روزانه های سینمایی
مگر آنکه عدو سبب خیر شود!

مگر آنکه عدو سبب خیر شود!

در حالی سومین دهه از ماه خوب خدا را پیش روی داریم که سینمای ایران نشان داد، برنامه و تدارک خاصی را برای این ماه ندیده بود و بسیاری از شهروندان نتوانستند فیلم یا فیلم های تازه ای را در سینماها ببینند. در نتیجه فیلم هایی که هفته ها قبل از ماه رمضان به اکران عمومی درآمده بودند، نمایش شان در بیست روز گذشته نیز ادامه یافت.

تنها فیلم ایرانی رمضان ۹۱ را باید "نامزد آمریکایی" من دانست که افتان و خیزان نمایش آن در گروه سینمایی عصر جدید با کمترین میزان فروش به ناگزیر ادامه دارد و جایگزین آن فیلم عید فطر در همین گروه خواهد بود.

در نقطه مقابل نمایش خانگی در آستانه رمضان دو فیلم از سعید اسدی به نام های "فرود در غربت" و "خیابان ۲۴ "را به بازار عرضه کرد و به دنبال آن فیلم تحسین شده "بدرود بغداد" و محافظ بر پیشخوان ها جاخوش کردند. اوج فیلم های توزیع شده شبکه را باید فیلم سینمایی "قلاده های طلا" دانست که مقرر شده بود از صبح نوزدهم ماه مبارک پخش همزمان آن در سراسر ایران آغاز گردد. ورود بی برنامه این فیلم واکنشی در برابر سرقت نسخه ای از فیلم و توزیع آن در جامعه می باشد.

شورای صنفی نمایش این روزها برای چینش فیلم های سینمایی به مناسبت عید سعید فطر چالش اختلاف جدی خود با حوزه هنری را در پیش دارد و موسسات ویدیو رسانه نیز علاوه بر تعطیلی دو روزه عید فطر در اندیشه آن هستند تا قبل از تعطیلی مراکز اداری شهر تهران – به مناسبت برگزاری اجلاس غیر متعهدها – بیشترین بهره را از فرصت پیش روی ببرند.

گزارش های رسیده حاکی است تا این لحظه عرضه چند عنوان فیلم ویدیویی به مناسبت های یادشده قطعی است و توزیع فیلم های سینمایی ایرانی؛ "نفرین"، "انتهای خیابان هشتم"، "در شب عروسی" و نیز  تولیدات اختصاصی شبکه مانند؛ قسمت ۳۴ "قهوه تلخ" و پشت صحنه سریال "ساخت ایران"، قسمت دوم "آسه آسه قصه قصه" و قسمت تازه ای از "شام ایرانی" از سوی موسسات خصوصی تقریباً قطعی به نظر می رسد اما انتشار فیلم های؛ "ندارها"، "شکارچی شنبه" و سایر عناوین ایرانی در اختیار موسسه رسانه های تصویری، در هاله ای از ابهام قرار دارند. مگر آنکه دوباره عدو سبب خیر شود.!

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۷ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ایا موسسه کیمیا نما  که فیلم محافظ را توزیع کرده است موسسه جدیدی میباشد.۲  از زمان توزیع فیلم جرم در شبکه نمایش خانگی خبری نیست ۳ هیچ موسسه ا ی فیلم ساعت شلوغی را خریداری نکرده است ۴-از توزیع فیلم های گشت ارشاد وخصوصی در شبکه نمایش  هیچ خبری نیست.لطفا به کلیه پرسش هایم پاسخ دهید.با تشکر

    • آقای نوروزی لطفاً توجه داشته باشید. بنده با حذف مدیریت نمایش خانگی در سازمان سینمایی مسئولیتی در این زمینه ندارم. تا جایی که میدانم اتفاق تازه ای برای دو فیلم گشت و خصوصی نیفتاده است. در باره ساعت شلوغی از قسمت جستجوی سایت استفاده کن.

  • با سلام و خسته نباشید
    اقای حاجی بیگی عزیز ایا باز هم برای فیلم انتهای خیابان هشتم مشکل پیش اومده؟من امروز با موسسه تماس گرفتم گفتن مشخص نیست کی توزیع میشه..این تاریخ دقیقشو اعلام کنید تو رو خدا
    اقای فروتن عزیز خواهشا اگر شما هم خبری دارید ما را در جریان بگذارید
    با تشکر

  • خبر توزیع فیلم گشت ارشاد طی یکی دو هفته آینده دلمان را به آفتابی شدن هوای شبکه همزمان با عید سعید فطر خوش کرده است

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید