روزانه های سینمایی
نیست در شهر نگاری که دل ما ببرد

نیست در شهر نگاری که دل ما ببرد

قابل پیش بینی بود که توزیع سومین فیلم سینمایی سال نیز اتفاقی در شبکه به حساب نیاید و رخوت موجود را نزداید و خماری را از چشم ها دور نسازد. “آسمان زرد کم عمق” همانطور که از نامش پیداست نه عمقی را به محصولات شبکه می افزاید و نه به آسمان زرد و ملال انگیز آن رنگ و بوی تازه ای می بخشد.

فیلم بین های حرفه ای هم باید به یک بار دیدن فیلم قناعت نکنند و با مشاهده چند باره اثر موفق به کشف نمادهای آن شوند. بهرام توکلی با فیلم چهارمش هم کار را برای خودش سخت کرده است و هم منتقدان. به همین خاطر بود که فیلم اخیر وی نتوانست رضایت و اجماع نسبی دوستداران فیلم های او را به همراه آورد.

سینمای توکلی که تنه به فیلم های روشنفکری اروپایی می زند، فاقد خصلت سرگرم کنندگی است و ذیل سینمای اندیشه قابل تعریف و ارزیابی است. درک و هضم اتمسفر فیلم و روابط و مناسباتی که او به اتکای شخصیت های فیلم بنا نهاده است، برای بینندگانی که بازی های فرمی و زبانی را در روایت های غیر خطی سینما دنبال می کنند، لحظات مفرح و تامل برانگیزی را به دنبال دارد.

 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۵ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • یکی ازدیگری بدتر به نظر من این قبیل فیلمسازان انگار برای دل خودشان فیلم ساختن . الان ما باید به چی این فیلمها دلمون خوش باشه .متاسفانه در جشنواره ۳۲ هم طوری که منتقدان میگویند باز فیلم پرت و پلای این فرمی زیاد تر شده .فیلمها ی که مخاطب نمیدونه برای چی ساخته شده است.این ادمها کی اند چی میخوان در این فرم فیلمها. سینمای ما داره به کجا میره .
    ای خدا مارا ازدیدن فیلم بد نجات بده .

  • با این که به اسمان خیلی امیدوار بودم ولی از خیلی ها شنیدم که فیلم خوبی نیست و منم هنوز موفق به دیدنش نشدم ولی اگه وقت کردم حتما میبینمت فقط به خاطر ترانه علیدوستی

  • سلام یک بی شرمی بزرگ — فیلم یک روز به یاد ماندنی محصول شبکه تهران که چندی پیش پخش شد حالا با نام جدید به شرط چاقو توسط ریز موج در انتظار پخش است واقعا چقدر موسسات برای جیب مردم چشم دوختند و ادارات مربوطه چشم خود را کامل بستن لطفا پیگیری کنید

    • سلام بازپخش تله فیلم هادر نمایش خانگی اتفاق تازه ای نیست. “سنگ اول” طی روزهای اخیر در شبکه توزیع شد. در بین موسسات “قرن جدید” همواره مترصد انتخاب و توزیع تله فیلم های دیدنی شبکه های تلویزیونی است. شاید اگر بر روی طرح جلد محصول نام قبلی آن در پرانتز قید شود، رفتار صادقانه تری را از موسسه ناشر شاهد باشیم. خدایی اش نام کنونی اثر خیلی بازاری و عامه پسند است. فقط امیدوار باشیم بدون شرط چاقو هم فیلم ارزش بارپخش در شبکه را داشته باشد.!

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید