افتتاح شبکه نمایش که فعلا" در محدوده تهران و از طریق مبدل های آنالوگ به دیجیتال امکان دریافت آن وجود دارد، متاسفانه با تداوم تعبیر غلط و نادرست سیما از تله فیلم همراه شده است. تلویزیون وطنی اصرار دارد از اعتبار فیلم سینمایی برای تولیدات ویدیویی خود سود برده و انبوه آثار پخش شده یا نشده خود را به اسم فیلم سینمایی ایرانی به نمایش گذارد. برای بینندگان سیما کار راحتی است که فرق تله فیلم را از سینمایی بدانند و آن دو را از یکدیگر تشخیص دهند. در این میان فقط اعتبار سیما نزد تماشاگران دچار خدشه خواهد شد. اگر در شبکه نمایش خانگی با شناسه های مشخصی بر روی جلد محصول تفاوت بین تولید ویدیویی و سینمایی آشکارا معلوم گردیده است، برای دانشگاه عمومی یعنی رسانه ملی زیبنده است مروج صداقت باشد و به درک بینندگان احترام بیشتری بگذارد. یادآور می شود در دوره پیش روی جشنواره فیلم فجر بخش مسابقه ویدیو سینما حذف گردید و تجربه نشان داد تله فیلم ها هر قدر خوب و خوش ساخت باشند به استانداردهای مورد انتظار از یک تله فیلم نزدیک شده اند. ساحت متفاوت مدیوم سینما از ویدیو حکم می کند، هر گونه ارزیابی از آندو بطور جداگانه صورت گیرد و اصراری نداشته باشیم هر یک بتواند جای دیگری را بگیرد.
امروز به جهت تبادل نظر وهم فکری با یکی از نمایندگان توزیع تماسی بر قرار نمودم تا مشورتی انجام داده باشم که عزیزمان بدون مقدمه اذعان نمود دارد کار را جمع میکنیم و عطای آن را به لقای آن بخشیدیم سوال کردم چرا؟ گفت ما روز اول به عشق کار فرهنگی شروع بکار کردیم و با هزار بد بختی و دوندگی پروانه فعالیت عرضه محصولات فرهنگی گرفتیم حال یک فروشگاه هست با میلونها تومان فیلم روی دستم که دوریال هم ارزش ندارد با یکی از موسسات تماس گرفتم که تعدادی عنوان دارم خواهش میکنم برایم مرجوع کنید گفتند مرجوعی نداریم فقط دانه ای ۱۵۰ تومان از شما میخریم با خود گفتم لعنت بر این کاسبی و کار عرضه محصولات فرهنگی که کالای آن هیچ ارزش افزوده ای روز به روز ندارد بلکه تنزل قیمت دارد بعد به موفقیت یکی از دوستانش اشاره کرد و گفت یکی از دوستان من در کار توزیع سیگار هست و در یک شب که منجر به گران شدن سیگار شده است چندین میلیون سود عایدش شده است و یا اینکه دیروز هرکس یک هارد داشته قیمتش ۶۰هزار تومان بوده امروز ۱۶۰هزار تومان شده است و ما دلخوش هستیم که فروشنده کالای فرهنگی هستیم و برای خود شخصیتی در جامعه هستیم متاسفانه چندین سال که افرادی نفوذی و از عوامل دشمن در این کاررخنه و هرروز با بخشنامه هائی کالای فرهنگی را هم ردیف کالای شوینده وداروی نظافت و استحمام قرار داده که درب هر … در دسترس هست و روز به روز از قرب آن کاسته که دیگر نیازی نیست از فیلتر هائی بگذرد تا بتواند مجوز عرضه محصولات فرهنگی بگیرد با خود اندیشیدم دیدم واقعا راست میگوید این دوست عزیز کار عرضه محصولات فرهنگی دیگر به اندازهءیک نخ سیگار هم ویا کالای بدنام دیگری ارزش ندارد خداوند صبر به فروشگاههائی بدهد که عمر و زندگی و مالشان در این راه تباه شد و عمر طولانی به مصببینش . انشاالله