روزانه های سینمایی
فیلم ایرانی دوباره به سبد شبکه برگشت

فیلم ایرانی دوباره به سبد شبکه برگشت

بعد از توزیع سراسری فیلم سینمایی "می زاک" در هفته گذشته که کمترین بازتاب خبری و رسانه ای را در پی داشت، انتظار می رفت در غیاب سایر موسسات که برای عرضه فیلم های روز سینمای ایران کمی این دست و آن دست می کنند، "موسسه رسانه های تصویری" فیلم دیگری را در کمان پخش گذاشته و آن را به بازار ویدیو شلیک کند. اما کمتر تصور می رفت که فاصله دو فیلم ایرانی موسسه اینقدر کم و کوتاه باشد. شاید مهجوریت فیلم "میزاک" و مخاطب خاص بودن آن باعث شده است تا موسسه ذر صدد جلب ذائقه مشتریان بیشتری برآید و از انبان فیلم هایش فیلم ایرانی دیگری را آماده پخش نماید.

به موجب این گزارش وجه مشترک آخرین ساخته "حسینعلی لیالستانی" که سال ۸۷ تولید شد و "پایان نامه" فیلم اخیر موسسه بازی "داریوش ارجمند" در هر دو فیلم است.

به هر حال "میزاک" به عنوان چهل و یکمین فیلم ایرانی سال بی آنکه رنگ پرده اکران عمومی را ببیند به همراه "پایان نامه" روزهای خزان زده شبکه را غنا و تنوعی از جنس پاییز بخشیدند و در این روزهای کم فیلم شبکه،  تا حدی خلاء فیلم های ایرانی را جبران نمودند. کد ۷۷۸

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۲۲ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • با درود جناب فروتن
    این فیلم هفته پیش و قبل از پایان نامه توزیع شده و مسئولان رسانه های تصویری ادعا میکنن که فیلم به موسسه کیمیا نما واگذار شده.هرچند صاحب امتیاز این فیلم رسانه های تصویری است.

  • می زاک که قبل از پایان نامه توزیع شد.فیلم بعدی رسانه های تصویری مرگ کسب و کار من است خواهد بود.لطفا اصلاح کنید.

  • سلام

    قرار بود سریال قلب یخی توزیع منظم داشته باشه و نمیدونم چرا این اتفاق افتاده و مشکل کجاست میخوام از تمام مدیرها یک خواهشی بکنم و اونم اینه تورو به خدا نوید توزیع های منظم و خیلی خوب در آینده رو به مخاطبتون ندید که الان ما این طور سره کار باشیم و لطفا با شعور ما بازی نکنید
    سعی کنید وعده  وعیده دروغین به مخاطبها ندید ما هم سعی میکنیم چیزی نپرسیم

     

  • دوستان سلام برنامه بعدی رسانهای تصویری مرگ کسب و کار من است نخواهد بود و چهارشنبه از رسانهای تصویری خاک و آتش خواهم آمد و در ضمن سایت تصویر گستر به روز شده ۲۲ آذر پخش خواهد شد

  • عجیب است که در برابر اتفاقات امروز سکوت کرده اید. به دوستان بفرمایید نتیجه فرمول تفرقه بنداز و حکومت کن ،وضعیت فعلی سینمای ایران است.خواهش می کنیم شبکه نمایش خانکی را به این بلا گرفتار نکنید

    • حکایت این روزها یادآورتمثیل، نشستن بر سر شاخ و بن بریدن است.
      کاش کسانی که در اظهار نظر پروایی ندارند تردید نمی کردند که:
      این جهان کوه است و فعل ما ندا / سوی ما آید نداها را صدا

  • آقا رضا روی جعبه ی فیلم پایان نامه عنوان شده برنامه ی آینده:مرگ کسب و کار من است.حالا اگه نظرشون عوض شده برای توضیع مرگ کسب و کار من است نمیدونم ولی فکر کنم خاک و آتش بعد از مرگ کسب و کار من است بیاد.من فقط منتظر زندگی با چشمان بسته از موسسه ی رسانه های تصویری هستم ولی نمیدونم چرا توضیع نمیشه.آقای فروتن زندگی با چشمان بسته پروانه دارد؟

  • جناب اقای فروتن ،دیروز اقای عباسیان در مصاحبه با ایسنا رسما تعدادی از موسسات را مستقیم و جنابعالی را غیر مستقیم به ایجاد رانت در شبکه نمایش خانگی متهم نمود.به نظر می رسد که می بایست یکبار برای همیشه محافظه کاری را کنار گذاشته و اعلام نمایید که طی این سالها موسسات هر یک چند فیلم ایرانی خریداری نموده و در ازای ان چند انیمیشن حمایتی دریافت کرده اند.تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.

    • خصلت این بنده کمترین شفافیت عملکرد است. انتشار صدها مطلب و یادداشت آسیب شناسانه در زمان تصدی مسئولیت و فراهم ساختن فضای گفتگوی انتقادی،  وضع بسیاری از مقررات به روز و واقع بینانه، حمایت از تشکل های صنفی و جلب همراهی آنها، واگذاری کار مردم به مردم و بسنده کردن به وظایف حاکمیتی سرفصل خدمات بنده در کلیه مسئولیت ها بوده است.شنیدن واژه های نامانوس و نسبت هایی برای اولین بار بسیار شگفت انگیز است. اجازه دهید مدعیان ادعای خود را ثابت کنند. ضمناً به موجب مقررات پیشین موسسات تازه تاسیس در یک سال اول فعالیت نمی توانستند فیلم خارجی عرضه کنند. بنابراین مقایسه این دسته از موسسات با سایر موسساتی که می توانستند فیلم خارجی عرضه کنند، از اساس اشتباه است. فکر نمی کنم مدیر محافظه کار سایت راه اندازی کند و افکار و اندیشه ها یش را شبانه روز در معرض قضاوت دیگران قرار دهد.

  • دلاور عزیر عفو بفرمایید که نمی توانم کامنت انتقادی را شما علیه فرد مورد نظر منتشر کنم. شک نکنید که آفتاب حقیقت پنهان نخواهد ماند.

  • دیروز گشتی به سایت شرکتها میزدم در سایت تصویر گستر پاسارگاد آقای اسدزاده هم حرفهای آقای عباسیان رو تایید کرده بودند

  • ممنونم جناب آقای فروتن همه دوستان اطلاع دارند که شما چه زحمتها و چه مشقتهایی برای این شبکه کشیده اید این جواب تشکر نیست  و نوعی بی احترامی تلقی میشود لاقل بزارید اینطور مطرح کنم چرا فیلمهای … پخش نمیشود چرا باید فیلمها خاک بخورد 

  • جناب اقای فروتن می خواستم بدانم شما به عنوان سخنگوی سازمان سینمایی از نظر سازمان سینمایی و به خصوص اقای شمقدری در مورد اتفاقات شبکه نمایش خانگی اطلاعی دارید؟شاید بگویند که این مورد درون صنفی است و احتیاجی به ورود دولت نیست.اما از انجایی که نماینده دولت به عنوان لیدر جدایی طلبان اعلام مواضع نموده اند،سکوت سازمان سینمایی به شایعات دامن می زند.شایعاتی که می گویند این شکاف  درون صنفی با رضایت و حمایت سازمان سینمایی و در جهت اختلال در پیگیری مطالبات صنفی اتحادیه صورت گرفته است.

    • سلام هنوز سازمان موضع خاصی را برای اعلام به سخنگو منتقل نکرده است. اگر فرض را بر اینگه بگذاریم که بنده نیز یکی از مدیران سازمان سینمایی هستم موضعی متفاوت با آنچه که از جانب مدیر یک از موسسات اعلام شده است، دارم

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید