روزانه های سینمایی
عیب می جمله بگفتی هنرش نیز بگوی

عیب می جمله بگفتی هنرش نیز بگوی

همکار سابقم در مجموعه معاونت سینمایی که در سالیان اخیر در قامت یک منتقد و معترض تمام عیار سیاست های سازمان سینمایی ظاهر شده است، در نوشته ای تعریضی به یکی از یادداشت های "روزانه های سینمایی" زده و گفته است چرا در آن روزهایی که شورای فرهنگ عمومی استانها، حق بازبینی برای بعضی از فیلم ها را برای خود قائل شده بودند، دم فرو بسته ام و حضرتشان را از موضع شخصی ام مطلع نکرده ام. به زعم ایشان اینک که نسخه ویدیویی فیلم رسوایی در همه استانها توزیع شده است و تدبیر گذشته شورای فرهنگ عمومی در بعضی از استانها برای جلوگیری از اکران عمومی رسوایی، عملاً لوث و بی معنی شده است، بیان این واقعیت از زبان بنده چیزی تو مایه های مثلاً فرصت طلبی و … است.!

ایشان اگر فرصت می کرد و صدها یادداشت منتشر شده را در سالهای گذشته می خواند، می تواست نقطه نظرات کارشناسی ایراد شده در باره تصمیمات و سیاست های دستگاه های مختلف فرهنگی را ملاحظه کند و استناد به یکی از این نوع یادداشت ها را که در روزهای اخیر از آن مطلع شده اند، ملاک قضاوت قرار ندهد. نگارنده به عنوان کارشناس نمایش خانگی چه آن موقع که در مسند مدیریت آن بود و چه آن هنگام که حاصل تجارب به دست آمده را با حذف اداره کل نمایش خانگی در چارت سازمان سینمایی، بر باده دید، آنچه را که لازم دید بیان و از هر تریبونی که در دست داشت، آنها را اعلام کرد.

البته بر خلاف موجی که در هفته های اخیر برای تخطئه و تخریب رییس سازمان سینمایی و برائت جستن از وی به راه افتاده است و البته در موسم تغییر دولت ها همواره قابل مشاهده بوده است، نگارنده به دلیل جایگاه و شان کارشناسی خود نیازی به همراهی با این امواج- در مواردی غیر صادقانه- ندارد و ضمن تایید اقدامات قابل دفاع مدیریت سینما در سالهای اخیر، به اندازه بضاعت خویش و البته با رعایت ملاحظات اداری، هشدارها و تحذیرهای خود را ترجیحاً بصورت غیر علنی به مراجع مورد نظر اعلام نموده است.

ایشان اگر خاطر شریف شان مانده باشد روزی که کرکره این وبلاگ و سپس وب سایت را به حول و قوه الهی بالا کشیدم، نوشتم:

"شرح وبیان موجز پاره ای از تجربیات کارشناسی و مدیریتی ام در بیست و دومین سال حضور و فعالیت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، شاید واجد نکات در خوری برای خوانندگان باشد و آنان را با ابعاد و جزئیات بعضی از دغدغه ها و اشتغالات روزانه یکی از مدیران سینمایی کشور در سالهای خدمتش آشنا سازد ."

بنابراین تلاش بر آن بوده است که حتی المقدور پاره ای از جنبه ها و موضوعات قابل طرح در فضای عمومی را دستمایه نوشتن و تعامل با خوانندگان محترم قرار دهم. بدیهی است معاونان وزیر در امور سینمایی و مجموع مدیرانشان که از گذشته تا حال در مصدر کار اجرایی قرار گرفته اند، نقاط قوت و ضعفی داشته اند که فارغ از حب و بغض ها و در جای خود باید مورد برسی و تبیین قرار گیرند. از روحیه و منش نگارنده بدور است که فقط استعدادم را در بزرگنمایی نقاط ضعف مدیران سینمایی پرورش دهم و به دور از انصاف و مروت چشم بر نیمه پر لیوان ببندم.

 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید