روزانه های سینمایی
خبر خوبی که به طاق نسیان سپرده شد

خبر خوبی که به طاق نسیان سپرده شد

شب جمعه هفته گذشته طی مراسم با شکوهی پردیس سینمایی هویزه در پایتخت معنوی ایران شهر مقدس مشهد به روی مردم گشوده شد و طی سه روز گذشته خبرها ار حضور پر شمار تماشاگران علاقمند در پنج سالن مدرن این مجتمع دارد.

همانطور که پیشتر نیز گفته شده است در این پردیس سامانه های پخش فیلم سه بعدی و دیجیتال نصب شده است و موسسه سینما شهر نسخه ای از فیلم کلاه قرمزی را که با هزینه موسسه برای سیستم دیجیتال مجدداً میکس شده است، در یکی از سالن های سینما هویزه به نمایش درآورده است.

اگر بخواهیم نگاه و مروری به نحوه انعکاس این رویداد در رسانه های کشور بیاندازیم الحق و الانصاف نمره قابل قبولی را نمی توان به آنها داد و این گلایه از رسانه ملی بیشتر نمود خواهد داشت. در شرایطی که تعطیلی یک باب سینما در بخش های مهم خبری سیما مورد توجه قرار می گیرد و بازتاب وسیعی می یابد، انتظار می رفت در استقبال از رویداد مهمی چون بازسازی اساسی سینما هویزه با بودجه ای بالغ بر هفتاد میلیارد ریال، عنایت بیشتری از سوی دستگاه های تبلیغی کشور صورت می گرفت.

از دیگر نکات جالب توجه در راه اندازی این پروژه سرعت عمل در ساخت و تجهیز آن بوده است که مجموعاً طی ۱۶ ماه به درازا انجامیده است. این دستاورد نسبت به ابعاد پروژه و عملیات نسبتاً سخت و پیچیده ای که برای آن طراحی و به اجرا در آمده است، بسیار حائز اهمیت بوده و در نوع خود یک رکورد به حساب می آید.

امید است در برنامه آینده "هفت" مردم بتوانند گوشه هایی از این موفقیت بزرگ حاصله را به تماشا بنشینند و اهتمام درخور تحسین سازمان سینمایی را به عینه نظاره کنند.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید