روزانه های سینمایی
مخاطبان عزیز مرا ببخشید

مخاطبان عزیز مرا ببخشید

مخاطبان عزیز شبکه نمایش خانگی مرا ببخشید. عذر مرا بپذیرید که در انبوه گرفتاری های ریز و درشت از یاد بردم که روشن ماندن چراغ شبکه جز به مدد اعتنا و عطف توجه شما حاصل نمی شد. مرا عفو کنید که شما سرمایه های ارزنده اجتماعی را کمتر مورد خطاب احترام آمیز خود قرار دادم و از همراهی شما برای سرپا نگه داشتن شبکه تشکر ننمودم. اجازه می خواهم قضای این عمل بایسته را اینک به جا آورم و از زبان خانواده بزرگ شبکه از تولید کنندگان محتوا تا تامین کنندگان و تکثیر کنندگان و پخش کننده ها از شما تشکر کنم. سپاس خالصانه ام را به آستان شما دوستانی تقدیم می کنم که با خرید نسخه اصلی آثار شبکه، مروت و امانت داری را معنا کردید و هیزم بیار معرکه نامردمان جفاکار در مسلخ کپی فیلم نشدید.

استقبال شما از محصولات شبکه سبب شد تا شبکه ویدیویی در ایران مختصات متفاوت و متمایزی از شبکه های موجود در سایر نقاط جهان پیدا کند. سرمایه های اندک شما و پول هایی که صرف خرید آثار کردید نه فقط موجب استمرار حیات و بقای موسسات شبکه شد بلکه برای نخستین بار در ایران و جهان سبب تولید محتوای اختصاصی برای شبکه شدید. تولید فیلم و سریال و برنامه های سرگرم کننده آن هم با مختصاتی متفاوت از انواع مشابه آن در تلویزیون کشور، فقط از رهگذر پاسخ دلگرم کننده شما حاصل شد.

 آنگاه که موج اشتیاق شما برای تازه های شبکه پدیدار شد، جمعی به درستی شبکه را به مثابه یک رسانه قدرتمند رقیب رسانه های موجود دانستد و آنگاه که بستر آزاد و جذابی  برای طبع آزمایی و تنفس فیلمسازان و برنامه سازان در فضای جدید فراهم شد، دانستیم که چه کمبودهایی برای پاسخگویی به سلایق گوناگون شما مخاطبان در رسانه های رسمی وجود دارد. حق شما بود که برای آثار دیدنی هزینه بپردازید و مشوق پدید آورندگان آنها باشید و باز هم مختار بودید که دست رد به محصولاتی بزنید که سازندگان شان شعور شما را دست کم گرفته بودند. برخورد کریمانه شما در برابر سریال هایی که به دلایل موجه یا ناموجه پخش آنها با بی نظمی همراه می شد، باعث شد تا تهیه کنندگان آنها در برابر حسن برخورد شما شرمنده شوند و آنهایی که دل در گروی همدلی شما داشتند، زبان به اعتذار گشایند.

مخاطبان جان؛ بی تعارف بگویم آغوش گرم شما مامن و ماوایی برای هنرمندانی شد که به درست یا غلط سرخورده از نامهربانی های مکرر بودند و چون تاب دوری از شما را نداشتند، ترجیح دادند بواسطه شبکه نمایش خانگی پل هم نفسی با شما را دوباره برقرار سازند و اینگونه شد که پای بسیاری از چهره های نام آشنای سینما و تلویزیون به شبکه باز شد.

بعضی از هنرمندان که از رسانه های دیگر به این ساحت کوچ کرده اند براین عقیده اند که لوح فشرده سبب ماندگاری آثار و نام و یاد آنها با شما بینندگان می شود. آنها بر این باورند که لوح فشرده در لوح دل و جان شما رنگ جاودانگی به خود می گیرد زیراهر وقت که بخواهید با برنامه سازان تجدید دیدار کنید، از گوشه کشو یا کتابخانه منزل فیلم مورد نظر را برداشته  و در دستگاه نمایش می گذارید.

طی سال های متمادی بی سلیقگی و کم همتی بسیاری از موسسات را تاب آوردید تا سرانجام دست از قالب های نامناسب بردارند و قالب مطمئن تر و استانداردی را برای عرضه فیلم هایشان برگزینند. انس شما با شبکه به همین جا ختم نشد. خطوط تکثیر یکی پس از دیگری به کشور وارد شد تا عرضه محصول آهنگ تندتری به خود گیرد.

نیک می دانم هر قدر هزینه های زندگی در این سالها افزایش یافت ، سعی کردید کمر در برابر هزینه ها خم نکنید و تا آنجا که در توان تان بود، دست در جیب فتوت کنید و در سبد کالاهای مصرفی تان جایی هر چند اندک به فیلم اختصاص دهید. اگر هم نیازهای اساسی تری موجب شد؛ خواسته یا ناخواسته نقطه پایانی در رابطه ما و شما گذارده شود، امید دارم تا فرج بعد از شدت حاصل شود و دوباره در صف مخاطبان شبکه درآیید.

…سخن در کام کشم. خانه هاتان آباد  چراغ دلتان روشن  وفور و برکت ارزانی رزق و روزیتان باد

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱۳ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • آقای فروتن مراتب اعتراض شدید خودم رو به نمایندگی از تمام مخاطبان شبکه به مدیریت محترم موسسه ی قرن ۲۱ و پخش هنراول به دلیل پخش فیلم سینمایی "ماجراهای تن تن:راز اسب شاخدار"به صورت کیفیت رو پرده ای یا تی اس اعلام می کنم.و در درجه ی بعدی به معاونت سمعی بصری وزارت ارشاد به دلیل مجوز دادن به محصولی با کیفیت بسیار نامطلوب صدا و تصویر…
    از آقای جعفری و نیز متولیانی که مسئول مجوز دادن به این محصول بی کیفیت شدن توضیح می خوایم و باید متن توضیح شون رو در اختیار سایت ویدئو رسانه قرار بدن…مادامی که این اتفاق نیافته متن اعتراض نامه ی ما نسبت به پخش این عنوان در صفحه ی اول سایت ویدئو رسانه می مونه…
     
    با تشکر.

  • لطفاً به این عکس توجه کنید.نمونه ی کیفیت اصلی فیلم و نسخه ی موجود در بازار و خودتون قضاوت کنید تا کی مخاطب ایرانی باید مورد این همه بی احترامی قرار بگیره.اگر ما همچین کیفیتی رو می خواستیم می رفتیم و دی وی دی زیرنویس دار رو می خریدیم به قیمت ۱۰۰۰ تومن نه مثل اون رو با قیمت ۲۵۰۰ تومن.
    http://www.irfreeup.com/di-VCUN.jpg
    ما به شدت این قضیه رو پیگیری خواهیم کرد چون دومین باره که این اتفاق افتاده.
    اگر قراره که عناوین جدید قرن ۲۱ از جمله:شرلوک هولمز ۲،ماموریت غیرممکن ۴ و…هم با همین کیفیت صدا و تصویر بیرون بیاد از همین الان تبلیغ سوء علیه شون می کنیم تا کسی حتی به فکر خریدنشون هم نیوفته.گفتیم سریع توزیع کنید ولی نه به قیمت بی کیفیت بودن.و نه ۱/۵ ماه بعد از اکران آمریکا با این وضع اسف بار صدا و تصویر!!!!!!!!!!!
    کدوم رایته که مدیران موسسات و شما ازش حرف می زنید آقای فروتن؟؟؟؟؟حتماً رایت تی اسش رو خریده موسسه ی قرن ۲۱ درسته؟؟؟این چه نوعشه؟؟؟؟؟
    نمی دونم چه معنی داره به این عنوان با این کیفیت درجه ی کیفی ب داده بشه؟؟؟؟این درجه کیفی ج هم زیادشه…
     

  • فعلاً از شما مخاطب عزیز خواهشمندیم برای جلوگیری از اتلاف پول و وقت خود از خرید محصول مذکور خودداری نمایید.
    این جمله ائی است که باخط قرمز در مطلب وبسایت ویدئو رسانه نقش بسته است
    ماجرای تن تن و راز اسب شاخدار(۲۰۱۲)
    فکر میکنم تحریم محصول مورد نظر عملی شایسته نباشد به هر حال موسسه فرهنگی و هنری قرن ۲۱ و هنر اول موسساتی هستند که واقعا در کارنامه کاری خود خدمات شایانی به شبکه نمایش خانگی داده اند و با توجه به اینکه ایران شرایطی را ندارد که بتواند محصول مورد دلخواه خود از کمپانی صاحب اثر بصورت مستقیم خریداری نماید جاره ائی جز تحمل و شکیبائی کاری دیگر ساخته نیست و فکر میکنم با درجه کیفیتی که وارد بازار شده است اگر نگویم بهتر بدتر از محصولات ایرانی نیست که توسط بعضی از شرکتهای پخش که اثر در ایران ساخته و مستر کار از خود ایران تهیه شده است باشد
     
     

    • آقای جعفری مقصر قرن ۲۱ یا هنر اول نیست مقصر معاونت سمعی و بصری وزارت ارشاد است که مثل آب خوردن برای چنین محصولاتی مجوز صادر می کنند

    • ” با توجه به اینکه ایران شرایطی را ندارد که بتواند محصول مورد دلخواه خود از کمپانی صاحب اثر بصورت مستقیم خریداری نماید ”

      خو مستقیم نخره ، دانلود کنه . میگم میخوان سر کی رو شیره بمالن؟ یعنی می گید تمام فیلم ها و انیمیشن های موجود در بازار کپی رایتش خریداری شده؟ والا همه رو دانلود می کنن . مثل همین تن تن . باور کنید اگه ّFBI دستش به ما می رسید پدرمون رو در میاورد .

      شما الکی داری کارشون رو توجیه می کنی . هیچ دلیل موجهی وجود نداره که فیلم های خارجی رو با همچین کیفیتی بدن بیرون . ( لااقل کیفیت پاندای کنگفوکار ۲ ، R6 بود ، تن تن خو CAM هست ، TS هم نیست . ) پخش این اثر ها همه ش بخاطر سود بیشتر بوده . می خواید دلیلش رو براتون بگم ؟

      برای اینکه صدا و سیما به محض این که کیفیت اصلیش اومد اون رو دوبله و پخش می کنه . مؤسسه هم چون می دونسته که کیفیت اصلیش حالا حالاها نمیاد ( احتمالاً اواسط اسفند ماه هست . البته الان هم لینک های تورنت با کیفیت ۷۲۰p موجود هست ولی احتمالاً الکی هستند ) فیلم و با همین کیفیت آشغالش دوبله و پخش کرده .

      به عنوان مثال میشه به پاندای ۲ اشاره کرد . با وجود اینکه با کیفیت ۱۰۸۰p این فیلم حدود یک هفته بود که در اینترنت پخش شده بود . ولی سینما ۲۴ فیلم رو با کیفیت R6 به دست مخاطب رسوند . و درست یکی دو هفته بعد صدا و سیما فیلم رو با کیفیت بسیار بالا دوبله و پخش کرد .

  • سلام شما نگاهی به پشت والت تن تن بندازید کنار جدول توضیحات فیلم کد فیلم مربوطه را می بینید که قرن۲۱ برای محصولات خود می زند ولی این کد مربوط به این اثر نیست  این کد برای دزدان دریایی کارایب ۴ است که پشت والت این محصول نوشته اند

  • آقای جعفری عزیز بنده همیشه از موسسه ی خوب شما حمایت کردم.بارها از کارهاتون و دوبله هاتون تعریف کردم ولی این کار به هیچ وجه توجیه پذیر نیست.مگر کارهای دیگه ی موسسه ی شما این طور بودن؟؟؟؟اگر دو هفته ی دیگه بیش تر صبر می کردید چی می شد؟؟؟؟کدوم رایته که موسسات دارن ازش حرف می زنن؟؟؟؟و به بهانه ی اون قیمت هاشون رو ۲۵۰۰ تومن کردن؟؟؟مگر موسسات مختلف توی چند پست قبل نبودن که می گفتن ۲۵۰ میلیون تومن خرج رایت فیلم می کنیم؟؟؟؟فکر می کنم تنها پولی که خرج این فیلم تن تن شده ۱۰۰۰ تومن بوده که از کنار خیابون خریداری شده.واقعاً از موسسه ی قرن ۲۱ انتظار این کار نمی رفت.بد ترین توهین رو به شعور مخاطب کردید بعد انتظار دارید من برم براتون تبلیغ هم بکنم؟؟؟اگر کیفیت تصویر و صداتون خوب بود مطمئن باشید از دوبله ی کار و …می نوشتم .بارها شده به واسطه ی همین دوبله ها و کیفیت تصویر هم در سایت ویدئو رسانه هم در وبلاگ شخصیم از موسسه ی شما حمایت کردم.
    بنده این اعتراض رو تا جایی ادامه می دم که دیگه هیچ موسسه ی فکر این کار به سرش هم نزنه که بره از غلام تکثیر ها رایت فیلم های پرده ای رو بخره!!!!!!!!!!!!!در مورد فیلم های ایرانی هم که می گید تقصیر خود موسساته که با تهیه کننده سر مستر دیجیتال کار به توافق نمی رسن .و این موضوع ربطی به این کار زشت موسسه ی قرن ۲۱ و هنراول نداره…
     
    آقای فروتن منتظر جواب شما هم به عنوان یک مقام مسئول ارشاد هستیم که چرا به همیچن کار بی کیفیتی مجوز پخش دادید.

  • با سلام
    یادم میاد جناب فروتن زمانی میخواستند بهترین سایت موسسات ویدئو رسانه رو معرفی کنند که با معرفی چند کاندید و انتقاد دوستان از سایت موسسه رسانه های تصویری بحث ابتر ماند
    در صورت صلاحدید نتیجه نهایی اعلام شود
    راستی با اجازه جناب فروتن میخوام به امید خدا یه بررسی کلی از سایت روزانه های سینمایی انجام بدهم و نتایج کلی بصورت دسته بندی شده ارائه بشه
    دوستان عزیز هم اگه کمک کنند خیلی نتیجه خوبی خواهیم گرفت
    ان شاء الله
    البته با اجازه جناب فروتن عزیز

    • عماد جان نمی خواهم توی ذوقت بزنم. تردید دارم سوژه مورد نظر یعنی سایت روزانه ها واجد ارزش مطالعاتی باشد. اگر اصرار داری فقط قدری آبرو داری کن و به من میانسال رحم کن!
      یا علی! ببینم چه میکنی.
      نتیجه بررسی سایت ها را یک بار دیگر هم عرض کردم. در محافظه کارانه ترین شکل ممکن دو سایت هنرنما و رسانه های تصویری را در بخش پیوندهای سایت، به عنوان نتیجه قرار دادم. اگر یادت باشد کار داشت به خون و خون ریزی و گیس و گیس کشی می کشید.! منم که حساس !

  • چه اسم با متناسبی اجدادت گزیدند برایت !!!!
    فروتن عزیز !!!!
    این سایت نه تنها ارزش مطالعاتی دارد بلکه هر که در این وادی علاقه مند و پژوهشگر باشد با عنایت به موارد مطروحه در این سایت و وبلاگ گذشته تان به مطالبی دست میازد که شاید برای بدست آوردنش بصورت تجربی باید کلی هزینه وقت و انرژی … بنماید
    کلام اینگونه شما بار را بر دوشم سنگین تر کرد !!!
    یا علی

  • با سلام متاسفانه بنده پس از خرید متوجه شدم و از اینجا اعلام میکنم از مبلغ پرداختی خود راضی نیستم
    متن جوابیه موسسه رو هم خوندم قانع کننده نبود
    چوت میبایست در روی بسته این فیلم قید میشد نسخه پرده ای و قابل تعویض

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید