روزانه های سینمایی
اندر احوالات سالی که گذشت

اندر احوالات سالی که گذشت

حسین رحیم نیا – راوی

تا لحظات دیگر با توکل و توسل بر حضرت دوست و ائمه معصومین (ع) سال ۱۳۹۲ به جریان خواهد افتاد و با آمدن بهار این نوید و رویش را بر خود ساری و جاری مینماید که صلح ومعرفت همراه با صحت و سلامتی و تحمل  بالا ،  در کنارهم بودن  ،همراه  با  کسب رزق  و روزی پاک وحلال و همه آرزوهای خوب و مثبت بر خود و دیگردوستان لمس و احساس حواهیم نمود ..این حاجت  عمیق از دل شنیدنیست که  بر سرلوحه ی این حوائج، چشم تب داردلمان را  به نوازش طبیب همیشه خواستنیمان" مهدی  موعود (عح)" تلطیف گردد انشاءا… .پس در آخرین همنشینی با شما در سال کهنه برترین تبریکات و شادباشها را بر شما واجب میبینم و ایام پر تلالویی را در کنار خانواده محترم برایتان از حضرت دادار خواهانم

واما..

"سوت پایان "سال ۹۱ را در "حوالی اتوبان" جانمان در حالی به گوش و جان  خود درک مینمائیم  که"نارنجی پوشان" خدوم  محله  دلمان  همچنان "خستگی ناپذیر" تر از قبل از ابتدای صبحگاهان با "ستایش" خداوند در حال کارند و با آنکه "چشم"ان "عاشق"شان  زمزمه"خوابم می آد" را گواهی میدهند سرود ه های "رستاک۲" را  زیر لب چاشنی کار خود مینمایند و از اینکه در حال کارند بر خود میبالند و سرمستند….

جانم از اوضاع احوال شبکه نمایش خانگی در سال ۹۱ براتون بگه که طبق اذعان کارشناسان  کاربلد ویدئو رسانه ،همه به یقین براین مهم معترف اند که سالی که بر ما گذشت سال پربار و پرنشاط و برترین برترینها  بود؟؟؟؟!!!!.

……فروش میلیاردی ……تیراژهای افسون کننده …..رضایت موسسات و فروشگاه داران از این همه منفعت و فروش و در یک کلام  "همه چی آرومه" ….

 حتا با بالا رفتن نرخ ارزودلار عاملی بر سختی و بی نشاطی در شبکه نمایش خانگی دیده نشد و حتا خیلی از دوستان مجرد این شبکه  در این سال "شادی های زندگی" خود را به سلامی  با" یک داستان عاشقانه"شروع  نمودند و به "جرم" عاشقی "زندگی خصوصی" ومشترک خود را  با یک "ماشین عروس"(اونم ازجنس پراید ۱۵ میلیونی) آغاز نمودند.  ناگفته نماند که در این میان عده ای از دشمنان از خدا بی خبر شبکه که در اصل  "مقلد شیطان" اند"با چشمانی بسته" و"بی خود و بی جهت" مدعی شده اند که  فیلم و ویدئو دیگر "بی نشون" تراز قبل شده و حرکتش به سمت سراشیبی و"در امتداد شهر" است و مسیر این صنف به سمت و سوی "خیابان یک طرفه" ست . شاید هم به همین زودی ها "بی خدا حافظی " به" مرگ تدریجی رویا" نایل شود…..

باور کنید دوستی های این افراد معلوم الحال "دوستی از جنس آتش" میباشد و از منظر آنها  از اینکه نمایش خانگی رو به زوال رود خوشحال  و موج سوارند.باور کنید این افراد حتا از شادمانی این مقوله " کنسرت روی آب" برگزار مینمایند و چه "کارکاذب" و "خواب بد"ی….

ما به این افراد کوتاه بین هیچ حرفی نمیزنیم ، فقط سفارش میکنیم حداقل "نیم کیلوباش"ین اما"مرد باش"ین  . اگر میخواین در نظر دوستان  ما جزء "دلقکها" نباشین و "نفرین" و آه و ناله اصحاب ویدئو رسانه دامن شما ها رو نگیره  فقط و فقط " اخلاق تو{نو} خوب کن"ین….

خیلی از عزیزان به ما لطف داشتن و متوجه این رشد و تعالی  مالی و سودمان شدند .از این رو  از ما خواستند تا  گوشه هایی از رمزو رموز این همه رشد و پیشرفت رو تو سال ۹۱ بازگو کنیم تا از این ترفندها بهره مند شوند. باور کنید  از این هراسانم که گفته های من  فخر فروشی باشه و این گپها" دل "کسی رو به درد بیاره . از "باغ ناصری" تو "کوچه پس کوچه های شمرون" گرفته  تا "ویلای من" توی "انتهای خیابان بیست وچهار"  و برجهای "سعادت آباد" گوشه هایی ازسود فروش "قلب یخی" و "قهوه تلخ" و مرجوعی های سالهای نچندان دوره ما فروشگاه داران بوده که طی حراج به کهنه فروشهای دوره گرد به کیلویی ۱۰۰تومان ردشان کردیم .ازاین رو  برای ما بی اندازه و غافلگیرانه سود آوری داشت.زیاد ماجرا رو کشدار نمیکنم و از  مقوله صادرات "پرتقال خونی" به "آفریقا" هم صرف نظر میکنم  .اما جالبه بدونیدکه اگه خواستید مطلع باشین و بدونین  "چگونه میلیاردر شدم" ریشه اون رو میبایست  در "روزی روزگاری در فوتبال" بدونید که  با "فوتبالیها"  دم خور شدم و  کلهم از لیست "ندارها" ی جامعه خط خوردم …..

 خدارو شکر که این اتفاق تو سال ۹۱ به نوعی پیش اومد و اهالی  ویدئو رسانه برای یک بار هم شده تو عمر مبارکشون بدون "چک" "پیتزا مخلوط"ی نوش جان کردند.اونم از اون غذاهایی  که طبخش انحصارا "ساخت ایران" بوده . ایشالله ماشالله  هم اگه حرفو حدیثی براش در نیارن "شام ایرانی" ها هم از این به بعد این شکلی  سرو میشه…..

البته اواسط سال ۹۱ هم  "کلاهبردار"ی مختصری  تو ""شمال شهر – جنوب شهر " پیش آمد که همه اینا  با مدد زحمات عزیزانمان در "گشت ارشاد" تو "ساعت شلوغی"  تهران بزرگ البته با هنرنمایی خاص اونم با یک فقره  "نردبان چوبی" طی عملیات چریکی خاصی چون" کبری۰۰۱۲" جمع شد و متهم ردیف اول این ماجرا و این نابسامانی کسی نبود جزء "کلاه قرمزی و بچه نه نه"….

 

هرچند اواخر سال "شوخی با بزرگان" به نوعی دل خیلی ها رو ریسه ریسه کرد و بساط شادمانی و"خنده بازار" رو بیش از گذشته پهن نمود اما "پایان نامه"این روزها رامی بایست  به فال نیک بگیریم تا در انتهای زمستان دلهایمان بهاری باشد و با حول حالنای نوروز قلوبمان به "قلب یخی" محکوم نگردد و باشادمانی و لبخندی از جنس "یه حبه قند" شیرین و خواستنی ترین  سال شمسی  راآغاز و نظاره گر باشیم….

 راستی یادمان باشد با انکه میدونید"یکی میخواد باهات حرف بزنه"در کنار دیگر" مردان زمین"  از دیدن " زنان ونوسی مردان مریخی" شبکه نمایش خانگی غافل نمانید چون ممکن است "یک فراری از بگبو" شما را به کهکشانهای خیلی دور ببرد و دیگر نتوانید پسته ها و آجیلهای نوروز ۹۲ را میل نمائید….

عیدتان مبارک – همیشه بهاری باشید…..

 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۲ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

    • سلام الهی در این سال شما هم حال و فال خوبی داشته باشی. متن نوشته اقای رحیم نیاست. در سال ۹۱ مجموعا ۷۲ عنوان فیلم سینمایی ایرانی و حدود ۶۰ عنوان ویدیویی در شبکه توزیع شد.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید