روزانه های سینمایی
تذکر اتحادیه ویدیو رسانه به سازمان سینمایی

تذکر اتحادیه ویدیو رسانه به سازمان سینمایی

موسسات ویدیو رسانه ای در نشست تازه ای خواستار حمایت بیشتر دولت از بخش خصوصی شدند.

در این نشست که با حضور اکثر قریب به اتفاق مدیران موسسات شبکه سینمای خانگی عضو اتحادیه در هتل ونوس تهران برگزار شد، ابتدا مصطفی محمودی دبیر این تشکل صنفی گزارش عملکرد فعالیت‌های سه ماهه گذشته هیات مدیره اتحادیه را ارائه کرد. دبیر اتحادیه در ادامه با مثبت ارزیابی کردن نشست مدیران موسسات سینمای خانگی با علی اصغر‌پور محمدی قائم مقام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موضوعات مطروحه در این نشست، اظهار امیدواری کرد تا با تلاش وی و دیدگاه روشن و مثبتی که نامبرده در خصوص مسائل و موضوعات شبکه نمایش خانگی دارد، از مشکلات موجود بر سر راه بخش صنفی کاسته و بحران کنونی شبکه کنترل و برطرف شود. مصطفی محمودی در ادامه خواستار همفکری مدیران و بیان نظرات ایشان برای ترسیم خط مشی آینده اتحادیه در موضوعات مرتبط صنفی شد.

حمیدرضا نوروزی رییس اتحادیه شرکت‌های ویدئو رسانه (سینمای خانگی) ایران نیز در سخنان کوتاهی با تاکید بر حفظ و افزایش همدلی، تحکیم وحدت صنفی را عامل مهمی برای تحقق اهداف اتحادیه و پیگیری مطالبات صنفی و استیفای حقوق قانونی فعالان بخش خصوصی شبکه سینمای خانگی کشور ذکر کرد. وی ضمن انتقاد از عملکرد چند ماهه اخیر سازمان سینمایی و برخی مدیران زیر مجموعه این سازمان در برخورد با اتحادیه و موسسات شبکه سینمای خانگی، اینگونه عملکرد را عامل مهمی در جهت تضعیف سینما و شبکه ویدئو رسانه دانست و از دخالت بخش دولتی در وظایفی که قانون انجام آن را بر عهده بخش خصوصی گذاشته است شدیدا انتقاد کرد.

پس از سخنان رییس اتحادیه، حاضران در نشست به بحث و تبادل نظر پیرامون موضوعات مختلف مرتبط با صنف پرداخته و درباره آن‌ها تصمیم گیری کردند؛ درخواست از مدیران و سیاستگذاران فرهنگی نظام برای تعطیلی و یا تغییر فعالیت و ماموریت موسسه رسانه‌های تصویری به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل تضعیف صنعت نمایش خانگی، تذکر به سازمان سینمایی پیرامون عدم دخالت در انجام وظایفی که قانون اجرای آن‌ها را به بخش خصوصی واگذار کرده، مسائل مرتبط با حضور موسسات ویدئو رسانه در بازار فیلم جشنواره فجر، بررسی درخواست‌های تاسیس موسسه ویدئو رسانه و تاکید بر افزایش ارتباطات صنفی و برگزاری نشست‌های هم اندیشی به صورت ماهانه از جمله مسائل مهمی بود که در نشست مذکور مورد بحث قرار گرفت.

نشست بعدی اتحادیه شرکتهای ویدئو رسانه (سینمای خانگی) ایران بهمن ماه امسال برگزار خواهد شد.. کد ۸۰۸

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید