روزانه های سینمایی
رعایت کدام حقوق الزامی است؟

رعایت کدام حقوق الزامی است؟

حتماً مطلع شده اید که بار دیگر عرضه فیلم های میجر بخوانید “بعضی فیلم های غیر قابل خرید از کمپانی های میجر” و عموماً بلاک باستری یعنی پرفروش در اکران جهانی، از سوی موسسات ویدیو رسانه ممنوع شده است. اینکه می گویم بار دیگر به این خاطر است که در دولت های گذشته چنین تصمیمی پیش از این هم گرفته شده است و بعد با فشار موسسات و یا تحلیل و تصمیم مقامات مسئول ملغی گردیده است. یادتان باشد؛ اواخر دهه هفتاد شرکتی غیر فرهنگی که یکی از معظم ترین خطوط تولید سی دی را در ایران راه انداخته بود، احساس مسئولیت کرده بود تا با دور زدن تمام دستگاه های فرهنگی مسئول یک تنه جور! تامین و عرضه فیلم های روز سینمای آمریکا را بکشد و با هدف تقویت زبان انگلیسی، زیر نویس فارسی نیز برای آنها دست و پا کند. بساط این اقدام کاسبکارانه در سال ۸۳ به همت مقامات مسئول برچیده شد و الزام موسسات به خرید رایت فیلم های خارجی تحت الشعاع این گونه اقدامات قرار نگرفت.

تا اینکه در سال ۱۳۸۶ به تبعیت واحد تامین برنامه سیما، تامین و نمایش فیلم و سریال های خارجی از یک کانال خارجی غیر رسمی با اذن مقامات نظارتی وقت صادر گردید و خریداران رایت واقعی در اقلیت قرار گرفتند.  این روند اگر چه در ادامه و در دولت های مختلف، با وضع دستور العمل هایی داخلی و بعضاً صنفی تا حدی نظم و نسقی به خود گرفت ولی اصل موضوع که همانا نادیده انگاشتن ناگزیر حقوق نمایش خانگی بعضی از عناوین نسبتاً پرطرفدار بود، بر جای خود باقی ماند. در هشت سال گذشته؛ مراجع مختلفی(دولتی، غیر دولتی و صنفی) توزیع عناوین مورد اشاره را بر عهده گرفتند و آنها را بین الف)موسسات واجد شرایط -از حیث تامین و توزیع بیشترین فیلم سینمایی ایرانی- ب)داوطلبان خرید به بیشترین مقدار ج) اندک متقاضیان فاقد شرایط اما پرمدعا، تقسیم کردند.

چنین شیوه ای بطور طبیعی عطش موسساتی را که در اصل به سودای دریافت چنین امتیازی در عرصه نمایش خانگی باقی مانده بودند، سیراب نکرد و هر گاه این گروه دست شان از چنین مائده ای کوتاه می ماند، دست به دامن مقامات عالیه می شدند و با مظلوم نمایی و تکفیر دیگران و بعضاً دادن نسبت ناروا به مدیران دولتی، چهره ای مظلومانه از خود به نمایش می گذاشتند و خواستار استیفای حقوق از دست رفته خود می شدند.!

 یکی از همین دست موسسات اخیراً گفته است؛ در ده سالی که از تاسیس موسسه اش می گذرد، یک عنوان میجر به او تعلق نگرفته است. این ادعا در حالی مطرح شده است که موسسه فوق در ده سال گذشته ده عنوان فیلم سینمایی ایرانی عرضه نکرده است و در سال های ۸۶ تا ۸۹ از وفور نعمت فیلم های موسوم به ICBC (نام یک کمپانی در ترکیه) بی شک متنعم شده است.

در سه سال گذشته با ورود شرکت های نرم افزاری به عرضه انیمیشن و موازی کاری مرکز رسانه های دیجیتال، صورت مسئله قدری پیچیده تر شد و زمام امور از دست مسئولان سینمایی تا حد زیادی خارج گردید.

متاسفانه در اظهارات اخیر مدیر کل نمایش خانگی دولت یازدهم به این واقعیت تلخ اشاره ای نشده و ظاهراً با سکوتی که در این زمینه حاکم شده است؛ در بر پاشنه پیشین چرخیده و از این پس هم مرکز دولتی مورد اشاره و هم چنین شرکت های نرم افزاری تحت نظارت آن، بر انیمیشن های پرمخاطب و جذاب چشم نخواهند پوشید.

البته با ممنوعیت عرضه فیلم های غیر قابل خرید؛ گیس و گیس کشی و شاخ و شانه کشیدن های های متداول بین مدعیان خاتمه خواهد یافت. در بازارهای جهانی فیلم سرمان را بالا می گیریم و در محدوده و شعاع تحت نظارت سازمان سینمایی- نه بیشتر- خود را پایبند به مراعات کپی رایت جلوه می دهیم. مسئولان دولتی نفس آسوده ای از این حیث خواهند کشید و دامان شان از شائبه هایی نظیر جانبداری از این و آن پاک خواهد ماند ولی همین مسئولان محترم باید با تقوای ستیز و نه گریز، به تبعات وضعیتی که از اول آذرماه رخ خواهد نمود، اندیشه کنند.

منع موسسات ویدیو رسانه از عناوین غیر قابل خرید -که جای شرح آن در اینجا نیست- بازار شرکت های نرم افزاری را از گذشته گرم تر می کند،

شرایط به گونه ای خواهد شد که فعالان فضای مجازی و گروه های زیر زمینی بیشترین بهره را از چنین وضعیتی خواهند برد،

علاقمندان سینمای جهان متاثر از موج جهانی ایجاد شده برای تماشای فیلم های پرفروش نیاز خود را از مجاری غیر مجاز تامین خواهند کرد،

دوبله های زیر زمینی قوت خواهند گرفت،

گردش مالی شبکه های زیر زمینی از رهگذر تجارت سیاه فیلم های روز سینمای جهان دوباره سر برخواهد کشید،

انگیزه خرید رایت فیلم های ایرانی ضعیف می شود،

پالایش و مدیریت آثار تاثیر گذار و جهت دار غربی با هدف افزایش سواد رسانه ای مخاطبان به بوته فراموشی سپرده خواهد شد

و تنوع محصول خارجی تا حدی از سبد کالاهای مجاز رخت برخواهد بست.

در خوشبینانه ترین حالت موسسات ویدیو رسانه؛ مجوز شرکت نرم افزاری می گیرند که تعدادی گرفته اند و آسوده خاطر از ملاحظات دقیق شورای بازبینی نمایش خانگی و الزام به خرید فیلم ایرانی، آن کار دیگر را ادامه خواهند داد.

…البته این احتمال منتفی نیست که مسئولان محترم کنونی با علم به این نکات و سبک و سنگین کردن هزینه و فایده چنین تصمیمی، در نهایت به آن تن داده اند. در اینصورت قضاوت را باید به آینده وانهاد و به نتایجی که از دل آزمون تازه بیرون خواهد آمد، تامل نمود.

و نکته پایانی تصریح این نکته است که واکنش و موضع دولت های گذشته در برابر کپی رایت آثار خارجی مستند به قوانین و آیین نامه های موجود، استعلام از دفتر حقوقی وزارت ارشاد و در راس آنها فتوای صریح مقام معظم رهبری بوده است که مراعات حقوق تولیدات خارجی را “تابع قرارداد بین دولت ها” دانسته اند.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۳۸ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • از کجا معلوم شاید حالا که انمیشن ها توسط موسسه های عرضه محصولات دیجیتال قراره انجام بشه تو سانسور زیاد سخت گیری نشه…

  • لگو هم اکون در فروشگاه های محصولات فرهنگی هنری شهرستان تالش…

    چقدر خوب جمع آوری کردن در سطح شهر تهران…
    احسنت…احسنت….احسنت
    در شهرتالش هم موجود است…
    یعنی این … به اقصی نقاط ایران رسیده است…

  • راستی یک درخواست از شرکت هنر اول دارم . آیا صحت دارد که فیلم های جدید قرن ۲۱ و سینما ۲۴ هفته آینده توزیع می شوند؟ اگر درست است خواهش می کنم فیلم های هر دو موسسه را در یک روز توزیع کنید . اینطوری برای بنده و خیلی از همکاران به صرفه تر است . نگران تداخل فروش هم نباشید . تازه برای خودتان هم به صرفه تر است که در یک هفته دو بار برای باربری هزینه نکنید!

  • سلام؛
    ممنون استاد
    بسیار صحیح و دقیق ، نحوه ورود آثار میجر در شبکه نمایش خانگی را در ده سال گذشته بررسی فرموده اید.
    با مطالعه مطالب فوق آنچه در این ده سال از تلخی ها و شیرینی ها چشیده بودم مجدداً در من زنده شد. حتما می دانید با هر تغییر در سیاست هایی که مرور فرمودید تبعات چند وجهی بر موسسات بزرگ و کوچک حادث گردید و شاید با بررسی فهرست عناوین منتشر شده شرکتها در این سالها می توان خوش اقبال ها و بدبیارها را در قبال تغییرات سیاستها بهتر بشناسیم و نموداری از همزمانی تغییر سیاستها و تاثیرات آن بر اوضاع شرکتها ترسیم نمود.
    علی ایحال من شرکت خود را در گروه بداقبالان شناسایی نموده و مصداق بارز یا قیف نداریم یا قیر نیست بوده ام.
    واضحتر بگویم وقتی نماینده رسمی شرکت سونی بودم و همزمان سیصدهزار دلار به کمپانی گلف جهت تامین فیلمهای خارجی عموما درجه ۲ پرداخت نموده بودم سر وکله ICBC با تغییر سیاستها پیدا شد و من در حال مقاومت و مخالفت بودم و شرکتهایی که اصولا اهل سرمایه گذاری نبودند در حال عرضه آثار متنوع و متعدد درجه یک بودند و وقتی سرمایه گذاریهای من ضایع میشد مجدداً خرید رایت سرلوحه سیاست مدیران بود و وقتی خرید فیلم ایرانی ، وعده ای برای تخصیص آثار میجر بود و فیلمهای ایرانی بسیاری خریده بودم در حد وعده باقی ماند و گفته شد گمان می رود با بازار انحصاری مواجه ایم و یا شرکت شما از حمایت بی نیاز است و وقتی بی وعده و بی قرار قبلی سیاستها تخصیص آثار میجر می شد ملاک را خرید فیلم ایرانی قرار میدادند که در آن دوره ما به دلیل زیانهای جبران نشده قبلی ، فیلمی نخریده بودیم. مع الاسف بسیار روشن است شبکه نمایش خانگی با بالاترین رتبه گردش مالی در مجموع سینمای کشور از خلا سیاستهای صحیح و پایدار ،رنج بسیار برده است و از همین تریبون مجددا از تمامی مدیران گذشته و حال عاجزانه تقاضا دارم از تمامی تجربیات استفاده نموده و سیاستهای شفاف و کارآمد برای چند سال باقیمانده از عمر این صنعت را تهیه و پس از اخذ نظر کارشناسی فعالان بخش خصوصی ابلاغ نمایند.

    • جناب معماری عزیز
      ضمن عرض خسته نباشید، گله ای از شما داشتم. در زمانیکه تمامی موسسات حتی موسسه ی دولتی رسانه های تصویری برای محصولات ایرانی خود پشت صحنه ی اثر را قرار می دهند، مقاومت موسسه ی شما در عدم رعایت این کار (فیلم ۵ ستاره) شگفت انگیز است.
      یکی از راههای احترام به مخاطب شبکه تفاوت بین نسخه ی اکران و نسخه ی شبکه ی ویدیویی می باشد.

      • آقا رضا ، شرکت دنیای هنر نخستین ویدئورسانه خصوصی است و هرگونه ابداعی که فکرشو بکنی از این موسسه سر زده. از داشتن پشت صحنه تا گنجاندن دو پایان در ک فیلم یا نمایش صحنه های حذف شده مانند گشت ارشاد و زندگی خصوصی و پخش انواع فیلم های مورد دار که هر موسسه ای زیر بار پخش این فیلم ها نرفته.
        بی شک برای فیلم ۵ستاره تهیه کننده یا کارگردان در این مورد دخیل بوده اند.

        • جناب ایمان عزیز
          گذاشتن دو پایان برای کدام فیلم بوده؟ بنده متاسفانه بخاطر نمی آورم. ضمنا قرار نیست که موسسات تسلیم خواست تهییه کنندگان بشوند. بلکه باید ایشان را مجبور به رعایت حقوق مصرف کننده بنمایند.
          گشت ارشاد از تصویر گستر پاسارگاد و زندگی خصوصی از موسسه ی ریزموج پخش شده اند. اطلاعات غلط ندهید لطفا.

          • رضا جان منظور ایشان از دو پایان احتمالا گنجاندن سکانس های حذف شده ای از فیلم گشت ارشاد به عنوان بخشی از آبشن ها در منوی دی وی دی فیلم بود.

          • شاید مدیران دنیای هنر راضی نباشند یک سری آگاهی هایی که مربوط به مسائل داخلی و رازهای این شرکت است فاش شود.
            از آغاز اشتباه از من بوده و پوزش بنده رو برای طرح این موضوع پذیرا باشید.

          • بله جناب فروتن. یادم آمد. البته اینکار را آقای اسدزاده انجام دادند، نمی دانم چرا به اسم بقیه نوشته میشود.

  • با سلام
    عنوان ایرانی آذر , شهدخت , پرویز و دیگران در مورخه ۲۵/۰۸/۱۳۹۳ جهت شهرستانها توسط موسسه قرن ۲۱ و برای تهران نیز در مورخه ۲۷/۰۸/۱۳۹۳ توسط شرکت هنر اول توزیع خواهد شد .
    به احتمال فراوان نیز عناوین خارجی بشرح زیر نیز در همان تاریخ توزیع خواهد شد :
    http://www.century21vmc.ir/index.php/movie/action/list/distribution/new/
    با سپاس .

    • امیدوارم فیلم آذر…. پشت صحنه هم داشته باشد. تا برای کسانی که در سینما این فیلم را دیده اند هم جذابیت داشته باشد. در ضمن بهتر است بین نسخ قابدار و بی قاب تفاوت وجود داشته باشد تا مصرف کننده تشویق به خرید نسخه ی گرانتر شود.

  • باز این چه شورش است که در خلق عالم است

    باز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم است

    باز این چه رستخیز عظیم است کز زمین

    بی نفخ صور خاسته تا عرش اعظم است

  • آقای فروتن ، با اجازتون می خواهم دو تا لینک غیر مرتبط بگذارم .
    دوستان این دم تاسوعا-عاشورایی کمی هم از فکر فیلم و کارتون خارج شوند و یک نگاهی به اطرافشان بیاندازند و ببینید یزیدیان زمان کجا هستند و چه می کنند :

    http://en.wikipedia.org/wiki/Cities_and_towns_during_the_Syrian_Civil_War

    http://en.wikipedia.org/wiki/Template:Iraqi_insurgency_detailed_map

  • به به. جناب جواد خان معماری. بنده از سوی کاربران گرامی این تارنما ، به پیشگاه شما خوش آمد می گویم. باید بگم جاتون واقعا خالی بود. اینو بی تعارف می گم (شماکه احتمالا منو از روی نامم نمی شناسید) شما یکی از شخصیت های مورد علاقه بنده هستید.

  • آقای فروتن عزیز. سپاس بی کران بنده را برای مقاله های عالی ، بی کم و کاست و بی طرفانه جناب عالی را پذیرا باشید. باز هم از راه اندازی و رهبری این تارنما سپاسگذارم که تقریبا مارا بی نیاز می کند از جستجوهای بی مورد.

  • من بوی گندم رو دیدم یعنی افتضاح بود … یعنی بعضی از موسسات فقط فکر خودشون رو می کنند … نمیگن این نمایندگی ها هم گناه دارن یعنی چی …؟؟؟ محصول رو خریداری می کنیم بعد که خواستیم برگشت بدیم … استغفرا…!!!

    • مطالعه و بررسی بازخورد یک فیلم در اکران عمومی، میزان استقبال از آن و نیز تامل در نقد و بررسی های منتشر شده به شما کمک می کند تا با شناخت لازم سراغ انتخاب فیلم بروی

  • تا اونجایی که من آگاه شدم سریال ابله ۲۴آبان پخش می شود. شنیدم بیلبوردهای آن هم آماده نصب هستند. امروز آنونسشو دیدم . میخوره کار فاخر ، شاداب و نوگرایانه ای باشه.

  • چند سوالی داشتم :
    ۱- قسمت اول سریال أبله کی در شبکه خانگی توزیع می شود ؟
    ۲- سریال جدید داوود میرباقری کی ساختش کلید میخوره ؟
    ۳- از کجا میتوان محصولات سروش صدا و سیما را خریداری کرد ؟
    ۴-اتاق عمل ساخته ی جدید آقای مدیری وقتی که پخشش از شبکه تهران تموم شد چند ماه بعدش پک کامل قسمتهای سریال اتاق عمل از طرف موسسه سروش در شبکه خانگی توزیع میشه ؟
    از مدیریت سایت خواهشمندم به تمامی پرسش های بنده پاسخ بدهند …

  • درود بر جناب فروتن
    اون موقعی که من در چند پست قبل از نداشتن رایت اصلی حرف زدم و این مساله رو که بعضی موسسات مطرح میکنند دروغی بیش ندونستم و عنوان کردم که تقسیم عناوین میجر به طور عادلانه صورت نمی گیره و بعضیها برای خودشون مافیای قدرت راه انداختن و بعضی موسسات دارن کارها رو تحت لوای موسسات نرم افزاری بی نام و نشان توزیع می کنند و …
    روابط عمومی محترم هنر اول و جناب اخباری و تا حدودی هم شخص شما دست به دفاع جانانه ای زدید. دفاعی که بدون مدرک بود و قطعا خیلی از خوانندگان خوب این تارنما رو قانع نکرد.
    الان خوشحالم که بعد از گذشت چند هفته از اون حرفام، صحت تمام سخنانی رو که اون موقع زدم در این پست می بینم.
    به هر حال ماه هرگز پشت ابر نمیمونه.
    ممنون از صداقتتان جناب فروتن عزیز

  • سریال أبله امیدوارم مثل شوخی کردم…! توزیعش نامنظم نباشه و حداقل پس از ساخت و تدوین ۸ الی ۹ قسمت همه ی این قسمت ها رو به ارشاد بدن و پس از اخذ مجوز ۵ الی ۶ قسمت قسمت اولش رو پخش کنند …

    • بی شک مانند شاهگوش ، همه قسمت هاش سر زمان بندی پخش خواهد شد. دنیای هنر ثابت کرده در این کار از همه شرکت ها حرفه ای تر است. اگر یادتان باشد سریال شاهگوش حتی یک روز هم تاخیر در پخش نداشت. به یاد دارم حتی برای پخش فیلم هیس هم پخش شاهگوش را جابجا نکردند.
      گمان می کنم پخش نخستین قسمت سریال ابله نیز برای همین به تاخیر افتاده تا مجوز های لازم گرفته شود و قسمت های بیشتری از آن ساخته شود تا اگر در نیمه راه رخدادی پیش آمد زمان برای برطرف کردنش باشد

    • بله ستاره خانوم اصلا تمامی فیلمهای سینمایی و سریالهای پخش شده از موسسه تصویر گستر پاسارگاد همیشه کیفیت عالی هم از نظر توزیع و هم از نظر کیفیت دی وی دی های محصول بهترین کیفیت را داراست اما برخی از موسساتی که اسمشون رو هم نمیخوام بگم فقط به منافع خودشون فکر می کنند اصلا نمیگن این نمایندگی های پخش در سراسر کشور که به نظرم در هر استان ۳ الی ۴ تا باشه یا هم بیشــتر گناه دارن مثلا گلرنگ رسانه به نظرم یکی از بهترین موسسات پخش است زیرا : در بخشنامه های ارسالی از این موسسه همیشه پایینش نوشته اگر محصول دستتون موند برگشت بدین که اینکار حدودا بین یک یا دو هفته امکانپذیر هست در غیر اینورت محصول دستتون میمونه و نمیدونین باهاش چیکار کنین … این گفته ها فقط و فقط حرف دلم بود … ببخشین …
      با تشکر از آقای فــروتن و تمامی عزیزان سایت …

  • یک انتقاد دارم البته بیشتر شبیه خواهش و التماس است تا انتقاد خواش میکنم فقط بدون جواب نمونه:
    «بتمن» کریستوفر نولان بهترین سه گانه تاریخ سینما شد و واقعا حقش بود چون این سه گانه از هر لحاظ عالی بود ولی ما این سه گانه رو چگونه پخش و در دسترس متقاضیان قرار دادیم؟؟؟
    ۱_ فیلم بازگشت بتمن که فکر کنم از موسسه جوانه باشد که معلوم نیست بر سر این موسسه چه بلایی امده البته این موسسه بعضی از فیلم هایش را به صورت dvdدوباره عرضه کرده و اگر متقاضیان خوش شانس باشند ان ها را پیدا میکنند که البته خبری از فیلم بتمن اغاز کرد نیست…
    ۲ _ فیلم دوم نولان به نام شوالیه تاریکی که واقعا اطلاع ندارم از کدام موسسه توزیع شده است و پیدا کردن این فیلم برایم غیر ممکن شده مگر شانس بیاورم و موسسه ان دوباره ان را عرضه کرده یا به صورت خرید انلاین قرار دهد…
    ۳ _ فیلم سوم نولان به نام خیزش شوالیه تاریکی که از دو موسسه قرن۲۱ وسینما ۲۴عرضه شده است البته این فیلم راقبلا خریداری کردم ولی هر وقت به کاور فیلم نگاه میکنم حالم بد میشود فیلمی به این زیبایی و طراحی کاوری به این افتضاحی و واقعا سطح پایین و ضعیف که انگاربرای کارتون کودکان طراحی شده است بعضی وقت ها با خودم فکر میکنم چرا طراح این کاور از پوستر اصلی و کاور اصلی خود فیلم استفاده نکرده و چرا این کاور را به این خرابی طراحی کرده.
    التماس میکنم اگر امکان دارد یک موسسه خوب مانند قرن۲۱ این سه گانه را با طراحی والت جدید و زیبا دوباره عرضه کرده ویا برای خرید انلاین در وبسایت خود قرار دهد و برای هر قسمت از کاور اصلی خود آان قسمت استفاده کند البته دوبله هر سه قسمت واقعا زیبا و عالی هستند.
    خیلی از فیلم ها هستند که من دنبال خرید دوبله آن ها هستم ولی انقدر گشته ام دیگررمق ندارم و با خودم میگویم ای کاش از سوی موسسه هایی عرضه میشدند که به راحتی در دسترس بوده وخرید انلاین داشتند مانند موسسه قرن۲۱ و بعضی از موسسه های دیگر…فیلم هایی مانند سه گانه مامور انتقال_ مرد اهنی۱و۲ _پسر جهنمی۲_سه گانه ارباب حلقه ها و ……..

    ۳ نمونه ازپوستر و کاور اصلی سه گانه بتمن
    http://fc07.deviantart.net/fs71/f/2012/204/0/7/batman_trilogy_by_faithless12-d58b0zn.png

  • ۳ گانه ارباب حلقه ها از جوانه پویا
    شوالیه ی تاریکی (بتمن ۲) از سوره بصورت vcd پخش شد. تازگی ها بصورت dvd هم پخش شده البته با کیفیت افتضاح!
    پسر جهنمی ۲ از پارسیان مشهد
    مرد آهنی ۲ احتمالا از پرده ی نقره ای

    • سلام رضا جان
      خودت داری میگی بتمن ۲ با کیفیت افتضاح پخش شده …بتمن آخری هم که با طراحی کاور واقعا افتضاح و خراب وارد شبکه نمایش خانگی شد من فقط خواستم این سه گانه ی فوق العاده با دوبله زیبای خود و طراحی والت زیبا در دسترس مخاطبان قرار گیرد الان همه این فیلم هارو به صورت دوبله و کیفیت بالا در سایت های غیر مجار برای دانلود قرار داده اند ویا در بعضی کلوپ های سطح شهر دوبله این عناوین به صورت رایتی موجود هست ولی من این کار را غیر اخلاقی دانسته و باز به تلاش خود برای پیدا کردن نسخه اصلی ادامه میدهم ولی خب شاید هر کسی مثل من نباشد من با این کارم عشق خودم را به دوبله ایران و صنعت شبکه نمایش خانگی نشان میدهم خدا کند به این خواسته من جواب مثبت داده شود…

      یک نمونه طراحی کاور یکی از کاربران در یکی از سایت های نظر سنجی دوبله به نشانه اعتراض از طراحی کاور واقعا افتضاح خیزش شوالیه تاریکی (واقعا زیبا طراحی کرده)…
      http://covers.box3.net/newsimg/dvdmov/max1362512196-frontback-cover.jpg

  • انیمیشن ها همین طور یخلی از طرف موسسه ل…میان و کسی نیست نگران بشه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!آیا ؟؟؟؟؟؟؟ خبرا رسیده که آقایون زدن به سیم آخر و همین طور بدون مجوز دارن کار میدن بیرون – جالب اینجاست در این سطح وسیع کارا داره پخش میشه همه هم میدونن کار کیه اما هیچ کی کاری نمیکنه ؟آیا این انصافه – این حروم خوریه محضه – آقای فروتن یادتونه اون موقع که موسسات دیجیتال داشتن این کارا رو میکردن چه سینه ای چاک دادین چرا حالا علیه اینایی که دارن بدون توجه هرچی کار خوبه درو میکنن ساکتید ؟!!بهتر نیست افشاگری کنید و دستشون رو رو کنید؟

  • روز شنبه منتظر بمب خبری در این زمینه باشید ،با توجه به سکوت اتحادیه و اکثر موسسات همیشه مدعی میجر،می توان حدس زد که چه خبر است.اگر توقف صدور عناوین میجر توسط ارشاد را نیز اضافه کنیم ،داستان روشن می شود .ریاست محترم اتحادیه دیروز در مصاحبه با خبرگزاری فارس ،دست پیش را کرفته و رسما وزارت ارشاد را به همکاری با شبکه غیر مجاز متهم نموده است.جالب آنکه به بازدید از دو کارخانه متخلف نیزاشاره نموده است که احتمالا پس از برخورد قاطع اتحادیه ،دیگر خلاف نمی کنند ….

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید