روزانه های سینمایی
بی جنجال و بهونه فیلم را بردند تو خونه

بی جنجال و بهونه فیلم را بردند تو خونه

پس از تجربه عرضه فیلم  جنجالی "گشت ارشاد" انتظار می رفت، فیلم "من مادر هستم" در انتشار نسخه ویدیویی با ابتکارات و غافلگیری های بیشتری همراه باشد. اگر منوی ساده و ابتدایی دی وی دی اثر را که بیشتر از منو های آماده بهره برده است ندیده بگیریم، انتظار می رفت در فاصله اکران تا عرضه ویدیو ضمایم تازه ای در ویدیوی فیلم گنجانده شود.

بازتاب رسانه ای فیلم در دو بیانیه انصار حزب الله خلاصه شده است که به شکل بسیار ابتدایی ارائه گردیده و پشت صحنه نیز اطلاعات بیشتری در باره فیلم به بیننده نمی دهد.

رفتار صادقانه ای که از سوی تهیه کننده اثر در دی وی دی مشهود است، بخش مربوط به صحنه های حذف شده از سوی کارگردان است که در تدوین به خواست کارگردان از فیلم حذف شده اند و بیننده فرصت دارد تا آنها را در کنار نسخه اصلی فیلم ببیند. همین اتفاق در "گشت ارشاد" هم افتاد ولی صحنه هایی در منوی دی وی دی گنجانده شده بود که نه از سوی کارگردان بلکه از طرف شورای بازبینی بر حذف آنها تاکید شده بود.!

شاید گفتگو با رحمان سیفی آزاد سناریست اثر که این روزها نامش به عنوان یکی از مدیران آینده سازمان سینمایی مطرح است و مخالفانش نگارش فیلم نامه "من مادر هستم" را سندی برای عدم صلاحیت وی می دانند! می توانست جذابیت های اثر را دو چندان کند. در این صورت پاسخ های او در برابر اعتراضات صورت گرفته بعد تازه ای به حاشیه های فیلم می بخشید و منظر تازه ای به روی بینندگان برای قضاوت پیرامون آرای موافقان و مخالفان می گشود.

سی و سومین فیلم شبکه را "فیلم سازان جوان" بی مدد پخش "گلرنگ رسانه" و با یاری پخش "هنر اول" راهی بازار کرده است.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱ نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • سلام منهنوز موفق به تهیه فیلم نشدم چون نمایندگی شهرمون میگه جایی که به زور ۵۰تا میفروشم پخش هنراول می گه باید۲۰۰ تا بخرین

    حالا چطوری ارجینال بخریم الله اعلم…

    یه فیلم هایی میان که ارزش دیدن ندارن و بعضی فیلم ها هم مثل این فیلم نمیان به نظرم همه شرکت ها با تصویر دنیای هنر برای پخش کار کنند خوبه

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید