روزانه های سینمایی
جشنواره برای فیلم اولی ها

جشنواره برای فیلم اولی ها

به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا» به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان، سعید رجبی فروتن مدیرکل دفتر توسعه همکاری‌های سمعی بصری گفت: در اغلب جشنواره‌ها مثل جشنواره‌های منطقه‌ای خیلی از فیلم‌های فیلمسازان جوان که برای اولین بار فیلم می‌سازنند حضور دارند و در کنار سایر فیلم‌سازان رقابت می‌کنند.

تفکیک حضور فیلم ساز فیلم اولی باعث ایجاد انگیزه در بین فیلم اولی‌ها می‌شود. به برگزاری این جشنواره خوشبین هستم و سینمای جوان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و این جشنواره می‌تواند به بهتر دیده شدن فیلم های فیلم سازان جوان کمک کند و فرصتی را فراهم کند که علاقه‌مندان دیدن فیلم‌های کوتاه در طول برگزاری جشنواره این فیلم‌ها را ببینند.

این مدیر فرهنگی با اشاره به نفس برگزاری جشنواره‌ها عنوان کرد: هر جشنواره‌ای به خصوص برای جوان‌ها برگزار شود تاثیرات مثبت زیادی دارد واین جشنواره هم می‌تواند با هدف‌گذاری درست باعث معرفی استعدادهای جوان به عرصه سینما بشود.

رجبی فروتن در ادامه با تاکید بر اهمیت عنصر آموزش در دنیای امروز سینما و جشنواره‌های مهم متذکر شد: اگر به سراغ استفاده از اساتیدی برویم که سابقه خوب، اهل پژوهش و مطالعه باشند و قدرت انتقال دانسته‌هایشان را به جوان‌ها دارند، قطعا می‌توانیم با تبعات مثبت زیادی روبه رو شویم و فیلمسازان جوان در طول برگزاری جشنواره نکات جدیدی را بیاموزند و در فیلم‌های بعدیشان از آن استفاده کنند.

این کارشناس سینما ضمن مثبت دانستن اختصاص جوایز جشنواره به حمایت از تولید بعدی فیلم ساز متذکر شد: تامین منبع مالی تولید فیلم سازان جوان خیلی از دغدغه‌های آنها را از بین می‌برد و نکته مثبتی است و از رویکردهای خوب و کارشناسی شده جشنواره محسوب می‌شود.

نخستین جشنواره فیلم اولی‌ها و جشن فارغ‌التحصیلان بیست و هفتمین دوره آموزشی انجمن سینمای جوانان ایران از ۲۳ تا ۲۶ شهریورماه سال جاری توسط انجمن سینمای جوانان ایران و به دبیری «هاشم میرزاخانی» در تهران برگزار می‌شود.

 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۲ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • جناب فروتن عزیز
    چه خبر از رسانه ای تصویری؟ یکماه از از جشنواره ی فیلم های ویدئویی گذشت و خبری از یان موسسه نیست. مضر بودن این جشنواره بیشتر خود را نشان می دهد

    • موسسه امروز پروانه شکارچی شنبه را دریافت کرد. سایت موسسه هم مدتهاست، از حیث معرفی فیلم تازه بروز نشده است.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید