روزانه های سینمایی
انحلال اداره کل نمایش خانگی محاسن زیادی داشت!

انحلال اداره کل نمایش خانگی محاسن زیادی داشت!

حذف جایگاه تشکیلاتی اداره کل نمایش خانگی در سازمان جدید التاسیس سینمایی کشور این حسن را داشت که نمایش خانگی را کمی از کانون توجهات بدر آورد تا مسائل و حاشیه های آن به اندازه گذشته بصورت پر رنگ در رسانه ها مطرح نشود.

در این حالت مدیران مربوطه بی دغدغه به کارهای اصلی خویش می پردازند و خود را  در چنبره سوالات، تماس ها و دعوت شبکه های مختلف رادیویی و تلویزیونی نمی بینند.

مطمئناً اگر در بر پاشنه گذشته می چرخید، مدیر دفتر نمایش خانگی باید پاسخگوی دلایل توقف مجموعه "قلب یخی" باشد و در ۲۴ ساعت جوابگوی تلفن دهها سایت، شبکه، رسانه مجازی، روزنامه و نشریه باشد.

افزایش ۵۰۰ تومانی قیمت فیلم از ۲۵۰۰ به ۳۰۰۰ تومان سوژه ملسی برای همان رسانه ها بود و می توانست تا یک هفته اشتهای سیری ناپذیر آنها را خوراک دهد.

انتشار و توزیع انیمیشن های گوناگون از سوی موسسات فرهنگی- دیجیتال و تداوم موازی کاری رسانه های دیجیتال با سازمان سینمایی، کمترین واکنشی را که از سوی رسانه ها به دنبال داشت این بود که سراغ موسسات ویدیو رسانه بروند و گله مندی آنها را به گوش مدیر کل نمایش خانگی و سایر مسئولان مربوطه برسانند.

حذف و ممیزی مجدد فیلم های ایرانی بوی‍ژه آثاری که باب دندان منتقدان هستند، معمولاً واکنش تند آنها  رادر پی داشت ولی خوشبختانه در هفت ماه گذشته کمتر فیلمی در دام نویسندگان سینمایی گرفتار آمده و کسی از گل نازکتر به مراجع نظارتی نگفته است.

انتقاد از فیلم های کمدی – ویدیویی ترجیع بند اغلب برنامه سازان صدا و سیما بود و سرکوفت ساخت چنین آثاری بر فرق مدیریت وقت نمایش خانگی کوبیده می شد. در حال حاضر در فقدان چنین مرجعی کسی هوس بلند کردن چوب و چماق هم به سرش نمی زند چه رسد به کوباندن آن برسر مسئول یا مدیری. مگر آنکه روند عرضه اینگونه فیلم ها کاهش یافته باشد و یا جای خود را به ملودرام های آبکی تر داده باشد.

می توان در این فهرست محاسن دیگری را هم افزود . اطاله کلام نزد نکته سنجان دور از ادب است.  پس به همین میزان حسن اکتفا می شود.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۴ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • اینها حسن است ! اینها ننگ است به جای فرار از دست منتقدان و رسانه ها جوابگو کار خود باشید

    متاسفانه شما به بزرگترین اسیب یعنی دیر دادن پروانه هم اشاره نکردید ضرر هایی که این کار میده در برابر سو دهاش که من اصلا این ها رو حسن به حساب نمیارم بیشتر است

    اقای رجبی فروتن من از شما یک سوال دارم : الان چه کسی مسئول نیامدن قلب یخی شونه تخم مرغی است ؟
    با این کار افراد سود جو کارشان راحت تر راه میفته وبا تولید یک اراجیف در قالب فیلم ویدیویی و سریال شبکه رو کردن محل این جور مزخرفات

  • حرف شما را با کمال میل قبول دارم ولی منظور ر من انحلال اداره کل در مجموع به ضرر شد. نگید نه که همه کاربران این موضوع رو اشاره دارند

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید