روزانه های سینمایی
چه وقت خوابیدنه؟

چه وقت خوابیدنه؟

رضا عطاران امسال در جشنواره یک نگاه به فیلم هایی که بازی کرده دارد و یک نگاه به شبکه نمایش خانگی! پارسال همین موقع بود که مردم برای دیدن فیلم "خوابم میاد" رضا عطاران در جشنواره با علاقه دنبال بلیط سینماهایی بودند که فیلم متفاوت عطاران را نشان می داد.

هر قدر برای اکبر عبدی دریافت دیر هنگام سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، چندان هیجان انگیز نبود و طعنه و کنایه این بازیگر را به همراه داشت ولی برای خود عطاران هم غافلگیر کننده بود که در نخستین تجربه کارگردانی، سیمرغ بهترین کارگردانی جشنواره فجر را از آن خود کند.

رشته موفقیت های "خوابم میاد" به همین جا ختم نشد و اهدای دیپلم افتخار به ناصر گیتی جاه که به قول خودش بعد ۶۰ سال سابقه بازیگری به او داده شد، موجی از شادی را در تالار وحدت ایجاد کرد.

سال عوض شد، تابستان که آمد "خوابم میاد" در اکران عمومی ولوله به پا کرد. فروش فیلم رقم های نجومی را تجربه کرد و سینماها از رخوتی طولانی به درآمدند.

همزمان با دهه فجر عیش مردم با عرضه فیلم دیدنی عطاران کامل شد و خانواده ها اگر درفهرست برنامه های شبکه های تلویزیونی فیلم تازه ای نبینند، در خرید فیلم "خوابم میاد" قطعاً به خود تردید راه نخواهند داد. تلویزیون پخش چند باره فیلم هایی نظیر؛ دادشاه، شنا در زمستان، شکار، محموله و یک مشت پر عقاب و فیلم های کمدی؛ دو نفر و نصفی، کفش های میرزا نوروز و زیر بام های شهر را از یاد نبرده است.

"تصور گستر پاسارگاد" هر قدر این روزها در معرض انتقاد مخاطبان "روزانه های سینمایی" به خاطر وقفه در توزیع قسمت های باقیمانده سریال " قلب یخی " است، حالا می تواند قدری از تیررس انتقادات به خاطر تامین و توزیع "خوابم میاد" دور بماند. پخش پنجاه و هفتمین فیلم ایرانی شبکه را دنیای هنر بر عهده دارد.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱۴ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • واقعا شورشو در آوردین با این سانسور!پشت فیلم زمان فیلمو زده ۱۰۸ دقیقه!بعد تو قسمت پروانه نمایش زده ۸۴ دقیقه

    واقعا متاسفم

  • سلام
    اقای فروتن یک نگاه به پشت جلد خوابم میاد کنید نوشته زمان ۱۰۸ دقیقه حالا خود فیلمو نگاه کن فقط ۸۰ دقیقه این یعنی چی
    چند احتمال داره یا این که حدودا ۳۰ دقیقه سانسور شده یا شرکت اشتباه زده یا کل دقایق دی وی دی است یا اصلا یک عدد پرت است حالا ما که که در سینما این رو ندیدیم چطور بفهمیم این فیلم چند دقیقه بوده یا بهتر بگم چقدر سانسور شده
    کسی از دوستان اگر میتونه سانسورهای خوابم میاد رو ردیف کنه هر کی در سینما دیده

    • میلاد جان خود شرکت اشتباه زده چون مطمعنم که ۳۰ دقیقه نبوده. منم از دورو وریا که پرسیدم گفتند ۱۰ دقیقه که منم فک نکنم ۱۰ دقیقه هم بوده باشه. چون به داستان فیلم که اسیبی نرسونده.

  • مدت زمان اصلی فیلم ۱۱۰ دقیقه است که هم در اکران عمومی و هم در شبکه نمایش خانگی سانسور شد و به مدت زمان ۸۴ دقیقه رسید برای دریافت مجوز.
    . این اشتباهی که در کاور دی وی دی فیلم نوشته ۱۰۸ دقیقه ولی در پروانه نمایش فیلم که در دی وی دی فیلم موجود است . نوشته شده است مدت زمان فیلم : ۸۴ دقیقه .
    البته در فیلم جعبه موسیقی هم که سال تولید رو در  کاور دی وی دی زده بودن ۱۳۹۱ در صورتی که سال تولید آن ۱۳۸۵ بوده !
    متاسفانه برای جذب مخاطب یا هر دلیل دیگه ای رو کاور زده بودن  1391! 

    در صورتی که این فیلم جز اولین کارهای طناز طباطبایی بوده است…

     

  • اقای فروتن شما فکر کنم در سینما فیلمو دیده باشی شما خودتان بگید چقدر سانسور شده است اگر ۱۰ دقیقه باشه فاتحه سینما خونده است ۱۰ دقیقه زمان تقریبا نصف یک سریال است بله سجاد پور که بره دیگه معلومه چه بلای سرفیلمها میاد همون حدسی که موقع پروانه ویدیویی میزدم سرش اومد حالا معلوم شد چرا دوستان قیچی به دست بعد ۳ماه پروانه رو دادن نگو میخواستن با ۲۰۰ بار دیدن جوری سانسور کنن که چیزی از دستشون در نره همه ی این اصلاحیه کدامشون قانونی است مگر غیر از منافع ملی و عرف واخلاق چیز دیگه ایی هم داریم خود شمقدری مگه نگفت غیر از این ۲چیز دیگری در ممیزی نداریم پس چرا بیشتر فیلمها فراقانونی عمل میشه ؟ حتی قانون هم گفته این ۲ چیز پس چرا چیزی که خودمون مجاز و مناسب نمییدونیم برای مردم هم اعمال می کنیم حرص ادم رو در میارین !!

    • در سینما فیلم را ندیدم ولی با توجه به رده بندی سنی اعمال شده نباید با فیلم به اینصورت برخورد می شد. حفره های فیلم بد جوری توی ذوق می زند

  • هر کس توانست بفهمه پایان فیلم چی شد جایزه داره معلوم نیست چطور به پایان رسید فقط خود عطاران میدونه اصلا با عقل جور در نمیاد حیف شد

    • میلاد جان با این فیلم زیاد به دلم نچسبید ولی واسه سرگرم شدن خوب بود. فقط اکبر عبدی تو فیلم خوب بازی کرد. فکر کنم خود عطاران هم نمیدونست چجوری باید فیلمو تموم کنه شاید اگه با چند فیلمنامه نویس معروف مثل پیمان قاسمخانی مشورت میکرد. اخر فیلم خیلی بهتر میشد. ولی به عنوان فیلم اول عطاران خوب بود. پایان فیلم هم میخواست بگه شخصیت رضا در فیلم یک ادم ساده که همه دلخوشیش پدر و مادرش هستنو واسه زن گرفتن اصلا خوب نیست.و مثلا میخواست برای خرج عمل خواهر شیرین تلاش کنه و از سرافراز پول بگیره که نشد.در کل تا اواخر فیلم داشت خوب پیش میرفت که اخرش خراب شد. ولی یه جا خوشم اومد که عطاران فیلمشو با خواستگاری کرد ن و عروسی کردن  تموم نکرد.وگرنه مثل خیلی از فیلمهای سخیف سوپر مارکتی میشد. از این لحاظ خوب بود. امیدوارم فیلمهای جالب تر و بهتری رو از عطاران شاهد باشیم.اگر بخواد اینجوری پیش بره باید دره سینمای کمدی ایرانو تخته کرد.

  • خیلی مسخره است که به یه فیلم رده بندی بالتای ۱۶ سال میدن بعد قلع وقمع هم میکنن اینها دارن کار خودشون رو زیر سوال میبرن نه به اون رده بندی نه به اون همه سانسور تاسف خودمو اعلام میکنم و از سکوت اقای اسد زاده تعجب میکنم
    در ضمن این فیلم هم ضمیمه خاصی نداشت که جای تعجب و ترس از ارشاد داره نه اقا فروتن
    اقای فروتن ایا شما اطلاعی از زمان عرضه راه ابی ابریشم ندارین

  • دوستان عزیز  من فیلم را در سینما دیدم   تایم فیلم  کمتر از ۱۰۰ دقیقه  بود .وفکر نمیکنم که ۱۰ دقیقه سانسور شده باشد

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید