روزانه های سینمایی
چراغ سبز سیما به سینما

چراغ سبز سیما به سینما

مهم نیست که پوشش تلویزیونی آیین افتتاحیه جشنواره فیلم فجر با نقائصی همراه بود و مثلاً کارگردان می توانست پلی بک ها را مستقیماً از واحد سیار به روی آنتن بفرستد و تصویر برداران را مجبور به تصویر برداری از روی پرده نکند.

این هم اهمیتی ندارد که اغلب نماها باز بود و ملاحظات پخش تلویزیون بد جوری توی ذوق می زد و استرس گروه برنامه ساز گاه از لابلای برنامه بیرون می زد.

به دل نمی گیریم که هنرمندان زن سینما سهم زیادی در پخش مستقیم نداشتند و همزمان با حضور زنان بر سن تالار، تهیه کننده کات به پلاتو را به کارگردان گوشزد می کرد.

به این دلخوش باشیم که پس از سالها جام جم نشینان به جشنواره روی خوش نشان دادند و برای پخش مستقیم مراسم افتتاح و اختتام قول مساعد داده اند.

بی تردید دبیر جشنواره که در اصل یکی از مدیران و کارکنان صدا و سیماست، تلاش زیادی برای جلب همراهی مقامات مافوق پیشین خود به خرج داده و آنان را راضی به انجام کاری ارزشمند و البته مورد انتظار فراخوانده است.

از سوی دیگر با این اقدام شبکه نمایش به عنوان شبکه تخصصی پخش فیلم سینمایی ایرانی و خارجی، اعتبار بیشتری را نزد بینندگان خود کسب کرد. اشکالاتی شبیه به آنچه که در مراسم افتتاحیه مشاهده شد، می تواند در پخش مراسم اختتامیه جشنواره و سایر رویدادهای آن به راحتی جبران گردد.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۲ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید