روزانه های سینمایی
اینو خوب اومدی آقای رییس!

اینو خوب اومدی آقای رییس!

دکتر احمدی نژاد رییس جمهور کشورمان صبح امروز در جریان افتتاح دو شبکه جدید تلویزیونی برای اولین بار سخن از تولید و پخش برنامه های تلویزیونی از سوی بخش خصوصی گفت و خواستار سبک کردن بار سنگین صدا و سیما شد.

سخنان رییس جمهور در شرایطی بیان می شود که رسانه ملی علیرغم انحصاری بودن و بی رقیب ماندن به دلیل وابستگی به بودجه دولت، یکی از سخت ترین سالها را پشت سر می گذارد و بسیاری از پروژه های تولیدی آن، متوقف شده است. در مقابل در سینما و شبکه نمایش خانگی کشور، سالانه یکصد فیلم سینمایی، هفتاد فیلم ویدیویی، دو سریال، چندین برنامه ترکیبی نمایشی -مسابقه ای عمدتاً با کمترین حمایت دولت تولید و عرضه می شوند.

صحبت های رییس جمهور را بخوانید:

صداوسیما تا الان خوب جلو آمده است و امروز ۲۰ شبکه تلویویزن ملی و ۳۳ مرکز غیرملی داریم، وی اظهارکرد: کار در صداوسیما بسیار سخت است، اما تا الان خوب آمده‌اید، باید فکری کرد و به طور مثال همان‌طور که اقتصاد را باید برای رشد به دست مردم داد، باید اجازه داد بخشی از فرهنگ را هم مردم اداره کنند

 احمدی نزاد توضیح داد: در اصل ۴۴، بنگاه‌های بزرگ به مردم واگذار شد، اما زیر نظر دولت و الان نیز می‌توان شبکه‌های کابلی راه‌اندازی کرد تا گروه‌هایی بتوانند سریال‌هایی را که مورد تایید صداوسیما است پخش کنند و مقداری از بار سبک شود و صداسیما متمرکز بر کارهای تحلیلی‌تر شود

 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید