روزانه های سینمایی
کام چه کسانی از این قند شیرین می شود؟

کام چه کسانی از این قند شیرین می شود؟

با اینکه از ابتدای سالجاری موسسات به درخواست اتحادیه موسسات ویدیو رسانه الزام خرید فیلم سینمایی ایرانی تا پایان شهریور ماه از روی دوش موسسات برداشته شد و در ۱۰۰ روز گذشته نیز مقررات تازه ای برای تامین فیلم وضع نشده است، در بین موسسات موجود کماکان "تصویر گستر پاسارگاد" به تامین و عرضه فیلم سینمایی ایرانی ادامه می دهد.

به موجب این گزارش؛ بر خلاف معدود موسساتی که با عرضه دو تا سه فیلم سینمایی ایرانی در بدو فعالیت مدعی امتیاز خواهی می شوند و تومار ضرر و زیانشان را به رویت صغیر و کبیر می رسانند، موسساتی هم با شناخت از ساز و کار بازار بی سر و صدا به کار حرفه ای خود استمرار می بخشند.

"عرضه فیلم سینمایی " یه حبه قند" که شاید آخرین فیلم ایرانی قبل از ماه محرم باشد، در شرایطی به بازار عرضه شده است که در بعضی از استان ها وضع بازار ملتهب گزارش شده است وبه دلیل افزایش ۵۰۰ تومانی بهای فیلم و منظور نکردن سود برای موزعین، عده ای از نمایندگان از خرید و دریافت محصول خود داری ورزیده اند.

ادامه وضعیت موجود قطعاً بازار هدف موسسات را بیش از گذشته محدود و معطوف به تهران و مناطق برخوردار آن خواهد کرد. مناطقی که در آن فرهنگ خرید و تماشای نسخه اصلی فیلم ها به عنوان رفتاری متمدنانه از سوی فروشنگان و مخاطبان رعایت می شود.

"یه حبه قند" به عنوان سی و هشتمین فیلم ایرانی امسال می تواند کام جمعیت و مردمانی را شیرین کند که برایشان افزایش ۵۰۰ تومانی بهای کالای هنری در مقابل افزایش روز به روز بسیاری از مایحتاج عمومی، رقمی محسوب نمی شود و هنوز بهای آن را از هزینه یک بلیط سینمای ممتاز ارزان تر می دانند.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۷ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • با سلام جناب فروتن
    در مورد عدد ۳۷ که در مورد فیلمهای عرضه شده سینمایی از ابتدای سال اشاره کردین فیکر کنم ۳۹ فیلم بوده باشه
     

    • اختلاف در یک مورد شاید بدان خاطر باشد که فیلم قدیمی “رابطه پنهانی”(قرن ۲۱) را شما در آمارت لحاظ کرده باشی

  • با سلام و خسته نباشید خدمت دوستان و آقای فروتن 
    از روز شنبه و یک شنبه فیلم سینمایی پایان دوم با بازی رضا صادقی – آنا نعمتی – و دانیال عبادی از موسسه ریز موج در سراسر کشور پخش خواهد شد
    و روز یک شنبه ۱۷ آبان قسمت ۵ و ۶ قلب یخی از فصل سوم از تصویر گستر پاسارگاد پخش میشود

  • ببخشید یادم رفت این را هم اعلام کنم به غیر از این دو عنوان تو این هفته فیلم ویدئویی خیابان یک طرفه در تیراژ بالا از موسسه پارس ویدئو  پخش خواهد شد

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید