روزانه های سینمایی
بازدید مقامات از کانون فیلم منحله هشت و نیم

بازدید مقامات از کانون فیلم منحله هشت و نیم

.به گزارش ایسنا، دکتر سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سردار دکتر بهمن کارگر، معاون اجتماعی نیروی انتظامی، جواد شمقدری، معاون امور سینمایی وزیر ارشاد و سرهنگ علیرضا محرابی، رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از محل فعالیت غیرقانونی عده‌ای از سینماگران معروف که تحت عنوان " کانون فیلم هشت و نیم " اقدام به تهیه، تولید و توزیع آثار غیر اخلاقی می نمودند،بازدید کردند.

این مرکز با اقدام بموقع پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ شناسایی و عوامل آن شامل ۹ نفر از سینماگران معروف دستگیر شده اند. دکتر سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این بازدید ضمن ابراز تأسف از وجود چنین مراکزی در کشور که از بی اطلاعی برخی جوانان در راستای مقاصد خودسوء استفاده می کنند و آنها را تحت تأثیر قرار می دهند، گفت: وجود چنین مراکزی که اقدام به تولید و تهیه فیلم ها و سی دی های غیراخلاقی می‌کنند آثار مخربی را روی هنرمندانی که قصد دارند در خدمت اهداف انقلاب باشند خواهد گذاشت.وی با اشاره به غیرقانونی بودن چنین مراکزی در کشور اظهار داشت: این مؤسسات بدون اینکه مجوزی از مبادی ذی صلاح گرفته باشند اقدام به راه اندازی چنین مکان‌هایی می کنند که این امر موجب رفت و آمد افراد به این محل ها شده و چه بسا مراجعه کنندگان به این محل ها فکر می کنند این موسسات سینمایی هنری دارای مجوز هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه چندین هزار مؤسسه فرهنگی و هنری در تهران در حال فعالیت هستند و ممکن است برخی از آنها فاقد مجوز قانونی نیز باشند، خاطرنشان کرد: بعضی از دانشجویان که اطلاع کافی از نحوه فعالیت آنها ندارند در این مکان ها حضور پیدا می کنند و تحت تأثیر قرار می گیرند. حسینی با تأکید بر اینکه مؤسسات فرهنگی هنری فاقد مجوز پاتوقی هستند برای دنبال کردند اهداف خاص که قطعا با اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران همخوانی ندارند و در آنجا سوء استفاده های متعدد می شود، تصریح کرد: جای تشکر و قدردانی است از نیروی انتظامی که این مراکز را بموقع شناساسی می کند.وی اظهارامیدواری کرد که خود هنرمندان از ایجاد چنین محافلی که عده ای بخواهند سوء استفاده کنند مانع شده و مردم هم وظیفه دارند زمانی که از وجود چنین مراکزی مطلع می شوند بلافاصله به مبادی ذی ربط اطلاع دهند تا در فرصت مناسب از ادامه فعالیت های غیر قانونی آنها جلوگیری شود.

روزانه های سینمایی: تلاش خواهد شد تا در روزهای آینده گزارش کاملتری از کانون فوق تهیه و به اطلاع خوانندگان رسانده شود.کد ۵۱۰

 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید