روزانه های سینمایی
داستان عاشقانه ای که روزی روایت خواهد شد

داستان عاشقانه ای که روزی روایت خواهد شد

برای سامان مقدم تمنای "صد سال به این سالها" محقق نشد. نه "یک عاشقانه ساده" و نه فصل سوم "قلب یخی" سال های کاری بهتری را برای او باعث نشدند. جوان جویای نامی که با فیلم های پرحاشیه "پارتی" و "مکس" توانسته بود نگاه های زیادی را به خود جلب کند، حالا مدتهاست که از کانون توجهات بیرون رفته است.

تلخی توقیف فیلم "صد سال به این سالها" می توانست با تپش "قلب یخی" به شیرینی مبدل شود. تهیه کننده و سرمایه گذار تا آخرین جلسات فیلمبرداری چیزی را فروگذار نکردند و هر چه او خواست برایش مهیا شد. صفی بلند از نام آوران سینما و تلویزیون مقابل دوربین او ظاهر شدند. توزیع نخستین قسمت های فصل سوم "قلب یخی" نوید بازگشت مقدم را به روزهای اوج دادند و پیگیران سینمای او می توانستند "یک عاشقانه ساده" را با اغماض در کارنامه حرفه ای او نادیده بگیرند.

…دریغ نشد آنچه که باید می شد. سیگنال های حیاتی از" قلب یخی " دریافت نشد و با عقب نشینی سرمایه گذار توزیع سریال ادامه نیافت.

"یک عاشقانه ساده" هم پایانی بهتر از "قلب یخی" نداشت. رونمایی فیلم در جشنواره فجر و پس از آن در اکران عمومی، موجب غافلگیری شد. بسیاری از علاقمندان سینمای "مقدم" فیلم او را به "سامان" ندیدند و تیغ تیز انتقادات را از نیام درآوردند.

روانیست در نخستین ساعات توزیع فیلم در شبکه ویدیویی ضعف ها و کاستی های آن بر دایره ریخته شود. سی و دومین فیلم ایرانی سال را موسسه رسانه های تصویری به بازار ارائه داده است. آینده نشان خواهد داد که شعارهای بجای حذف تصدی گری دولت در باره این موسسه دیرپا مصداق خواهد داشت یا نه؟ خدا می داند که این داستان عاشقانه چه روزی روایت خواهد شد.!

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۶ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • سلام آقای فروتن    

          چند روز پیش در یکی از سایت ها خبری مبنی بر توزیع فیلم گذشته در شبکه نمایش خانگی تاقبل از مهرماه سال جاری خواندم.این خبر چقدر صحت دارد و اگر درست است این تاریخ چه زمانی است؟سوال دیگرم این است که این درجه کیفی که بر روی محصولات شبکه نمایش خانگی درج میشود بر چه اساس است؟بر اساس کیفیت تصویر است یا کیفیت محتوایی فیلم؟ لطفا جواب ها را به ایمیلم نفرستید چون به آن دسترسی ندارم لطفا در پایین همین متن جواب دهید.

                    باتشکر فراوان                                                                              

    • بعید میدانم تا آخر این ماه فیلم توزیع شود زیرا نسخه دوبله شده آن تازه اکران شده است. درجه بندی براسای جمیع مولفه ها از جمله محتوا، ساختار، کیفیت فنی صدا و تصویر و … فیلم هاانجام می شوند

      • واقعا متشکرم از اینکه پاسخ من را دادید.ولی جالب است که حتی بهترین فیلم های سینمای ایران هم درجه کیفی ب دارند.

        باز هم ممنونم.در ضمن فیلم یه عاشقانه ساده هم اصلا فیلم جالبی نبود ولی بازی های خوبی داشت.

  • بالاخره من مادر هستم توزیع شد 

    که در بخش موارد ویژه آن "برنامه هفت-حاشیه های اکران ومطبوعات-پشت صحنه و حذفیات کارگردان" وجود دارد

  • لطفا بگید چه فیلمایی قراره تاآخر شهریور حتما بیاد.لطفا سایت را هم زود تر بروز رسانی کنید.در ضمن فیلم من مادر هستم خیلی زیبا بود.خیلی…

  • چه خوبه که برگشتی پخش شد اما نقطه تاسف فیلم ضعف شدید فیلنامه وبازی بد حامد بهداد است

    اگر رضا عطاران بابازی قشنگ همیشگی اش در این فیلم نبود ذره ای مخاطب را پای آن نمی نشاند

     

     

     

     

     

     

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید