روزانه های سینمایی
سینما پارادیزوی افغانی

سینما پارادیزوی افغانی

وحید موسائیان بعد از مخملباف دومین سینماگر ایرانی است که فیلمی را با موضوع افغانها جلوی دوربین برده است و قصه فیلم تماماً در افغانستان می گذرد. هر چند تماشای فیلم رغبتی را در بیینده ایرانی برای تماشا در اکران عمومی برنیانگیخت اما "گلچهره" برای سینما دوستان تداعی کننده سینما پارادیزوست. یک افغانی در بازگشت به کشورش قصد راه اندازی سینمایش را دارد و ناگزیر است تهدیدات جدی طالبان را به جان بخرد. تلاش های خستگی ناپذیر او و اقدامات تخریبی دشمنان فرهنگ و هنر در پس زمینه قصه ای عاشقانه در مجموع کاری تماشایی و سرگرم کننده را با بازی خوب مسعود رایگان و لادن مستوفی رقم زده است.

طراحی صحنه، لباس و چهره پردازی و تاحدی لحن و لهجه بازیگران حرفه ای فیلم اجرایی قابل قبول را باعث شده و به حس باور پذیری فیلم کمک زیادی کرده است. "گلچهره" آغاز دوباره ای برای ساخت فیلم های دیگری با موضوع افغانها شد. در جشنواره سی و یک فیلم فجر مسعود اطیابی، سهیل سلیمی و محمد معیری سه فیلم دیگر را به فهرست فیلم های افغانستانی سینمای ایران افزوده اند.

شصت و یکمین فیلم ایرانی سال با نشان تجاری موسسه" رسانه های تصویری" به بازار عرضه شده است.

 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید