روزانه های سینمایی
ستاره شیرین شاهرخ

ستاره شیرین شاهرخ

"آرش معیریان" نسخه ژنریک "محمد حسین لطیفی" در سینماست! چی؟! عرض می کنم.

هر "قدر لطیفی" در جمع کردن سریال با سرعت بالا توانمند است و به دفعات نشان داده است در سریال های مناسبتی خون به دل تهیه کننده نمی کند. "آرش معیریان" هم در سینما همین خصلت را انحصاراً برای خودش محفوظ داشته است. سرعت عمل "معیریان" در سینما که ریسک سرمایه گذاری در آن بالاست بی تردید برای تهیه کنندگان سینما بسیار ذیقیمت است و بی خود نیست که معمولاً در طول سال بی کار نمی ماند و تهیه کننده های تجاری ساز به راحتی او را از خود نمی رانند.

با این مقدمه می توان حدس زد که چرا کارگردانی مسابقه "رالی ایرانی" که در آن سرعت و رقابت برای پیشی گرفتن از رقیب حرف اول را می زند، چقدر با روحیه معیریان سازگار است.!

" ساعت شلوغی" از تازه ترین کارهای "معیریان" در سینماست که سال گذشته در شلوغ بازار  شب عید، در سینماها به نمایش درآمد. شاید "سید محسن وزیری" تهیه کننده اثر از همان ابتدا بیش از سینما، گوشه چشمی به توزیع فیلم در شبکه نمایش خانگی داشت و گرنه راضی نمی شد در فصل مرده اکران تن به نمایش فیلم در سینماها بدهد.

ستاره" شاهرخ استخری "باید خیلی شیرین باشد که در یک هفته دو فیلم از او در شبکه ویدیویی کشور توزیع شود و هوادارانش سیمای این بازیگر در اصل تلویزیونی را در قاب ویدیو ببینند.

"ساعت شلوغی" "معیریان" هیچ شباهتی به ساعت شلوغی های "جکی چان "معروف ندارد و توقع شیطنت ها و اکشن های "چان" را از استخری جوان نباید داشت.

فیلم محض سرگرمی است و نشانی از گمشده این سالهای سینمای ایران یعنی سینمای اندیشه و تخیل ناب ندارد.

سی و سومین فیلم شبکه را "سینما ۲۴ "تامین و پخش آن را "هنر اول" عهده دار شده است.

 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید