روزانه های سینمایی
هدیه تابستانی افق رسانه به بچه ها

هدیه تابستانی افق رسانه به بچه ها

معمولاً چند ماه مانده به جشنواره فیلم کودک و نوجوان بصورت توامان مسئولان مربوطه و فیلمسازان به یاد بچه ها می افتند. همه چیز در به سرعت برق و باد و در چند هفته رخ می دهد. در اینگونه مواقع ناز فیلمسازان هم خریدار دارد. آنها دست مسئولان را خوانده اند و می دانند، جشنواره با پسوند بین المللی شوخی بردار نیست. باید دست مسئولان جشنواره برای بستن جدول نمایش فیلم ها پر باشد و تنوع و تعدد و نصفه و نیمه ای برای آبروداری هم که شده، فراهم گردد. 

شاید مامان بهروز منو زد، استثنائاً از چنین فرمولی تبعیت نکرده باشد و سینماگر سر فرصت فیلم مورد علاقه اش را ساخته و پرداخته کرده باشد اما متاسفانه تا جایی که یاد دارم قصه پر غصه سینمای کودک در ایران تابوده اینگونه روایت شده است.

مامان بهروز منو زد ساخته عباس مرادیان آنقدر جاذبه داست تا در میان سایر رقبا بتواند بخشی از جوایز جشنواره بیست و پنجم را آز آن خود کند. 

فیلم سینمایی مامان بهروز منو زد در حالی به شبکه نمایش خانگی راه می یابد که مدتی است تهیه کننده آن محمد باقر آشتیانی به دیار باقی پر کشیده است و کودکان ایران زمین نمی توانند، فیلم دیگری را از او در سینماها و یا ویدیوی منزلشان تماشا کنند. مامام بهروز منو زد در حال تولید بود که دست اجل تهیه کننده فیلم را از میان ما برد و هر بار با تماشای این فیلم یاد او در دل جامعه سینمایی تازه می شود.

یادم می آید آشتیانی از معدود تهیه کنندگانی بود که اگر سر ظهر گذرش به وزارتخانه می افتاد خودش را به نماز جماعت می رساند تا در فردایی که فقط عمل صالح از انسان پذیرفته می شود، ذخایری داشته باشد.

یقیناً دل هر کودک و بزرگی که با دیدن صحنه هایی از فیلم مامان بهروز منو زد، شاد شود سهم و نصیبی به روح آن عزیز سفر کرده هم خواهد رسید.

جمعی از بازیگران معروف سینما و تلویزیون دست به هم داده اند تا در گرمای تابستان امسال لحظاتی شاد و مفرح را با دیدن این فیلم برای خانواده ها رقم زنند.

برای روزهای بلند تابستان تماشای مامان بهروز منو زد،منتشر شده از سوی موسسه گزینه بدی نیست.

تامین کننده بیست و دومین فیلم ایرانی سال – مامان بهروز منو زد – موسسه افق رسانه پاسارگاد است.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۵ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • سلام خدمت دوستان گلم و جناب فروتن عزیز و تشکر ویژه که جواب دو تا سوالمو در مو رد ۲۴ و اینکه با چه سرعتی تکثیر شده و پشت صحنه نداره رو ندادن خب همه می دونید که مامان بهروز پخش شده و امروز حول و حوش نیم ساعت پیش فیلم جنجالی و تحسین بر انگیز بدرود بغداد با هنر مندی مصطفی زمانی و پانته ا بهرام وارد شبکه شد…

  • فیلم بدرود بغداد هنوز به انبار هنر اول تحویل نشده است.احتمالا نیم ساعت پیش فیلم دیگه ای توزیع شده است.

  • سلام
    اقای فروتن این سایت شما کلا از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۹:۳۰ قطع بود
    و بعضی مواقع یک سایت دیگر جایگزین ان میشود   و کلا  بلا تکلیف است

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید