روزانه های سینمایی
بود آیا گره از کار فروبسته ما بگشایند

بود آیا گره از کار فروبسته ما بگشایند

به گزارش خبرگزاری فارس، در پی دیدار روسای اتحادیه شرکت‌های ویدئو رسانه و جامعه صنفی تهیه‌کنندگان فیلم سینمایی، تشکیل کارگروه مشترکی برای بررسی راه‌های همکاری‌های متقابل و مشترک و راهکارهای خروج از بحران فعلی شبکه سینمای خانگی مطرح شد.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه شرکت‌های ویدئو رسانه (سینمای خانگی) ایران، در نشستی که با حضور «حمیدرضا نوروزی» رییس اتحادیه شرکت‌های ویدئو رسانه ایران و «سید ضیاء هاشمی» رییس جامعه صنفی تهیه‌کنندگان فیلم سینمایی ایران برگزار شد، طرفین ضمن طرح مسائل و مشکلات موجود در سینما و شبکه سینمای خانگی، به بحث و تبادل نظر در خصوص گسترش همکاری‌های فی مابین پرداختند.

بر پایه این گزارش، وضعیت فروش فیلم‌ها در اکران عمومی سینماها و شبکه سینمای خانگی، تکثیر و سرقت غیر مجاز فیلم‌های مذکور، خرید رایت فیلم‌های ایرانی، سیاست‌گذاری‌ها و دستور‌العمل‌های موجود سازمان سینمایی در زمینه شبکه سینمای خانگی و موارد مرتبط از جمله موضوعاتی بود که در نشست روسای اتحادیه و جامعه صنفی مطرح شد.

 بنابراین گزارش، طرفین با تاکید بر گسترش همکاری‌های فی‌مابین، لزوم استمرار نشست‌های تخصصی بین اتحادیه و جامعه صنفی با هدف همدلی بیشتر و شفاف‌سازی و اطلاع دقیق‌تر از وضعیت موجود را خواستار شدند.

همچنین در پایان این نشست مقرر شد تا کارگروه کارشناسی متشکل از نمایندگان هر دو صنف در کوتاه‌ترین زمان ممکن تشکیل شود و همکاری‌های متقابل به همراه راه‌کارهای عملی خروج از بحران به ویژه در بخش سینمای خانگی با هدف یاری رساندن به فیلم‌های سینمایی ایرانی در دستور کار کارگروه مذکور قرار گیرد.

اتحادیه شرکت‌های ویدئو رسانه (سینمای خانگی) ایران، نشست‌های دیگری را با دست‌اندرکاران سینمای ایران، شبکه سینمای خانگی، سیاستگذاران و مدیران بخش‌های مختلف فرهنگ و هنر در دستور کار خود قرار داده که اخبار آن به اطلاع عموم خواهد رسید. کد ۷۱۲

 

 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱ نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید