روزانه های سینمایی
نه واقعاً پنج فیلم پخش میشه!

نه واقعاً پنج فیلم پخش میشه!

در دو روز پایانی هفته در بین فیلم های ایرانی تلویزیون نام پنج فیلم سینمایی ایرانی به چشم می خورد. پیش از این تلویزیون با اصرار تله فیلم های تولیدی خود را بارها به اسم فیلم سینمایی به خورد تماشاگرانش داده بود.

به موجب این گزارش؛در بین فیلم های آخر هفته عناوینی همچون؛ "بادهای بهاری" ساخته علی قوی تن، "سفر سنگ" کیمیایی، "شکار خاموش" پور احمد، "شکار روباه " مجید جوانمرد و "من زمین را دوست دارم" ساخته اوالحسن داودی به چشم می خورند.

در بین فیلم های سینمایی ایرانی مذکور "بادهای بهاری "فقط در جشنواره های سینمایی به نمایش در آمده است و "سفر سنگ "نیز تولید قبل از انقلاب اسلامی است که در سال ۵۷ پر فروش ترین فیلم ایرانی سال بود. ۷۲۷

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۳ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • فیلم سفر سنگ هم مانند فیلم داش آکل و خاک این بار بر اساس داستان سنگ و سرنا نوشته بهزاد فراهانی گرفته شد .

  • سفرسنگبه کارگردانی مسعود کیمیایی محصول سال ۱۳۵۶ با بازیگری سعید راد و فرزانه تاییدی ساخته شد
    ارباب روستا، سالهاست که مالک تنها آسیاب آبادی است و مردم را استثمار می کند. او در ضمن از ساخته شدن آسیابی که بتواند منافع مردم را تأمین کند جلوگیری می کند. سنگ عظیمی را برای آسیاب مدتهاست مردم روستا تراشیده اند و آماده کرده اند، اما برای حملش ایادی ارباب همیشه مانع شده اند. بالاخره یک کولی به روستا می آید. ورود کولی به روستا احساسات فرو خفته مردم را بیدار می کند. ولی اکثریت جرأت همراهی با او را ندارند و بی تفاوت با سخنانش روبرو می شوند. کولی با اینکه طرفیتی در ماجرا ندارد بالاخره موفق می شود چند تن، از جمله یک آهنگر را تهییج کند تا برای آوردن سنگ بروند. بالاخره با زحمت بسیار و رفع و رجوع توطئه چینی های ارباب، من جمله فرستادن جاسوس به میان گروه آنان،‌ سنگ به روستا آورده می شود و خود سنگ خانه ظلم ارباب را بر سرش ویران می کند

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید