روزانه های سینمایی
نمایش خانگی برگی در دست فدراسیون فوتبال

نمایش خانگی برگی در دست فدراسیون فوتبال

به دنبال اختلاف فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران با سازمان صدا و سیما در زمینه فروش و واگذاری حق پخش مسابقات لیگ برتر، فدراسیون فوبال اعلام کرده است در صورتی که صدا و سیما مبلغ پیشنهادی خود را افزایش ندهد، تکثیر و توزیع بازی های فوتبال را در شبکه نمایش خانگی در دستور کار قرار خواهد داد.

به موجب اخبار منتشره؛ صدا و سیما سال گذشته مبلغ ۱۲ میلیارد تومان به فدراسیون پرداخته است که به زعم مسئولان فدراسیون فوتبال در مقایسه با وضعیت مشابه در سایر کشورهای دور و نزدیک، این  مبلغ بسیار ناچیز است.

فارغ از اینکه چنین اقدامی جنبه عملی به خود بگیرد یا نگیرد، ذکر این نکته حائز اهمیت است که با کشف ابعاد تازه ای از خصلت رسانه ای و فراگیری شبکه نمایش خانگی در ایران، در حال حاضر بسیاری از افراد در گفتگو با رسانه ملی، توسل به ویدیو را در تاکتیک مذاکره و چانه زنی خود از یاد نمی برند.

راستی اگر قرار بر عرضه مسابقات فوتبال در شبکه باشد، در ممیزی به چه جنبه هایی باید اعتنا کرد؟ در غیاب گزارشگران تلویزیون مسابقات را چه کسانی گزارش خواهند کرد؟ آیا طرفداران تیم قرمز نسخه فیلم بازی تیم رقیب را کپی می کنند و طرفداران تیم قرمز همین رفتار را با فیلم بازی تیم آبی انجام می دهند؟ کد ۵۴۰

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید