روزانه های سینمایی
کپی رایت از نوع دورهمی

کپی رایت از نوع دورهمی

رییس سازمان صدا و سیما در آیین پایانی "ششمین مجمع رادیو و تلویزیون های اسلامی" به صراحت گفته است ؛ برای اعضای این مجمع "کپی رایت و مالکیت معنوی" معنا ندارد. از آنتن ما هر چه خواستید بردارید و پخش کنید.

وی افزوده است؛ " این کار هیچ اجازه ای نمی خواهد. استفاده از تولیدات یکدیگر خدمت است نه تخلف. " رییس محترم رسانه ملی شاید محق باشند که حقوق مادی آثاری را که سازمان متبوعش تولید کرده است، نادیده بگیرد اما تضییع حقوق فکری و معنوی آثاری که حاصل و زاییده ذهن و فکر هنرمندان و برنامه سازان است نباید به راحتی در معرض اقتباس و کپی برداری دیگران ولو مسلمان قرار گیرد. در تعریف این حق در منابع چنین آورده اند:

مالکیت معنوی وجهی از دانش و اطلاعات است که در محصولات فیزیکی یا روند تولید آنها تجلی یافته است. این حقوق فارغ از هر گونه شروط قراردادی، منافعی را برای پدیدآورنده اثر در نظر گرفته و افراد جامعه را نسبت به رعایت آن ملزم و مکلف می کند .(زارعی دولت آبادی،۱۳۸۶: ۱۰۲)

این هم سند بفرمایید. کد ۶۶۱

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید