روزانه های سینمایی
فسانه گشت و کهن شد حدیث اسکندر

فسانه گشت و کهن شد حدیث اسکندر

تکرار بهار دل انگیز و روح نواز است اما برای اهل دل وزش هر رشحه و نسیم بهاری، پیام آور فیوضات الهی و نغمه های نو به نوست.

پایگاه ها و رسانه های اطلاع رسانی در روزهای کم خبری در حوزه نمایش خانگی، بیکار ننشسته و میکروفن در دست و شاید هم گوشی تلفن در دست، به سراغ بعضی از مدیران موسسات ویدیو رسانه رفته اند.

نکته مشترک در صحبت های مدیر چند موسسه خصوصی و نیز مدیر موسسه رسانه های تصویری که در دو گزارش جداگانه منتشر شده اند، تکرار سخنانی است که قبلاً از زبان آنها شنیده ایم و یا آنکه دیگر همکاران آنها پیشتر همین مطالب را بازگو کرده بودند.

این روزها سخن از کاهش فروش محصول در شهرستانها، موفقیت ستاد صیانت در تهران و نه شهرستانها، حذف کالای فرهنگی از سبد هزینه خانوارها، ممنوعیت تبلیغات سریال های شبکه در تلویزیون، تاخیر در صدور مجوزها، مخالفت با تولید و عرضه سریال در شبکه نمایش خانگی و … کلید واژه هایی هستند که مکرر در مکرر در نوشته ها، گفتگوها، موضعگیری ها و بیانیه های شداد و غلاظ قابل مشاهده اند.

می توان تا آن زمان که مسائل وجود دارند و تنوره کشان هل من مبارز می طلبند، از تکرار آنها فرو گذار نکرد.

     شاهد مثال:  یک قصه بیش نیست غم عشق وین عجب    کز هر زبان که می شنوم نامکرر است

می توان با تدقیق و تامل عالمانه در ابعاد و جنبه های مختلف همان مشکلات، تصور و درک عمیق تر و تازه ای در ذهن و ضمیر مخاطب بارور ساخت.

به عنوان مثال موافقان و مخالفان تولید و عرضه سریال در شبکه نمایش خانکی به مدد آمار و ارقام و گزارش های اقتصادی مورد وثوق، می توانند محاجه و استدلال های تازه ای برای ادعاهای خود دست و پا کنند و در متقاعد کردن طرف مقابل، از نردبام منطق و برهان بالا روند.

شاهد مثال: فسانه گشت و کهن شد حدیث اسکندر   سخن نو آر که نو را حلاوتی است دگر

 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۴ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید