روزانه های سینمایی
به این زودی وارد شبکه نمایش خانگی نمی شود!

به این زودی وارد شبکه نمایش خانگی نمی شود!

تهیه کننده فیلم سینمایی "آینه های روبرو "در متن پوستر فیلم عبارت بی سابقه ای را نوشته است. خانم "فرشته  طائر پور " مرقوم داشته است با این اوضاعی که موسسات ویدیویی و متعاقب آن شبکه های ماهواره ای سارق دارند، (این فیلم)به  این زودی ها وارد شبکه نمایش خانگی نمی شود.

ایشان به عنوان تهیه کننده مجاز هستند برای کشاندن مردم به سالن های نمایش دهنده فیلم به هر شیوه مشروعی متوسل شوند و چیزی را فروگذار نکنند اما درج عبارات مبهم و سوال برانگیز شائبه هایی را پدید می آورد که نیازمند روشنگری و پاسخگویی هستند. به عنوان مثال هم ردیف دانستن موسسات ویدیو (رسانه ) با شبکه های ماهواره ای سارق، در ذهن خواننده  برداشت خوبی را رقم نمی زند و خدای ناکرده  موسسات را به همان صفتی متصف می سازد، که تلویزیون های ماهواره ای لیاقتش را دارند.

از سوی دیگر مگر سایر فیلم ها به سرعت برق و باد در شبکه ویدیویی عرضه می شوند که حالا فیلم شما از این قاعده استثنا شده است.؟ مضافاً که  توزیع  نسخه ویدیویی فیلم ها در شبکه بلافاصله  و یا در مدت کوتاهی بعد از اکران آنها،‌تناقض با گزاره ای قطعی در جمله نوشته شده دارد. می پرسید چگونه؟

عبارت "با اوضاعی که موسسات ویدیویی دارند"، معنایی جز این ندارد که اوضاع موسسات خوب نیست و با عرض معذرت از دوستانم وضع موسسات چیزی شبیه شبکه های ماهواره ای… است. لابد!

پس اگر موسسات فیلم ها را  پس از نمایش عمومی در سینماها تامین و به بازار ویدیو می فرستند نباید اوضاع بدی داشته باشند و انگشت نمای افرادی مثل شما شوند و اگر شما درست  می فرمایید و اوضاع قمر در عقربی دارند، جای نگرانی نباید وجود داشته باشد زیرا در بین مدیران کسی سراغی از فیلم شما نخواهد گرفت.

ممکن است در جواب بفرمایید؛ اتفاقاً چون فیلم ها را از چنگ تهیه کنندگان در می آورند و به تعهداتشان عمل نمی کنند و  انگیزه سینما رفتن را هم در مردم می کشند، تناقضی در حرفتان وجود ندارد.

اتفاقاً دم این تناقض بد جوری بیرون زده است. دل بدهید بقیه این یادداشت را بخوانید:

– همه موسسات ویدیو رسانه را به یک چوب رانده اید و این عین جفاست.

– تهیه کنندگان به وضوح می توانند در قرارداد واگذاری رایت ویدیویی اثرشان، زمان عرضه فیلم را مشخص کنند تا بدبن ترتیب به دست خود سبب ریزش تماشاگران فیلم در سینماها نباشند و البته اگر قافیه تنگ آمد توپ را در زمین موسسات ویدیویی معلوم الحال ! شوت نکنند.

– خدا کند "آینه های روبرو" در شبکه دیده شود و به کام مخاطبان خوش آید اما خانم طائر پور احتمال بدهید کار شما نیز در فهرست فیلم هایی قرار بگیرد که به تشخیص مدیران موسسات ویدیو رسانه مناسب سرمایه گذاری تشخیص داده نشود و با وجود  همه ویژگی های خوبش با اقتضائات ویدیو همخوانی نداشته باشد.

– کلام آخر  فکر می کنید با این شعار تبلیغی نامناسب، پل های پیش رو را برای تعامل با موسسات خراب نکردید؟

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱۲ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • جناب اقای فروتن اگر جنابعالی و دوستان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سهمیه اجباری را به موسسات تحمیل نمی کردید ،بازار بر اساس عرضه و تقاضا شکل میگرفت.ان وقت فیلمهای صد من یه غاز دوستان،از جمله خانم محترم فوق الذکر بدون مشتری می ماند و دیگر شاهد این اهانت ها نبودیم.بد نیست دوستان تهیه کننده دوران انحصار موسسه رسانه های تصویری را به خاطر اورند،بدون شک فراموش نکرده اند که برای فروش فیلمهایشان به موسسه چه داستانهایی داشته اند.این وظیفه جناب اقای دکتر نوروزی است که به این اتفاق به صورت رسمی اعتراض کنند.کاش موسسات هم مثل حوزه هنری تعدادی از فیلمهای این دوستان پر توقع را تحریم می کردند تا بفهمند یه من ماست چقدر کره میده

      • جناب آقای فروتن
        چرا مطلبتان را نیمه کاره رها کردید ؟
        چرا همیشه در ارائه مطالبتان جانب احتیاط را رعایت میکند؟
        مگر ارئه مطالب در این سایت ممکن است خدشه ائی به شغل شما ایجاد نماید ؟
         
         

  • سلام
    اقای حاجی بیگی زمان عرضه فیلم کینه توزان را اعلام کنید؟؟؟؟
    در ضمن نسخه بلوری این فیلم در جهان خیلی وقته عرضه شده ما باید تا کی عقب افتاده باشیم مردم دارن نسخه زیر نویس رومیبینن که در بازار موجوده

    متاسفانه موسسات در عرضه فیلمهای خارجی خیلی ضعیف کار میکنن چرا باعث میشید مردم برن سراغ نسخه خارجی و بدون سانسور اگر شرکت قرن ۲۱ درست و همزمان با پخش خارجی عرضه کنه مردم میرن سراغ نسخه اصل و دوبله خودمان
    خیلی کم و اصلا نداریم موسسه ایی که بتونه همزمان عرضه کنه
    باورکنید هم در فروش و هم در اعتماد مردم رو به خود جلب میکیند

  • سلام
    آقا میلا جالبیش اینجاست شرکت قرن ۲۱ دراعتراض دوستان نسبت به توزیع  نسخه بی کیفیت  تن تن عنوان کردن میخواسنتد جلوی توزیع کپی وزیرنویس روبگیرند وباحداقل فاصله زمانی توزیع کنند ولی حالا که نسخه باکیفیت فیلمهای خارجی هست چرا اقدام نمیکنند؟؟؟؟؟؟؟

  • با سلام خدمت جناب آقای فروتن
    سلام خدمت میلاد وعلی عزیز
    در مورد فیلم کینه توزان باید عرض کنم کماکان  بدنیال اخذ مجوز جهت توزیع محصول فوق هستیم .
    چه بسا این عنوان میبایست خیلی زودتر از اینها وارد بازار میشد اما متاسفانه ….
    اوقات خوش

  • با سلام به همه دوستان
    واقعا چرا این رسانه هاى تصویرى جمع نمیشه؟ آخه خجالت داره
    جالب اینه هیچ مسؤلی هم نداره که پاسخگو باشه

  • اقای فروتن من فکرمیکردم علت توزیع نکردن  کینه توزان قرن ۲۱ است  نگو مشکل ار شاد است که مجوز نمیده   میشه بپرسم چرا ؟/ این فیلم چه مشکلی داره  ؟ شما دارید در فروش این محصول به شرکت قرن ۲۱ ضرر وارد میکیند  در این جا حکم کپی وبدون سانسور  رو دارید اجرا می کنید چرا نمیذارید مردم از دیدن یک فیلم خوب و دوبله و. سانسور خودمان بهره مند شوند؟  نکنه این هم مثل کاپیتان امریکا توقیف شده

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید