روزانه های سینمایی
در نیمه باز این ویلا بسته نشود!

در نیمه باز این ویلا بسته نشود!

با هزار سلام و صلوات آقای مهران مدیری بعد از دو تجربه پر حدیث و حاشیه کارگردانی "قهوه تلخ" و بازی در "قلب یخی"علاقمندانش را به نشانی جدید "ویلای من" فراخواند تا در بساط طنز و فکاهه تازه ای که به مدد تیم نویسندگان و بازیگران سینما و تلویزیون گسترده بود، اوقات خوشی را برای آنها تدارک ببیند و فقر فاحش تلویزیون در زمینه طنز را کمی جبران کند.

با اغماض و قدری رضایت، ده قسمت اول سریال جدید راهی به دلها باز کرد و فروش امیدوار کننده مجموعه و خوش قولی سرمایه گذاران در اعطای جوایز اعلام شده، شرایطی را فراهم ساخت تا گروه سازنده به ادامه کارش دلگرم شود.

آنچه که در قسمت های ۱۱ و ۱۲ سریال "ویلای من" به چشم می آید، متاسفانه کورسوهای ایجاد شده را خاموش ساخته و امیدها را برای غنای فضای طنز مجموعه با شک و تردید همراه می کند.

دو قسمت اخیر سریال مدیری را به فضای " ساعت خوش" برده است و سرنخ داستان از دست او در مقام کارگردان و بازیگر و نیز نویسندگان سریال در رفته است.

در مجلس یادبود همسر در گذشته زنی متوهم، تریبونی گذارده شده است تا مدیری و نیکخواه هر چه دل تنگ شان می خواهد مزه بریزند و آنطور که در پشت صحنه ها می بینیم، دورهمی غش و ریسه روند.

فراز و نشیب در کارهای سریالی امر متعارفی است اما برای مدیری شرایط بسیار سخت تر از گذشته شده است و انتظارات از او بصورت تصاعدی بالا رفته است. مگر اینکه برای او دم غنیمت باشد و به اصطلاح گل همین پنج روز و شش باشد و آینده حرفه ای و اعتبارش چندان اهمیت نداشته باشد.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۶ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ویلای من تا اینجای کار عالی کار کرده. من که اصلا سریالهای شبکه خانگی رو نمی خریدم و علاقه ای هم به خریدنشون نداشتم. این بار ویلای من رو گرفتم و به نظرم مهران مدیری هیچ نزولی تو کارش نداشت و کارهاش مثل گذشته عالی بود. به نظرم بهترین مجموعه های ویلای من مجموعه ۵ و ۶ بودن و امیدوارم تو قسمتهای بعدی هم عالی باشن.

  • سلام اقای فروتن
    اینها همه سوالاتم بود در این کامنت
    این پست عالی بود امیدوارم بیشتر بشه

    در ضمن نظرتون در مورد این طور(زیر) کامنتها چطوره (دیالوگهای ماندگار)

    دیالوگی از فیلم یکی میخواد باهات حرف بزنه>:
    مصطفی(شهاب حسینی):من اگر هرزه بودم زن نمیگرفتم .
    لیلا(انا نعمتی):بعضی ها وقتی زن میگرن تازه هرزه میشن.

    دیالوگی از فیلم پرتقال خونی:
    والا(فریبرز عرب نیا):تنها کسی که میتونه تو این دنیا دلشورتو داشته باشه ودلش برات بسوزه مادرته فقط مادرت
    ترمه(نیوشا ضیغمی):ولی من فکر میکردن اون یه نفر قراره تو باشی.

    اگر عمری باشه از این به بعد سعی میکنم از این نوع پیامها ارسال کنم حداقل ادم رو چند دقیقه تو فکرمیبره نه!

    در پایان سال نو برشما و روزانه ایی ها مبارک باد.

  • در ضمن چهارشنبه فیلم راه ابی ابریشم از شبکه ۱ پخش میشه چشم ریز موج روشن اینقدر توزیع رو عقب انداخت تا در فاصله ۱۳روز توزیع فیلم از تلویزیون پخش بشه حالا بکش با اون قفلهای اعصاب خورد کن مثل کیمیا وخاک هر بلا سرت بیاد حقته

  • واقعا متاسفم که قراره فیلم راه ابی ابریشم پخش شه چون ارزش یک فیلمی که تازه یک هفته ست که وارد شبکه شده به شدت میاد پایین هنوز مردم میرن تو فروشگاه ها و فیلمو میخرن ولی قراره امروز شبکه ۱ پخش کنه. خیلی تاسف باره تازه فقط این فیلم هم نیست فیلم هایی مثل کیمیا و خاک و چک هم میخوان پخش کنن چون شاید شرکت توزیع کننده به شدت ور شکست بشه.متاسفانه این بلا رو سر فیلم خیلی خوب روزهای زندگی هم اووردن درحالیکه این فیلم قبل از اینکه وارد شبکه بشه از تلویزیون پخش شد. و هفته قبل هم که وارد شبکه خانگی شد من که دیدم هیچکی نمیخرید. وبا این کارها خودشون ضرر میبینن. امیدوارم دیگه شاهد این جور کارها نباشیم.

    • ایمان جان باید متن قرارداد تهیه کننده با ریز موج را مورد مطالعه قرار داد تا دلیل این اتفاق بد دقیقاً مشخص شود

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید