روزانه های سینمایی
بگیر نگیر داره

بگیر نگیر داره

در کوران توزیع فیلم ها و سریال ها و آلبوم های متنوع به شبکه ویدیویی، همانطور که انتظار می رفت، تهیه کنندگان دو برنامه " شوخی با ستارگان" و نیز "اینجا ایرانه" دل به دریا زدند و اولین قسمت شوهای تولیدی خود را به بازار ارائه کردند.

چنین برنامه هایی که در اصل برای تلویزیون طراحی و تولید می شوند، معمولاً در اغلب کشورهای دنیا راهی به شبکه ویدیویی نمی یابند و بهترین خاستگاه آنها شبکه های کابلی یا تلویزیون های عمومی است. تجربه برنامه هایی نظیر؛ شام ایرانی؛ آسه اسه قصه قصه، شبکه کودک عمو پورنگ و نیز برنامه های مشابه نشان داده است که استقبال از چنین تولیداتی در گروی دست به دست دادن عوامل زیادی است که در نهایت بتواند مانع از ضرر و زیان سرمایه گذاران بشود.

شباهت تقریبی دو برنامه ای که متاسفانه همزمان به بازار عرضه شده اند ممکن است سبب لطمه به فروش هر دوی آنها شود. در توضیح "اینجا ایرانه" آمده است؛ " صحنه هایی مخفی و باور نکردنی از ستارگان ایران" . عنوان برنامه دوم به خوبی شباهتش را با برنامه اول افشا می کند. در شرح این برنامه می خوانیم: "مجموعه ای از ستارگان سینما و تلویزیون که در مقابل دوربین مخفی غافلگیر می شوند".

ریسک بالای سرمایه گذاری در شبکه نمایش خانگی کافی است تا حداقل سرمایه گذاران از تولید کارهای مشابه و همزمانی در پخش محصول، تدبیر به خرج داده و از اینگونه امور بشدت اجتناب کنند.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۴ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • راستی اقای فروتن از فیلم دیگری چه خبر. شنیدم کارگردان فیلم از توزیع نشدن این فیلم توسط موسسه رسانه های تصویری شاکیه. فیلمهای خیلی خوبی تو صف توزیع هستن ولی هیچ اقدامی از طرف مسعولین صورت نمیگیره. همچنین فیلم مرگ کسب و کار من است که فکر کنم دیگه باید فاتحه به بازار اومدنشو بخونیم.الفاتحه……………..

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید