روزانه های سینمایی
پشت این کلاهبردار به کجا گرم است؟

پشت این کلاهبردار به کجا گرم است؟

رونق توزیع و پخش فیلم در هفته های اخیر موسسات را به صرافت غبارزدایی از عناوینی کرده است که تا پیش از این به هر دلیل انگیزه ای برای انتشار آنها نداشتند.

این روزها در بازار ویدیوی کشور در کنار عرضه خوش اهنگ فیلم های سینمایی ایرانی، تولیدات ویدیویی نیز خودی نشان می دهند و با پوسترهای خوش آب و رنگ از مشتریان دلربایی می کنند.

فیلم "کلاهبردار" که دو سال از زمان صدور مجوز آن می گذرد، بار دیگر نام و نشان موسسه " رودکی" را در بازار زنده کرده است. موسسه کاربلد "افق رسانه پاسارگاد" که تولید انبوه فیلم ویدیویی را شگرد دارد، بار دیگر به یک اثر ایرانی ولو ویدیویی روی خوش نشان داده و تامین "بازگشت ناپذیر" را وجه همتش قرار داده است.

نگاهی به سایر عناوین ویدیویی که دیگر فصل مشترک آنها مثل گذشته کمدی بودن نیست، نشان از اقبال فیلمسازان و تهیه کنندگان به شبکه ویدیویی دارد. انگیزه سازندگان هر چه که هست، این گمان را تقویت می کند که تثبیت و توجیه اقتصادی ساخت تولیدات ویدیویی در سبد نمایش خانگی هدفی دست یافتنی است. اگر تله فیلم های تلویزیونی علیرغم انتقادات در سال های نخست، اینک نوعاً به کیفیت بهتری دست یافته اند و در باکس پخش شبکه های تلویزیونی جایگاه ثابتی را از آن خود کرده اند، در شبکه ویدیویی نیز می توان با کیفیت بخشیدن به کارها سوددهی مورد انتظار  و رضایت مخاطب را بصورت توامان تحصیل کرد. کد ۸۱۶

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱ نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید