روزانه های سینمایی
نمایش خانگی را به تلویزیون ترجیح می دهم

نمایش خانگی را به تلویزیون ترجیح می دهم

فخرالتاج یا همان زن جهانگیر شاه در آستانه از ازدواجش با "امین زندگانی" با روزنامه "تماشا" گفتگویی را انجام داده است که بخش هایی از آن را می خوانید:

خانم "الیکا عبدالرزاقی" تجربه بازی برای سریال شبکه نمایش خانگی را دوست داشتید؟

اواسط تمرین زمانی که قرار شد کار ما از شبکه نمایش خانگی پخش شود من خیلی دلم گرفت که چرا کار به این خوبی نباید از تلویزیون پخش شود. آن زمان تصور می کردم پخش از تلویزیون تاثیر بسزایی در روند کاری من و پیشنهادهای بازیگری و حتی شناخته شدن من دارد ولی الان نظرم ۱۸۰ درجه عوض شد چون حالا تمام مردم ایران با «قهوه تلخ» مرا می شناسند و اتفاقا شبکه نمایش به شناخته شدنم کمک بیشتری کرد. این برایم خیلی جالب توجه بود که نام «قهوه تلخ» آنقدر همه جا پیچید و حتی مردمی که سریال را مرتب هم دنبال نمی کردند، برای حس کنجکاوی شان هم که شده پیگیر چند قسمت از این مجموعه بودهاند. خوبی پخش از شبکه نمایش این است که وقت مردم دست خودشان است. یادم می آید وقتی «پاورچین» پخش می شد من همیشه سر کار بودم و هیچ وقت هیچ قسمتی از این سریال را ندیدم. همه اینها دست به دست هم داد تا «قهوه تلخ» نه تنها مهجور نشد بلکه بیشتر از حد انتظار من بین مردم جا باز کرد و این یک اتفاق خوب برای کار من بود.

همین باعث شد در یک مجموعه دیگر شبکه نمایش حاضر شوید؟

نه. چون این روند در «ساخت ایران» برایم دنباله دار نبود زیرا نقش آنچنانی در این مجموعه نداشتم. یعنی اول قرار بود یکی از نقش های اصلی را بازی کنم اما رفته رفته روند تغییر کرد و کار شکل دیگری به خود گرفت اما آنچه بعدا مسلم شد، «قهوه تلخ» نسبت به سایر کارهای شبکه نمایش خانگی محبوب تر شد و برد بیشتری بین مردم داشت. این اثر برای من از آنجا مشهود شده که مثلا اگر در صفحه های مجازی پیج نمایش «۳۳ درصد نیل سایمون» را انتخاب می کنم پیغام هایی می آید که نشان می دهد اسمم آنقدر شناخته شده که به این بهانه افراد دیگری هم سراغ این صفحه می روند. الان دیگر شبکه خانگی را به تلویزیون هم ترجیح می دهم. اگر اتفاق حاشیه ای نیفتد و آزار و اذیتی در کار نباشد، شبکه نمایش قطعا پیشرفت خواهد کرد. در واقع در کنار تلویزیون، سینما و تئاتر شبکه نمایش خانگی گزینه ای است که به حق انتخاب بیشتر مردم کمک می کند.

نام مهران مدیری چقدر در موفقیت کارتان موثر بود؟

قطعا خیلی موثر بوده اما من بیشتر فکر می کنم کار موفق به جذب مخاطب کمک می کند نه نام موفق. مدیری اگر این مجموعه را خیلی ضعیف هدایت می کرد، مردم بعد از دو قسمت، دیگر کار را نمی خریدند. از طرفی هم بلندی نام او به خاطر کیفیت تیم خوب اوست که مدیری در این مورد هم واقعا زحمت کشید و من تیم این آدم را تحسین می کنم نه فقط شخص مدیری را.

«قهوه تلخ» برای شما یک شانس بود؟

شانس دیگر کلمه مناسبی برای من نیست شاید خیلی ها مرا بازیگر «قهوه تلخ» می دانند. در واقع من با این سریال مشهور شدم ولی کارم را از سال ۷۶ شروع کردم. شاید حافظه مردم این گذشته را به یاد ندارد و همین باعث شده مردم فکر کنند من تازه بازیگر شده ام اما آنچه برای خودم معلوم است اینکه همین گذشته باعث شد امروز توانایی ام را ثابت کنم. شانس شاید وقتی برای من مناسب بود که من سال ۷۶ جایزه بهترین بازیگر زن تصویر سال را می گرفتم.

قهوه تلخ و قلب یخی دو مجموعه موفقی بودند که نیمه راه دچار بحران شدند. قهوه تلخ خودش را نجات داد و قلب یخی کلا مسیرش تغییر کرد. فکر می کنید چه اتفاقی باعث شد مجموعه شما از هم نپاشد؟

این اتحاد یک اتحاد تیمی بود. من برای گروه قلب یخی نمی توانم نام تیم را به کار ببرم چون آنها بیست سال با هم کار نکرده اند و امروز و دیروز به هم نرسیده اند به همین خاطر سابقه ای از قبل کنار هم نداشتند که بخواهد روی کارشان اثر مستقیم بگذارد. «قهوه تلخی»ها با هم سال هاست که تعامل دارند و واقعا مثال دیگری کنار اینها وجود ندارد. حالا اگر حواشی و مسائلی پیش آید قاعدتا این تیم جور دیگری رفعش می کنند البته چه بهتر که در این بین دولتمردان هم حمایت کنند تا این کارآفرینی که از طریق شبکه نمایش برای صدها نفر در سراسر کشور پیش آمده و عوامل کار در سریال ها، موسسات پخش در شبکه نمایش و سوپرمارکت ها و کلوب هایی که از این طریق درآمد کسب می کنند به نان بری تبدیل نشود. کد ۵۸۸

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید