روزانه های سینمایی
رسانه های تصویری شش تایی شد

رسانه های تصویری شش تایی شد

با توزیع فیلم سینمایی “سر به مهر” موسسه رسانه های تصویری کماکان با فاصله زیادی از سایر موسسات در صدر توزیع کنندگان فیلم ایرانی در شبکه نمایش خانگی است.

“سر به مهر” ششمین فیلم سینمایی رسانه های تصویری در سال جاری است. با این فیلم؛ نام لیلا حاتمی بعد از حاشیه های ایجاد شده برای وی در جشنواره کن، بار دیگر بر سر زبان ها افتاده است. شباهت زیادی به صبای کم رو با لیلا حاتمی در صحنه رویایی وی با ژاکوب وجود دارد. هر قدر حاتمی در برابر رفتار ژاکوب منفعل است و در عین غافلگیری کاری از دست خود ساخته نمی بیند، صبا هم به دور از جمع واگویه هایش را در برابر مونیتور و در صفحه مجازی اش بیان می کند. صبا تاب و تحمل آنچه که از بیرون بر او تحمیل می شود را ندارد و چون قایقی کوچک در برابر امواج سهمگین مردد است که لنگرش را به کدام تکیه گاه مطمئن قلاب کند. “سر به مهر” تنها فیلم سینمایی ایرانی با موضوع نماز است که باور و اعتقاد قلبی سازندگانش را به نمایش گذارده است.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۳ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • آقای فروتن عزیز خیلی دوست دارم یه نقد مثل همیشه درباره پک جدید قلب یخی بنویسید چون ما سریال رو دیدیم خیلی خوشمان آمد میخواستیم از نظر شما هم استفاده کنیم

    • سلام
      قبل از تولید فصل سوم در جلسه ای با آقای سامان مقدم در باره فیلمنامه صحبت کردیم. به نظرم تعلیق و قصه معمایی مجموعه عامل خوبی برای پیگیری داستان از سوی بینندگان است. ضمن انکه روایت مدرن داستان و ضرب آهنگ متناسب با آن، کار خوش سر و شکلی را باعث شده است. منتقدان ممکن است؛ فضا و روابط شخصیت ها را خیلی اینجایی ندانند. در جواب باید گفت که موفقیت یک اثر هنری تا حدی در گروی آشنایی زدایی است. طبع آدمی به دنبال کشف و رویت فضاها و موقعیت های بکر است. عنصر تخیل که جزء لاینفک هر محصول هنری است، دقیقاً در راستای تامین چنین نیازی از سوی هنرمند به خدمت گرفته می شود.
      به هر حال فارغ از واقعیت؛ دنیای داستان زاییده ذهن و تخیل نویسنده و سپس کارگردان و تیم هنری در مقام اجراست. اصراری نداشته باشیم همه چیز عین به عین واقعیت باشد. آن هم اثری که قبل از هر چیز می خواهد سرگرم کننده باشد و ادعایی برای ارائه کار رئالیستی ندارد و هدف آن تجربه ای تازه در خلق موقعیت های نمایشی بر اساس قصه ای جنایی و پلیسی است. با توجه به اینکه یک سالی است که از کار فاصله گرفته ام، با مشاهده قسمت های تازه مطلبی به نظرم برسد، دریغ نخواهم کرد.

  • آقای فروتن عزیز مرسی از توجه تان و ممنون از جواب و متن قشنگ تون باهاتون موافقم اما به نظر فضای فصل سوم آنقدر سورئال نیست شاید فصل اول و دوم مخصوصا فصل دوم برگرفته از سریال های خارجی باشد اما فصل سوم به نظرم کمی رئالتر هست

    آقای فروتن مهربون ، در پک دوازدهم یه خلاصه داستان چهل و شیش دقیقه ای داره برای ما و شما که داستان سریال رو یادمون رفته خیلی خوبه ، همه چیز آدم یادش میاد به نظرم اون خلاصه رو ببینید بعد از آن قسمت جدید رو ببینید

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید