روزانه های سینمایی
بزرگی را اسباب لازم است

بزرگی را اسباب لازم است

موسسه" فیلمیران "پخش و نمایش سه فیلم اکران عید فطر را بصورت همزمان بر عهده دارد. پیش از این با تصویب مقررات تازه ای در ظاهر کوشش به عمل آمد تا از انحصار پخش فیلم در دفاتری نظیر فیلمیران جلوگیری به عمل آید.!

توجیه این اقدام که با دست فرمان رقبای صنفی فیلمیران رقم خورده بود، آن بود که سایر دفاتر پخش فیلم نیز از حالت رکود خارج شوند و فیلم ها توسط دفاتر دیگری نیز پخش شود. حال که از عمر مقررات وضع شده بیش از یک سال نگذشته، آب رفته به جوی بازگشته است و معلوم شد در نواختن شیپور آن هم از دهان گشادش بد جوری استاد هستیم.

جای تردید نیست که گهگاهی با مخفی کردن اغراض و نیات باطنی خود که همانا رشک و حسادت به فعالیت های رقیب مان است، به صورت مقررات چنگ می زنیم و با وصله پینه کردن آن با ژست و ظاهری قانونمدارانه به رقیب خود رو دست می زنیم.

رجوع دوباره به مقررات گذشته و برداشتن سنگ و مانع از جلوی پای موسسات و شرکت های خوشنام و کاربلد، اگر با چاشنی خرد و منطق باشد، البته قابل تحسین است و باید به ما آموخته باشد که تلاش کنیم تا اسباب بزرگی آدم ها و موسسات کوچک را فراهم کنیم. کاستن از ارتفاع بلند قامتان طیره عقل است و شائبه بی تدبیری را تداعی می کند. کد۵۸۶

 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید