین منوال است که مدیریت مرکزی شرکت گلرنگ  به عنوان منشور کاری و اخلاقی لحاظ نموده و مدنظر خویش قرار داده و به واسطه ان منشور ایزوهای متعدد دریافت داشته است؟
    ..حرف اول در منشور شرکت گلرنگ پخش مشتری مداری و احترام به مشتریان است ایا عزیزان بازاریاب این مهم را نسبت به شرایط حاکم  در مقایسه با سوپرمارکت و فروشگاه محصولات فرهنگی وجدانی و عادلانه و یکسان عملی مینماید؟
    بیان این نکته شاید درست نباشد اما خرید فیلم از نمایندگی با  قیمت ۱۷۵۰تومان نشات گرفته از چیست که خود شرکت گلرنگ  همین محصول را اولا به سوپر مارکتهای تحت پوشش خود میدهند و پس از اشباع بازار از محصول تازه مازاد کار را به نمایندگان توزیع و فروشگاه داران عرضه مینمایند. .در ارائه به فروشگاه های محصولات فرهنگی که اصل کار و ارتزاقشان بر همین فیلم میچرخد با نگاهی طفیلانه و مشمئزبار و انهم با یک روز تاخیر است و با تحکم تسویه حساب نقدی به رخ کشیده میشود انهم با قیمت ۱۸۰۰ تا ۱۸۵۰تومان..
    یعنی فرقی بین سوپر مارکت خرده فروش و فروشگاه دار نیست.سوپر مارکتی که با یک پفک ۲۰تا تک تومان سود گیرش میاد با فروش یک فیلم سود سه رقمی تومان دریافت میکند قابل قیاس است؟سوپرمارکت دار هرگز نمیاید قیمت مصوب فروش  را رعایت کند و طبق قیمت ۲۵۰۰بفروشد. بلکه با ۲۰۰۰تومان و بعضا ۱۹۰۰تومان هم راضی است . این یعنی زیر سوال بردن فروشگاه داران و مشکلات اتی که مشتری همواره فروشگاه دار را محکوم مینماید به گران فروشی و……
    متاسفانه جناب مدیرعامل محترم گلرنگ از کادر بازاریاب خود این سوالات را بپرسند و به پاسخ شان گوش دهند و بعد بیایند پیرامون خدمتشان سخن بگویند.البته بر صادقانه بودن گفتار شان حداقل من حقیر شک ندارم اما متاسفانه در عمل کار بازاریابان این شرکت را با شرایط حال نمی پذیرم و نمیتوانم مقایسه نمایم امیدوارم حداقل این نگاه که شاید درد دل قدیمی ما فروشگاه داران کشور است فتح بابی باشد برای اشتی و تفاهم و نگاهی نزدیک بهم برای بالندگی صنعت ویدئو رسانه و اعتلای ان…
     

  • جناب آقای راوی عزیز
    اتفاقا اینجانب بر صادقانه بودن گفتار مدیران پخش استان شک که هیچ یقین دارم که نه رسم امانتداری را دارند و  نه صدق در گفتار ما در استان مجموعه ۱۵و ۱۶ قلب یخی را بنا بر مسائلی از شرکت گلرنگ مستقر در استان دریافت نکردیم و به فروشگاهها هم اعلام نمودیم اگر به آینده خود نگران هستید کالا از دست شرکت مزبور تهیه نکنید که الحمدالله فروشگاهها با درایت و بصیرتی که در خود داشتند کالائی دریافت نکردند و ما با تاخیر چند ساعته کالا از استان دیگر تهیه و در اندک مدت زمانی کوتاه تمام فروشگاههای خود را ساپورت نمودیم حال بشنوید از عزیزان در گلرنک که عنوان نمودند فلانی آمار داشته ما کالا درختیارش نگذاشتیم  دروغ که شاخ و دم ندارد عجب رسم امانت داری و صداقت
    مطمئن باشند اگر چنین روالی ادامه داشته باشد و بازنگری در کار خود و توزیع خود نداشته باشند از هر گونه همکاری  جدا خودداری خواهد شد

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید