روزانه های سینمایی
روزی روزگاری سایت

روزی روزگاری سایت

بارگذاری و راه اندازی پایگاههای جدید اطلاع رسانی در فضای مجازی برای معرفی محصولات نمایش خانگی ادامه دارد و در این بین فارغ از انگیزه های اداره کنندگان این پایگاه ها، از کنار این واقعیت نمی توان گذشت که نمایش خانگی به عنوان یک پدیده پویا و جذاب حداقل به اعتبار موضوع- فیلم و سینما- هواداران پر شماری را به خود جذب کرده است و هر کس به فراخور سواد رایانه ای و تسلطی که بر محیط وب و امکانات آن دارد، می کوشد تا رنگ و لعاب تازه ای به آن بخشد.

در بین موسسات ویدیو رسانه از گذشته تا حال اقبال و توجه به راه اندازی سایت قابل انکار نیست و البته تداوم یا کاهش فعالیت های یک موسسه مستقیماً در وب سایت مربوط به آن نیز انعکاس داشته است.

چه بسیار موسساتی که چراغ آنها به خاموشی گراییده و امروزه سایت های آنها فقط تداعی گر خاطرات خوش گذشته و حال و هوای روزهای پر بازدید هستند.

موسساتی هم علیرغم فعالیت کج دار و مریز اهمیتی به سایت نمی دهند و اصولاً میانه ای با آن ندارند و موسساتی هم حال و حوصله و یا نیرویی برای به روز کردن تارنمای شان ندارند.

نگاهی به رقم بازدید و یا جایگاه سایت های فعال در سایت هایی نظیر الکسی به خوبی نشانگر اعتماد و اتکای بینندگان پر شماری به ویترین مجازی موسسات است.

به تعبیری هر قدر موسسات در گردگیری از ویترین خود و تزیین و تغییر نوبه ای آن همت نمایند، مشتریان بیشتری به تماشای آن خواهند آمد و برای آن وقت خواهند گذاشت. شک نباید کرد که با توسعه ارتباطات در فضای مجازی، وب سایت هر موسسه بخشی از هویت و کاراکتر او نزد کاربران بوده و در ارزیابی آن عنصر امتیاز آوری به حساب خواهد آمد.

بنابراین انتظار می رود موسساتی که علیرغم سرمایه گذاری قابل توجه در تامین و عرضه فیلم بویژه فیلم ایرانی، راه اندازی وب سایت اختصاصی را جدی نگرفته اند، بیش از این فرصت را از دست نداده و با مدیریت بهینه و تولید محتوا، اشتیاق و کنجکاوی بسیاری از علاقمندان شبکه را که بخشی از ان هر روزه در سایت روزانه های سینمایی نمود دارد، پاسخگو باشند.

به نظر شما جای خالی کدامیک از موسسات در فضای سایبر احساس می شود؟

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱۷ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • در حال حاضر تنها وبسایت موسسه ی هنرنمای پارسیان بروز و دارای امکاناتی مانند خرید از سایت می باشد. موسسه ی دیگری که وبسایت تقریبا خوبی دارد موسسه ی قرن ۲۱ بوده که تنها عناوین عرضه شده به بازارش را مورد تبلیغ قرار می دهد. اما بعنوان بهترین موسسه ای که از بدو تاسیس شبکه ی ویدئویی در این زمینه فعال بوده وسایت بسیار خوبی داشته می توان به موسسه ی جوانه پویا اشاره کرد که در حال حاضر و متاسفانه فعالیت چندانی ندارد. بنظر می رسد هدف موسساتی مانند رسانه های تصویری و قرن جدید و چند موسسه ی دیگر از وبسایت این باشد که تنها در پشت جلد محصولاتشان آدرس وبسایت را قید کنند تا از این طریق برای خود کسب اعتبار نمایند.

  • با سلام خدمت دوستان
    به زودی پرتال موسسه تصویر گستر پاسارگاد راه اندازی می گردد و میزبان کلیه عزیزان خواهد بود.
    روابط عمومی تصویر گستر پاسارگاد

  • اقای فروتن من به عنوان یک بیننده شبکه نمایش خانگی از شما خواهش میکنم که به این موسساتی که فیلم هایشان را با کیفیت پایین عرضه میکنند تذکری  دهید وبا این شرکت ها برخورد جدی بکنید. بعد از شرکت فیلمسازانجوان شرکت ریز موج هم کیفیت فیلمهایش پایین ودر حد vcd میباشد

  • بعد از خوندن کامنت آقارضای برون عزیز یه سر به وبسایت هنرنما زدم و برام جالب بود که غیر از به روز بودن بخش محصولات خود شرکت و اخبار سینمایی، یه تسلیت هم برای درگذشت پدر دوبله ایران بالای سایت زده بودن

  •  باسلام خدمت دوستان
    بزودی وبسایت جدیدموسسه پرده رآه اندازی وشروع به کارخواهدنمودکه امیدوارم بامدیریت وامکانات خوبی میزبان دوستان باشیم.
     

  • از ابتدای راه اندازی سایت این موسسه (http://www.baya.ir)  تلاش شده است  مطالب و اطلاعات  بروز و مفید در اختیار بازدید کننده گان  قرار گیرد.
    از دوستان و همکاران  گرامی تقاضا می شود  نظرات خود را  در رابطه با ارتقاء کیفی مطالب سایت اعلام نمایند.
     

  • خداوکیلی به این هم میگید سایت؟ روی صحبتم با بایا و سینما هفت می باشد. هر چند فیلمی هم پخش نمی کنید که بخواهید نگران تبلیغش باشید.

    • جناب رضا
      اگر به نشانی  baya.ir مراجعه بفرمایید اتفاقا میتوانید اخرین عناوین توزیع شده را ملاحظه بفرمایید. همچنین خواهید دید که سایت مرتبا آپدیت می شود. در ضمن شما انتظار دارید یک موسسه چند فیلم  در هفته پخش کند؟

  • جناب فرشاد
    لطفا با دقت (مجددا برروی کلمه ی دقت تاکید می کنم) از سایت موسسه ی هنرنمای پارسیان بازدید بفرمائید تا منظور بنده را متوجه شوید. در مورد سایت بایا هم می توانید به قسمت محصولات گذشته و حال موسسه رجوع بفرمائید و ملاحظه بفرمائید که بجای قیمت فیلم ها . ریال درج شده. از امکان خرید اینترنتی که بگذریم و به قسمت برندگان برویم: به عنوان یکی از برندگان جایزه ی ۵ محصول باید بگویم که این قسمت کاملا سرکاری بوده و دوستان تلاش بیهوده ننمایند. قسمت اخبار بایا : شاید از نظرشما توزیع فیلم های سینما پارادیزو و هوش مصنوعی جدید و آپدیت باشد اما باید بگویم که این فیلم ها مدت هاست که توزیع شده اند. اخبار سینمایی: خبر ساخته شدن قلاده های طلا جدید است یا آمار فروش جرم و ورود آقایان ممنوع؟ تنها قسمت خبر رسانی آپدیت می باشد که فکر می کنم دوستانی که مرتبا به سایت آقای فروتن رجوع می کنند می توانند از اخبار موسسات مطلع شوند و در واقع ایشان جور اینگونه موسسات را بردوش می کشند.
    پس لطفا بیهوده طرفداری ننمائید که این جانبداری بی منطق قطعا باعث درجا زدن می شود و نه پیشرفت.

    • جناب رضا
      مدتها قبل از اینکه شما بفرمایید در سایت هنرنما عضو شده و خرید اینترنتی هم داشته ام. بی شک سایت مذکور بهترین در نوع خود در سطح موسسات ویدئورسانه است. منتها نمی توان از همه موسسات انتظار داشت که به یک شکل عمل کنند و به طبع الویت های ایشان متفاوت است. اگر به سوابق نامه های اینجانب به مدیران موسساتی چون تصویر دنیای هنر در سال های ۸۵و۸۶ مراجعه فرمایید ملاحظه خواهید کرد که در آن زمان نیز مکرر در اهمیت ایجاد و استفاده از پایگاه اینترنتی به ایشان پیشنهاداتی داده ام.
      در هر صورت اگر به کامنت خود "دقت" بفرمایید در خصوص عدم معرفی محصولات موسسه بایا در وبسایتشان است که من نیز در همین خصوص به شما پاسخ داده ام و طرفداری بیجا در نوشته ام نمی بینم.

  • سلام 
    آقای عظیمی عزیز،رضا برون ،محمد صادقی، ممنون از حسن توجه شما عزیزان امید است در آینده ای نزدیک فروش اینترنتی برای تمام نمایندگان عزیز از طریق سایت ایجاد شود و دسترسی آنلاین به آرشیو این موَسسه فراهم گردد 

  • با سلام
    من نگاهی به سایتهای گوناگون انداختم در کل چندتای آنها در کل امتیاز خوبی از دید یک بازدید کننده می گیرند.اما چون سوال آقای فروتن این بود که جای کدام موسسه خالیست من موسسه پارس ویدئو رو نام میبرم که در جستجوهای گوگل وجود داره ولی قابل دسترس نیست.از پارس ویدئو انتظار بیشتری میرفت.

    • چشم ما روشن مبارک است. لطفاً در بخش پیوندها نشانی و عنوان وبلاگ بنده را حذف و در صورت تمایل وب سایت و نشانی آن را بیفزایید.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید