روزانه های سینمایی
مالتو بپا همسایتو دزد نکن

مالتو بپا همسایتو دزد نکن

صبح چهارشنبه خبر دهان به دهان گشت و به سنگینی آوار بر سر تهیه کننده و کارگردان فیلم "پل چوبی" خراب شد. نسخه ویدیویی و با کیفیت فیلم "پل چوبی"عین نقل و نبات در سطح شهر دست به دست می گشت.

کرم پور به واسطه شم پلیسی ای که از پدر(تیمسار کرم پور) به او رسیده است، دوست دارد رابطه ای بین سرقت فیلم، مخالفت های سازماندهی شده با اکران فیلمش در دو سال گذشته و نیز حمله یک مهاجم به او طی روزهای گذشته برقرار کند.

با این حال بهتر است کرم پور پیگیری و تجسس برای شناسایی سارق را به همکاران پدر بازنشسته اش واگذارد و خودش به این موضوع فکر کند که در کجا و چگونه مراقبت لازم از فیلم به عمل نیامده و فضا برای دستبرد فراهم گشته است.

طی سالیان اخیر با توجه به دسترسی به خروجی ویدیو یا دیجیتال فیلم ها، شیوه های سرقت تغییر یافته و روش نخ نما شده و بی کیفیتی نظیر تصویر برداری از روی پرده کارکرد خود را از دست داده است. پروسه آماده سازی فیلم در عملیات پس از تولید و نسخه دیجیتال قابل نمایش در سینماها و یا نسخه ارائه شده به جشنواره ها همواره مستعد بهره برداری دستان ناپاکی است که در انتظار خوشه چینی از غفلت دیگران هستند.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید