روزانه های سینمایی
امروز و فردا  weekend نداریم!

امروز و فردا weekend نداریم!

در روزهای پایانی این هفته نه سینماها فیلم تازه ای را به خود دیدند و نه در شبکه نمایش خانگی پیشخوان های فروش عنوان های تازه ای را پذیرا شدند. در سینما اکران فیلم "پله آخر " علی مصفا و "گیرنده" مهرداد غفارزاده به نمایش در نیامدند. تجربه نشان داده است که هر قدر به جشنواره فیلم فجر نزدیک تر بشویم، احتمال اینکه تهیه کنندگان راضی به اکران کارهایشان نباشند، زیادتر می شود.

لاینحل ماندن گره اکران فیلم در سینماهای وابسته به حوزه هنری-علیرغم اجابت درخواست وزیر ارشاد از سوی شورای صنفی نمایش و لغو تحریم سینماهای حوزه هنری- مزید بر علت شد تا در سالی کم سابقه و با گذشت ده ماه از سال فقط ۴۴ فیلم رنگ پرده را به خود ببینند.

در ویدیو قسمت های ۱۱ و ۱۲ سریال "قلب یخی" و قسمت ششم " شبکه کودک عموپورنگ" با وقفه ای یکماهه پس از آخرین توزیع، تنها محصولات نونوار عرضه شده می باشند.

با اینکه تعداد فیلم های سینمایی ایرانی توزیع شده در شبکه بیش از فیلم های به اکران در آمده است اما کیفیت فیلم های یک ماهه اخیر در شبکه نتوانسته است در جلب رضایت مخاطبان توفیق به دست آورند. در فهرست فیلم های مورد نظر قطعاً "میزاک"،"خاک و آتش"، پایان دوم"، "پایان نامه" و "باغ قرمز" جایگاه ویژه ای دارند.

ناظران پیش بینی می کنند فیلم "چک" ساخته کاظم راست گفتار و "کلاه قرمزی و بچه ننه" پس از ماه صفر، بتوانند یخ شبکه را در این روزهای سرد و برفی سرانجام آب کنند و آشتی مجدد مخاطب را به دنبال آورند. کد ۸۰۴

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۸ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • جناب فروتن عزیز
    چرا فیلم های ویدئویی کمدی در ماه صفر پخش شد، اما از پخش فیلم های سینمایی کمدی جلوگیری می شود؟ آیا این رفتار به نوعی حمایت از فیلم های ویدئویی نسبت به فیلم های سینمایی نیست؟

    • کسی جلوگیری نمی کنه مدیران موسسات با سنجش فضای روانی بازار زمان مناسب برای عرضه محصول را برمی گزینند

  • جناب فروتن و همراهان عزیز
    با سلام
    فیلم ویدئویی آخرین بازی ( مهدی امینی خواه ،سیما مطلبی ،محمد الهی ) و فیلم سرگشته ، گمگشته و عاشق  محصول ۲۰۱۱ هندوستان ( درماندرا ،سانی دئول ،بابی دئول ) و فیلم خارجی پسر خوب در ژانر کودک و نوجوان توریع گردید که متاسفانه بدلیل عدم همراهی  و شاید هم مشغله کاری دوستان در تهران توزیع مویرگی انجام نشد.
     

    • سلام مگر قراردادرسمی برای توزیع منعقد نمی شود؟ به ههر حال در شهرهایی مثل اراک به شهادت سایت اراک مدیا توزیع شده است.

  • جناب فروتن
    لطف عزیزان نماینده توزیع کشوری همیشه شامل حال ما بوده و بابت همکاری این دوستان با پخش پارسیان نهایت تشکر و سپاسگذاری را دارم . برای پخش مویرگی با قرارداد و یا بی قرارداد فرقی نمیکند اگر بخواهند در کمتر از چند روز توزیع شدنی است و اگر نخواهند هزار و یک دلیل می آورند و این در صورتی است که پس از توزیع و جمع آوری عنوان ، ابتدا توزیع کننده سود و هزینه های خود را محاسبه می نماید و با عودت اجناس فروخته نشده الباقی مبلغ را طی چند چک تسویه مینمایند و اگر فروش مناسب حاصل نشود شرکت مجبور به تسویه هزینه های توزیع کننده می باشد در نتیجه توزیع کننده کمترین ریسک را قبول میکند.البته پر واضح است که مراکز توزیع مویرگی مشغله و دردسرهای خاص خود را دارند ولی انحصاری کردن توزیع مویرگی در تهران توسط اتحادیه مشکلات و پیامدهای اینچنینی را نیز بدنبال داشته.  

  • سلام
    دراصفهان توزیع شدوباتوجه به عدم توزیع دیگرمحصولات استقبال خوبی شد.درتهران شنیدم توزیع مافیایی است احتمالا آقای قندهاری شما با مافیای توزیع درتهران هماهنگی نکردید

  • سلام
    اقای فروتن من جواب شما رو در پایان هفته فیلم نداریم میدهم جواب خیلی مشخص است ارشاد
    اگر با پروانه دادن به فیلمهای سینمایی تصویر گستر و فیلمسازان جوان به موقع الان فیلم داشتیم والسلام

    • حرف شما درست است ولی اینطور هم نیست که معمولاً هر هفته بازار عناوین تازه به خود دیده باشد

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید