روزانه های سینمایی
بیست و هفت فیلم کم نیست!

بیست و هفت فیلم کم نیست!

اولین بار نیست که همزمان با تهران در استان های کشور هم جشنواره فیلم فجر برگزاری می گردد. اما دو ویژگی رخداد امسال را متفاوت از سال های قبل کرده است. پخش دیجیتال فیلم و ارسال هارد حاوی فیلم ها بصورت یکجا و حذف هزینه های ارسال هر روزه نسخه سی و پنج میلیمتری فیلم ها با هواپیما یا سواری که تا سال گذشته انجام می شد.

ویژگی دیگر و استثنایی برگزاری جشنواره در ده استان کشور، تعداد کم سابقه فیلم هایی است که برای استان های میزبان در نظر گرفته شده است. علاقمندان به سینما فرصت دارند در بین عناوین منتخب تعداد بیشتری را برگزیده و به تماشای آنها بپردازند. به عبارتی کمتر فیلمی است که در جدول نمایش سینماهای تهران قرار داشته باشد ولی در شهرستانها پیش بینی نشده باشد.

البته با کمال تاسف استثنائاً در دو استان قم و خراسان رضوی به دلیل ملاحظات فرهنگی این دو استان تعداد آثاری که به نمایش در خواهد آمد قدری کمتر است.! تاسف از این جهت که تفاوت و تبعیضی بین مخاطبان در دو شهر مشهد و قم با سایر شهرها نباید گذارد و اگر به زعم بعضی از مسئولان محلی این دو شهر حساسیت های مذهبی در این دو شهر بیش از سایر شهرهاست، این پندار از اساس غلط است و مضافاً که در جشنواره فیلمی مغایر ارزش های دینی به نمایش در نخواهد آمد.

مردمان عزیز ۲۱ استان دیگری که نمی توانند فیلم های جشنواره را ببینند بدانند که این اتفاق صرفاً به خاطر عدم تمایل و یا عدم آمادگی استان های آنها برای میزبانی جشنواره بوده است. در این زمینه مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان و استانداران محترم باید پاسخگو باشند. بدیهی است اگر کشش و علاقه ای هم از طرف مردم و علاقمندان به سوی این مقامات ابراز نشود، هیچ تضمینی نیست که در سال های آتی هم جشنواره در آن استانها برگزار گردد.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید