روزانه های سینمایی
رسانه های دیجیتال لولو نیستند!

رسانه های دیجیتال لولو نیستند!

ماههاست که مرکز رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در باکس های تبلیغاتی شبکه های تلویزیونی، با نمایش ویدیو های کوتاهی که انصافاً خوب هم ساخته شده اند، والدین و کاربران رسانه های نوین را به استفاده نادرست انذار و هشدار می دهد. در این سلسله ویدیو های کوتاه که معمولاً از یک دقیقه تجاوز نمی کنند، هر بار خطرات و آسیب های ناشی از رسانه ها و ابزارهایی چون موبایل، اینترنت، بازی های رایانه ای و نظایرهم گوشزد می شود و غیر مستقیم این پیام را به مخاطب خود انتقال می دهد که مراقب پیامدهای مخرب وسایل ارتباطی نوین باشند. عده ای از کارشناسان رسانه بر این عقیده هستند که در ویدیوهای تولید شده فقط به جنبه های منفی استفاده از امکانات الکترونیکی و دیجیتالی اشاره می شود و فضا به گونه ای ترسیم می شود که گویی رسانه های جدید کارکردی جز ضرر و زیان ندارند.!

به اعتقاد نگارنده آنچه که تاکنون در نمونه های پخش شده به آن اشاره نشده است و اهمیت بسیار زیادی دارد، موضوع حیاتی کپی رایت و صیانت از حوق مادی و معنوی پدید آورندگان محصولات فرهنگی و هنری بر محمل دیجیتال است. یعنی همان تکنیک و فرمتی که مرکز یاد شده وظیفه معرفی، حمایت و گسترش از آن را بر عهده دارد.

انتظار می رود به روال نمونه ویدیو های خوش ساخت کنونی، مصرف کنندگان به خرید و تهیه نسخه اصلی فیلم، بازی و نرم افزار ترغیب شوند و استفاده از نسخه کپی تولیدات داخلی مورد شماتت قرار گیرد. کد ۵۵۶

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱ نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید