روزانه های سینمایی
لطفاً مشخص کنید فاعل این جمله کیست

لطفاً مشخص کنید فاعل این جمله کیست

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گزارشی از آخرین نشست برگزار شده این شورا را به رسانه ها اعلام کرد. به موجب گزارش های منتشره؛ وی از محتوای یک مصوبه چنین خبر داده است: همه پروژه های ملی کشور که بیش از ۲۰ میلیارد تومان هزینه در بر داشته باشند، می بایستی گزارشی از مراحل ساخت و آماده سازی ارائه کنند بطوریکه این مستند قابل پخش از تلویزیون باشد.

ایشان به طور شفاف نگفته اند که سازنده فیلم های مورد نظر چه سازمان و دستگاهی است ؟ آیا به اعتبار پخش تلویزیونی آن الزاماً ساخت آن از سیما انتظار می رود یا آنکه کارفرمای طرح های ملی راساً باید مبادرت به انجام این کار کنند.

آیا معنای مصوبه اخیر آن است که تاکنون همتی صرف مستند سازی طرح های بزرگ ملی نشده است؟ در این میان رسالت و وظفیه رسانه ملی چگونه ارزیابی شده است؟ آیا از مصوبه شورای فرهنگ عمومی باید پی ببریم که طرح های ملی بخشی از هزینه ها را برای ساخت و پخش اثر  مستند توسط تلویزیون باید کنار بگذارند و در غیر اینصورت تصویری ماندگار از طرح های ملی نخواهیم دید؟

هر نیتی که در ورای این مصوبه نهفته باشد یک نکته را نباید از یاد برد که این مصوبه در ماههای پایانی دولت آقای احمدی نژاد به روی کاغذ آمده است و پس از این طرح و پروژه تازه ای کلنگ نخواهد خورد. به قول شهریار سخن ایران زمین:

آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا! کد ۷۶۰

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید