روزانه های سینمایی
کین درد مشترک هرگز جدا جدا درمان نمی شود

کین درد مشترک هرگز جدا جدا درمان نمی شود

فروشگاه های آثار موسیقیایی علیرغم عمر دیر پایشان این روزها حال خوشی ندارند. مدیر فروشگاه بتهوون – از قدیمی ترین و معتبرترین فروشگاه های پایتخت- در گفتگویی عمده دلیل تعطیلی و رکود این قسم فروشگاه ها را متاثر از عواملی چون؛ فروش آثار پر مخاطب در سوپر مارکت ها، استفاده اغلب علاقه مندان از MP3 به جای لوح فشرده، نادیده گرفتن حقوق مولف و پدیده دانلود دانسته است.

به نظر می رسد مشکل فروشگاه های آثار موسیقی بی شباهت با فروشگاه ای عرضه محصولات فرهنگی نیست. با این تفاوت که مشتریان هیچگاه توقع ندارند در مغازه فروش آثار موسیقی، محصول کپی در اختیارشان قرار گیرد ولی در بعضی! فروشگاه های نوع دوم مشاهده چنین چیزی تعجب برانگیز نیست.

مصاحبه خواندنی مدیر فروشگاه بتهوون را در اینجا بخوانید. کد ۶۷۸

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱ نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • این ناشر و مدیر فروشگاه موسیقی در ادامه سخنانش به دو مشکل پیش روی این مجموعه اشاره کرد و افزود: اولین مشکل ما با فروش سوپرمارکتی است. البته تا زمانی که فیلم را در سوپر مارکت‌ها می‌فروختند مشکلی نداشتم، اما موسیقی محصولی است که باید توسط من فروشگاه‌دار فروخته شود
    مرگ برای همسایه حق است
    عزیز خواب بودی تا زه بیدار شدی عافیت باشه
    ما سالهاست که داریم میسوزیم و میسازیم

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید