روزانه های سینمایی
برترین های نمایش خانگی در دنیای مجازی۱

برترین های نمایش خانگی در دنیای مجازی۱

نتایج اولیه بررسی  در باره کیفیت پایگاه ها و سایت های اطلاع رسانی موسسات ویدیو رسانه با ملاحظه پارامترهایی که قبلا" برشمردیم به شرح زیر می باشد . در گزارش های بعدی برترین ها در بخش های تخصصی مانند گرافیک، فروش اینترنتی، اطلاع رسانی و نظایرهم  اعلام و معرفی خواهند شد.  بعد از موسسه رسانه های تصویری که رتبه اول را در این ارزیابی داراست به ترتیب موسسات  هنرنمای پارسیان، پرده نقره ای، سینما هفت و تصویر دنیای هنر رتبه های بعدی را احراز کرده اند. تاکید بر حضور موسسه رسانه های تصویری در این بررسی نمایش و معرفی یک سایت الگوست که قطعا" تحلیل نقاط مثبت آن آموزه های تازه ای را برای مدیران سایر سایت ها به همراه خواهد داشت. نکته جالب توجه در این بررسی آن است که رابطه مستقیمی بین تعداد محصولات ماهانه یک موسسات و کیفیت سایت آن وجود ندارد . جای خالی بعضی از موسسات نسبتا" پر کار در این فهرست گویای ان است که موسسات کم کار از حیث عرضه محصول، طراوت و به روز رسانی سایت خود را از یاد نبرده و برای جذابیت آن آبشن های متنوعی را تعبیه کرده  و جایگاه خوبی را در رنکینگ های معتبر بدست آورده اند. همچنین در این داوری تعداد پرسنل و کارکنانی که عهده دار مدیریت سایت هستند، لحاظ نگردیده و صرفا" خروجی نهایی و آنچه قابل مشاهده است، ملاک ارزیابی بوده است.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۳۲ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • به جز موسسه هنر نمای پارسیان که قطعا پرکارترین موسسه  پارسال وامسال است، دیگر موسسات نسبتا کم کار هستند. پس با توجه به پرکاری موسسه هنر نمای پارسیان می توانیم بر عکس نظر جناب فروتن هم نتیجه بگیریم که:
    "رابطه مستقیمی میان تعداد آثار و کیفییت بهتر وبسایت موسسات برقرار است".

  • جناب آقای فروتن
    سلام
    از شما برادر بزرگوار بعید بود که روحیه مغرضانه داشته باشید و یا جانبداری شغلی خود را در نوشته هایتان به این پررنگی درج کنید. اقای فروتن شما چگونه سایت کم محتوی رسانه های تصویری را به عنوان سایت نمونه و صد البته الگو انتخاب کردید ؟؟؟
    جالب است که رنک این سایت در الکسا دقیقاً ۲۵۸۳۳۶۴ است که این رتبه بسیار نازل در بین سایت های کلیه ویدئو رسانه ها از همه بدتر است . هیچ خبر مهیج و اپ دیتی هم که در سایتشان نیست . هیچ کار فوق العاده ای هم که نکرده اند . آنونس هم که ندارد پس برادر جان این چه سخن بی مدرکی است که اعلام می کنید.. اگر سایت رسانه های تصویری الگوست پس وا حسرتا . هیچ وقت نمی توانیم از موسسات ویدئورسانه انتظار داشته باشیم با مشتریانشان ارتباط به روز داشته باشند. 
    امیدوارم سنگینی مسئولیت شغلیتان  دیگر شما را مجبور به جانبداری های اینچنین ناکارشناسانه نکند.
    منتظر پاسختان هستم

    • سلام
      خدا خیرتان بدهد. اگر جانبداری شغلی بود که در این همه مدت انتقادات تند علیه موسسه رسانه ها و مدیر عاملش را درج نمی کردم. همین کامنت امروز را علیه دبیر ستاد آقای عباسیان بخوانید. ضمنا” کارشناسانی که قبول زحمت کرده اند جواب شما را خواهند داد.فقط کافی بود بدانید سایت موسسه دو زبانه است و راه آشنایی بسیاری از اتباع خارجی با شبکه از طریق این سایت می باشد.

  • با عرض سلام خدمت شما جناب اقای فروتن.اولا من حیرون موندم که ملاک انتخاب این سایت موسسه ها چی بوده به نظر من سایت هنرنمای پارسیان.قرن ۲۱.تصویر دنیای هنر شایسته تر از بقیه بودن.پرده نقره ای که الان حدود ا ساله که اپ نشده  سینما ۷ هم که برای خودشه حالا من نمی دونم چه جوری انتخاب شدن.خدا داند

  • اقای فروتن محض اطلاع شما و دوستان رنک سایت های موسسات  که در الکسا موجود است به اطلاع می رسونم
     موسسه رسانه های تصویری رنک در الکسا ۲,۵۸۳,۳۶۴  در ایران ۲۳,۶۱۳
    موسسه هنر نمای پارسیان رنک در الکسا ۷۹۷.۱۶۶ رنک در ایران ۵.۹۳۵
    موسسه پرده نقره ای  رنک در الکسا ۷,۵۴۳,۸۳۱  رنک در ایران ندارد
    موسسه تصویر دنیای هنر رنک در الکسا ۴۱۲.۶۲۵ رنک در ایران ۴.۸۳۷
    موسسه سینما ۷ رنک در الکسا ۳,۶۰۴,۵۰۵ رنک در ایران ندارد
    دوستان خودشون قضاوت کنند

  • جناب فروتن
    وای ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی خدای من
    تو رو خدا جون هر کی دوست دارین برین سایت رسانه های تصویری قسمت انگلیسیش رو ببینین . یه توضیح انگلیسی داره درباره موسسه و ۳ تا خبر که تاریخ درجشون سال ۲۰۰۹ است. .
    آخه من نمی دونم ما داریم چی رو با چی مقایسه می کنیم فروتن جان .
    به اون بروبچه هایی که ارزیابی رو انجام دادن بگین دست مریزاد که حق و عدالت رو چنان منصفانه رعایت کردن که آدم عاشق نتیجه ارزیابی شون می شه .
    آقای فروتن این گروه تجسس و تحقیق رو باید با کف محکم تشویق کرد.
    من قصد توهین به نوشته های شما را ندارم و مطمئن هستم شما در این رتبه بندی نقشی نداشته اید چراکه با شناختی که در این مدت از شما پیدا کرده ایم شما بسیار انسان منصف و بی طرفی هستید.
    لطفاً به دوستان عزیز ارزیاب بفرمائید قدری چاشنی کارشناسی را در امر ارزشگذاریشان دخیل کنند.
     

  • آقای فروتن اگه قرار سایت رسانه های تصویری الگوی سایر موسسات بشه ، بهتره بقیه موسسات دور سایت داشتن رو خط بکشن و بصورت سنتی با نامه و پست و تلفن و فکس با مخاطبانشون ارتباط برقرار کنن. به خدا قسم این ارزیابی خون هر کسی رو که از اینترنت و سایت یه ذره سر درمیاره و عاشق این صنفه به جوش میاره .
    تقاضا می کنم یا ارزیابی را مجدد انجام دهید و یا بصورت کارشناسانه دلایل موجه برای این نتیجه ارائه دهید.

  • من گمان میکنم اگر این سنجش دربین موسسات خصوصی برگزار میشد بهتر بود چراکه :
    ۱- هیچ بقالی نمی گوید ماست من ترش است
    ۲- اگر بخش خصوصی در این نظرسنجی از بخش دولتی پیشی میگرفت سوال  جواب  پس دادن متولیان سایت موسسه رسانه های تصویری که بنده های خدا کارمند دولت هستند و مواجب از همین شغل دریافت میکنند را میبایست به ارشادی ها میدادند که انهم بد روبدتر تلقی میشود
    ۳- گمان میکنم چون اسم "علی اسدزاده" خوش فکر و فعال در این مقوله مطرح بوده نتیجه برعکس تعبیر شده چرا که جرم این بنده خدا در حال حاظر اینه که یک تنه داره جور ویدئو رسانه را حداقل با سود ویا بدون سود تحمل میکنه ومیکشه .
    واما ……..
    فکر میکنم که کارشناسان کاربلد !!!!؟؟؟؟این نظرسنجی و ازمون فقط به خاطر آبرو داری هنرنما درخصوص  خرید کپی رایت وپخش منظم وبه موقع "جدایی نادر از سیمین" با عینک صداقت نگاه می کردند کفه ترازوی هنرنما خیلی بیشتراز دوزبانه بودن سایت موسسه رسانه تصویری باشد .اگر دوزبانه بودن سایت امتیازه پس فکر میکنم آوردن تکنولوژی "بلوره" در کشور انتهای امتیاز باشه .

  • چون امتیاز هر بخش به صورت وزنی محاسبه شده است، نمی توان به برتری یک معیار اتکا کرد. باید دید چه فاکتوری در نظر کارگروه بررسی وب سایت ها وزن بیشتری داشته است. برای مثال سایت موسسه رسانه های تصویری با ۲۸ لینک ورودی، از رتبه پنج این بررسی لینک ورودی کمتری دارد. با این حال به دلیل جمیع امتیازات از جمله طراحی و گرافیک و … در رتبه اول قرار گرفته است. به علاوه این نخستین گام در ارتقای کیفی سایت موسسات است و حتی ممکن است فاکتورهای تاثیرگذار مورد بازنگری قرار گیرد. از این که با اعلام نظرات خود به صحت و اعتبار ارزیابی های بعدی کمک می کنید، ممنونم

  • جناب فروتن موضوع فقط رنک نیست بلکه امکانات سایت از همه چیز مهم تر است . اینکه سایت تا چه حد توانسته در جذب مخاطب موفق باشد و صدایش را به جامعه برساند. بی شک فروش اینترنتی و خبررسانی قوی و ارتباط تنگاتگ با مشتریان ملاک اصلی تری است.
    من هم در تصویر دنیای هنر عضو هستم و هم به تازگی در هنر نمای پارسیان عضو شدم . الحق که خبرنامه های هنر نمای پارسیان کار بسیار جذابی بود ضمناً من بلوری هم بصورت اینترنتی سفارش دادم که یکروز بعد به دستم رسید . بنظرم این اقدامات بیشتر از دو زبانه بودن (اگر سه خبر انگلیسی را بتوان دوزبانه بودن معنی کرد) برای مخاطب این صنف ارزش دارد. ضمناً رنگ الکسا نمی تواند تنها ملاک باشد به عنوان مثال سایت جوانه پویا بهترین و پائین ترین رنک را در بین تمام سایت های ویدئو رسانه دارد رنکی حدود۱۵۷۰۰۷ اما همگی بخوبی می دانیم این سایت مدتهای مدیدی است که اصلا اپ دیت نمی شود و کاملاً بی مخاطب شده است . این سایت یک زمانی بسیار پرمخاطب بوه ولی اکنون دیگر از یادها فراموش شده است

  • آقای فروتن من دیگه جداً به این نتیجه اخلاقی رسیدم که شما تو عمرتون یکبار هم سایت رسانه های تصویری رو با چشم خودتون ندیدید چون اگه دیده بودید نمی گفتید از لحاظ طراحی و گرافیک … بابا ما به خدا از پشت کوه نیومدیم درست شهرستانی ایم اما اینجام شهر بزرگیه .

  • نخوردیم نون گندم ولی دیدیم دست مردم . ما خودمون سایت مایت نداریم اما تا دلتون بخواد تو دنیای مجازی وبگردی کردیم .
     

    • نسبت دادن بی صداقتی به کارشناسان، جانبداری مغرضانه و یکبار ندیدن وب سایت موسسه رسانه های تصویری در طول عمربه بنده و … دوست عزیز کمی خویشتن دار باشید. کافیست بگویید این داوری را قبول ندارم. چرا باید فکر کنید چون شهرستانی هستید، دیگران شما را پشت کوهی می دانند. شما عزتمند هستید و خوشبختانه فردی مطلع . دلیلی ندارد به خاطر اختلاف نظر دیگ احساسات را به جوش بیاوریم . شاید اقتضای جوانی شما باشد ولی اجازه دهید شما را مثل همیشه به دید یک کارشناس متین بپنداریم. موفق باشی و سربلند

  • جناب آقای فروتن
    سلام علیکم
    در بررسی و عملکرد سایتها یک آیتم هائی ملاک عمل بوده است و برای هر آیتم یک امتیازی در نظر گرفته شده است خواهشمند است آیتم ها و امتیازات را منتشر تا دوستان مقایسه و سپس اعلام نظر نمایند فکر کنم تا انتشار نیافتن تمام مراحل امتیاز دهی زود هست قضاوت کردن منتظ هستیم

  • اقای فروتن درست می فرمائید که نمی توان رتبه را خیلی مد نظر گرفت اما خواهشا سایت پرده نقره ای چه چیزی داشته که انتخاب شده کافیست شما خودتون یک بار به این سایت سر بزنید.

  • اقای فروتن موسسه جوانه پویا تقریبا ۱ سالی میشه که هیچ عنوانی رو وارد بازار نکرده ایا پروانه این موسسه باطل شده یا نه.شما نمی دونید که ایا برنامه خاصی داره

  • جناب فروتن
    با توجه به دلگفته های دوستان و حمایت بی چون وچرا و اکثریتی از "هنر نمای پارسیان" و اعلام دیدگاه ها ، هم از جانب شما وهم از جانب دیگر دوستان در این تریبون ، برای انکه خدای نکرده شما و سایت ارزشی تان محکوم به حمایت از این "غیبگویی"(نظرسنجی) ناقص نشوید لطفا سریعا  اعلام برائت و بی طرفی نمائید و با بیان یک نظر سنجی  جدیدتوسط سایت خودتان براساس  نظرات کارشناسانه  دوستان این وبسایت واقعیت هار ا رویت فرمائید و بی طرفانه خودتان قضاوت نمائید
     
     

  • دوستان عزیز
    برداشت اینجانب از مطالب ارائه شده فکر میکنم کارشناسی و دید عمیق به مطب برترین سایت و یا غیره نیست و هرکس میخواهد شرکت مورد علاقه اش کسب رتبه داشته باشد همانند بازی که همه دوست دارند تیم مورد علاقه اش برنده میدان باشد برای ما نباید فرق کند هنرنما اول باشد  یا تصویر و یا موسسه رسانه های تصویری  ما باید به خروجی کار و امتیازهای داده شده به هر آیتم بررسی و با یکدیگر مقایسه کنیم و نظر بدهیم  و نویسنده مطلب خود را بر اساس امتیاز هائی که کارشناسان تا کنون داده اند مطلب نوشته اند و فکر نمی کنم جناب آقای فروتن پشتیبانی و یا حمایتی از سایت  خاصی انجام داده باشند اگر نحوه امتیاز دهی و گزارش نتیجه انتشار پیدا کرد آنوقت نظر قطی خودمان اعلام نمائیم بدون گرایش به موسسه خاصی

  • جناب اقای محمدرضا جعفری دوست عزیز.فکر نمی کنم مثال شما ربطی به موضوع داشته باشه.موسسه ای مثل هنرنمای پارسیان وقتی هزینه میلیونی برای سایتش انجام میده سایتش هرروز اپ میشه اخبار سینمای ایران و جهان رو میذاره جدیدترین محصولاتش رو می گذارد و عناوینی که قراره بزودی وارد بازار بشه می گذارد اما موسسه ای مثل پرده نقره ای که سالی ۱ بار فیلم می ده بیرون اونم تازه پخش کنندش هنرنمای پارسیانه.یا رسانه های تصویری چه امتیاز خاصی رو در سایتشون قرار دادن که به این رتبه دست پیدا کردن.اگه ملاک رتبه نبوده اپ دیت سایت نبوده پس شما به عنوان کارشناس که می فهمید و بنده به عنوان مخاطب نمی فهمم بفرمائید چی بوده .

  • یه خبر امروز رو سایت ها قرار گرفت و اونم مصاحبه جناب اقای عباسیان دبیر ستاد مبارزه با محصولات غیر مجاز سمعی و بصری بود که مصاحبه جالبی رو انجام داده بودن و متن مهمش این بود 
    امروز عرضه فیلم در سوپرمارکت‌ها به معضل بدل شده است
    خیلی جالبه.چند ماه پیش ما اینجا دعوا داشتیم که اقا این کار غیرقانونیه و در اینده به ضرر شبکه هست اما کو گوش شنوا
    حالا تازه متوجه شدن.باز هم خوبه.تو شهرستان ها که ویدئوکلوپ ها رو با این کارشون مجبور کردن درشون رو تخته کنن و حالا معلوم نیست کی جای ویدئوکلوپ ها رو می گیره.۱ میوه فروشی ها ۲ قصابی ها ۳بیمارستان ها ۴ هرکی زورش بیشتر باشه ۵ همه گزینه ها صحیح است
    خدا اآخر و عاقبت همه مون رو ختم بخیر کنه. الـــــــــــــــــــــــــــــــــــــهی آمــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــین.از ته دل بود

     

     

  • با سلام و عرض ارادت خدمت جناب آقای فروتن ، که با ایجاد بستر مناسب زمینه گفتگو و تعامل را بین همکاران ویدئو رسانه ایجاد کردند. امیدوارم  دراین راستا همگی راه درست ، مقابله با مشکلات  موسسات ویدئو رسانه را که ،همانا خروج از این وضعیت است . را پیدا وبا اچراء درست آن زمینه شکوفائی را محقق نمائیم.
    از اینکه  اداره کل همکاری های نمایش خانگی تصمیم گرفته است تا سایت های موسسات ویدئورسانه را بررسی  وبرترین ها را انتخاب نماید کاری بسیار شایسته و قابل تقدیر است . اما اینکه ۵ سایت را بعنوان برترین های نمایش خانگی انتخاب نمودید (۱- .. ۲.. ۳.. ۴.. ۵..)جای سوال است که:
    ۱- تعداد سایت های که مورد بررسی قرار گرفته اند چه تعداد بوده است ؟( حدودا ۲۵ موسسه یا بیشتر می باشد)
    ۲-اآیا سایت های اداره کل همکاریها ی نمایش خانگی و انجمن صنفی ویدئو رسانه هم جزء بررسی شدگان بوده اند؟
    ۳-آیا این امکان وجود دارد تا لیست وآدرس سایت های  موسسات ویدئو رسانه را درج تا ازاین طریق همگان به آن دسترسی داشته  باشند و ملاکهائی  راکه دوستان بررسی کننده برای یک سایت الگو به تمام معنی در نظر داشتند اعلام نمائید،تا بتوان قضاوت منصفانه ای داشت که کدام سایتها در چه زمینه ای برتر بوده اند تا در نهیایت به یک الگو واحد که دارای شاخص ها و معیار های استاندارد در زمینه اطلاع رسانی ، بازاریابی ،فروش اینترنتی یا مکانیزه، به روز بوده و نهایت دارای سهولت کار (کاربر پسند ) باشد.و پاسخگوی نیاز کاربران فیلم وموسسات ویدئورسانه باشد.
    ۴-آیا بهتر وشایسته تر نبود که دربخش خبرواطلاع رسانی موسسه …. دربخش به روزرسانی موسسه …… دربخش فروش اینترنتی موسسه ……
    در بخش گرافیک و یوزرانترفییس موسسه ….  در بخش تعامل با همکاران واداره کل نمایش خانگی(اتاق های گفتگو) موسسه …..
    والی آخر .با تشکر ازتمام دوستانی که با نظرات ودیدگاه هایشان زمینه حل بهترمشکلات را فراهم می کنند.  
     

    • جناب علیزاده
      ضمن تشکر و سلام متقابل
      پارامترهایی که در بند ۴ کامنت به آن اشاره کرده ای ، در ادامه مورد تحلیل قرار گرفته و به جمع بندی و ارزیابی نهایی منجر خواهد شد.

  • ضمن تشکر از جناب فروتن به خاطر اختصاص دادن بخشی از مطالب این سایت به کارکرد فضای مجازی موسسات ویدئورسانه کهه موجب بحث و نظر دوستان متعددی شد لازم دیدم نکات ذیل را در ادامه نظرات طرح نماییم:
    ۱- همانطور که در متن خبر اشاره شده این جمع بندی نهایی نیست و بایستی مولفه های دیگری برای انتخاب و رتبه بندی بهترین سایتها مورد ارزیابی قرار گیرد
    ۲-با توجه به مرد اول و کیفیت سایتهای مورد اشاره در زمینه های مختلف و در نظر گرفتن آنهارتبه بندی یاد شده به طور قطع تغییر خواهد کرد
    ۳- سایت موسسه رسانه های تصویری که از اولین سایتهای ایجاد شده در این خصوص در کشور است از برخی جهات مقبول و می تواند جزء پایگاههای اینترنتی برتر کشور تلقی شود. در متن خبر به طور دقیق به ملاک های مورد نظر کارشناسان ذکر شده اشاره نشده است تا بتوانیم دلایل این انتخاب را تحلیل نماییم.
    ۴-در هر صورت اگر وضعیت حال وب سایتهای موسسات ویدئورسانه را در نظر آوریم وب سایت موسسه هنرنمای پارسیان به ارائه خدمات مختلف از اطلاع رسانی گرفته تا فروش اینترنتی به افراد و نمایندگان دارای ویژگیهای منحصر به فرد و غیر قابل انکاری در میان سایر سایتها می باشد
    ۵- در هر صورت تمام موسسات تا رسیدن به نقطه مطلوب راه درازی را در پیش دارند که اینجانب به پیشرفت و ارتقا پایگاههای اینترنتی موسسات در آینده خوشبین هستم و قطعا نفس انتخاب سایت برتر نیز مشوق خوبی در این زمینه خواهد بود. البته فراموش نکنیم که در نهایت سایت برتر را مخاطبین انتخاب خواهند کرد.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید