روزانه های سینمایی
دود از کنده بلند شد

دود از کنده بلند شد

پخش قسمت اول از مجموعه "آب پریا" امیدها را برای بالندگی و پویایی سینما و تلویزیون کودک زنده کرد. مجموعه فانتزی – موزیکال "آب پریا" که چهارشنبه شب از شبکه دوم سیما به نمایش درآمد، نشان داد خانم مرضیه برومند حالا دیگر به توانایی های خیره کننده ای در کارش دست یازیده است و اقتباس خلاقانه او از افسانه های کهن ایرانی و برگردان نمایشی آثار کهن، به مهارتی کم نظیر برای او بدل شده است.

به نظر می رسد تجربه شیرین کار با تکنیک های کروماکی و جلوه های ویژه رایانه ای در "قصه پریا" آنقدر اعتماد به نفس برای خانم برومند ایجاد کرده است تا فیلم سینمایی "شهر موش های ۲" را بعد ۲۷ سال، این بار خودش راساً جلوی دوربین ببرد. فیلم سینمایی شهر موش ها اولین بار به کارگردانی محمد علی طالبی تولید شد و به اکران عمومی درآمد.

حضور خواهر زاده های جوان خانم برومند – برادران شاه محمدلو- در مقام مدیر تصویربرداری و تدوین گر که تجربه کار با آن دو را در همین سریال "آب پریا" دارد، قطعا او را در ساخت "شهر موشهای ۲" کمک خواهد کرد.  

برومند به خوبی دریافته است در زمانه ای که کودک و نوجوان با بازی های کامپیوتری، انیمیشن های هالیوودی و سینمای تخیلی به شناخت و درک بالایی از زبان تصویر رسیده است، احتیاج دارد تا قصه های ایرانی با همان سبک و استیل برایش روایت شوند. در این صورت سینماگر ایرانی میدان را یکسره به رقبای خارجی واگذار نخواهد کرد.

 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید