روزانه های سینمایی
در امتداد توزیع فیلم های روز سینمای ایران

در امتداد توزیع فیلم های روز سینمای ایران

فیلم های سینمایی ایرانی به آرامی و در عین سکوت و بدون هیچگونه اطلاع قبلی راهی بازار می شوند و در هیاهوی به پا خاسته برای  کاهش و ریزش تماشاگر در سالن های سینما، می کوشند تا چراغ سینمای ایران را روشن نگه دارند و  به همگان نشان دهند تا زمان عبور از بحران پدید آمده برای سینماها، ویدیو می تواند کماکان رشته پیوند مردم با سینما را نگهبان باشد ولو تهیه کنندگان بر مواضع قبلی خود اصرار ورزند و حاضر به کاهش قیمت رایت فیلم هایشان نشوند.

این روزها فیلم سینمایی ایرانی در امتداد شهر به عنوان محصول تازه ای از موسسه تصویر گستر پاسارگاد، در شرایطی به خانه های شهروندان راه یافته است که به شهادت آمار فروش آن نتوانست مردم  زیادی را به سالن های سینماها بکشاند و  مردمان بسیاری از شهرها هم که سینما ندارند، فارغ از چگونگی اکران فیلم ها در سینماها، این روزها خوشحالند که هر ۵ روز یکبار اثر تازه ای از سینماگران کشورشان  را می بینند و  انتظار عرضه فیلم های بعدی را می کشند.

برای خیلی از مخاطبانی که در ماههای اخیر به جمع مخاطبان شبکه پیوسته اند، این روزها نام جند موسسه و شرکت فعال مثل همین تصویر گستر، ریزموج سیستم، گلرنگ، فیلمسازان جوان ، هنرنمای پارسیان و … بیشتر خودنمایی می کند و شاید ندانند که چند برابر موسساتی که آنها می شناسند، شرکت هایی دیگری هم منتظرند تا شرایط بهتری در عرضه و تقاضای فیلم سینمایی ایرانی رخ دهد تا آنها نیز بتوانند مجدداً در بازار نگاهها را به خود جلب کنند.

در امتداد شهر یک دوجین بازیگر و ستاره دارد و  به قدر کافی مواد اولیه برای طراحی پوستر و طرح روی جلد در اختیار طراحان قرار داده است. فکرش را بکنید گلزار، نیکی کریمی، فرزاد حسنی، رضا رشید پور، آنا نعمتی، مهران رجبی و بازیگران نام آشنای دیگری که به فرمان علی عطشانی کارگردان جسور و پر حاشیه سینمای این سالها به هنرنمایی در مقابل دوربین پرداخته اند.

پایان این هفته هم دست مخاطب برای انتخاب و خرید نسخه اصلی فیلم ها و برنامه ها کاملاً باز است. این روند مادام که کپی کارها حیا کنند و محتاج نان شب نباشند، ادامه خواهد داشت. اگر خدا خواهد.!

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱۷ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • موسسات گرامی لطفا درجه کیفی نوشته شده بروی  پاکت فیلمها را در زیر درب بسته پنهان نکنید بطور مثال فیلم تقصیر استینم بود از موسسه افق رسسانه پاسارگاد

  • ۱-کنسرت روی آب زمستان گذشته نتوانست، گرمای خاصی به سالن های سینما ببخشد.
    ۲- به شهادت آمار فروش آن (فیلم سینمایی ایرانی در امتداد شهر)  نتوانست مردم  زیادی را به سالن های سینماها بکشاند
    جناب آقای فروتن
    فکر میکنم نوشتین اینگونه مطلب برای دو عنوان ایرانی کنسرت روی آب و در امتدادشهر تبلیغ منفی برای این دو اثر چیز دیگری میتواند باشد
    آیا در تصور خواننده این مطلب خطور نخواهد کرد زمانی که مدیر کل توسعه و همکاریهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بگوید این دو اثر در سینما شکست خورده است پس در شبکه نمایش خانگی هم شکست خورده خواهد شد و یا اینکه فیلم ارزش آنچنانی ندارد پس برای تهیه آن پول خود را به هدر ندهیم
    بازار در شرایط فعلی همنچنان خراب هست با گفته های خود خرابترش نکنیم
    معذرت میخواهم به هر حال نظر اینجانب این بود
     

    • قربان شما برم در عصر گردش آزاد اطلاعات دسترسی به میزان فروش فیلم ها در اکران عمومی چندان دشوار نیست و نمی توان واقعیات را کتمان کرد. اگر یک بار دیگر متن را بخوانید متوجه می شوید که کسانی هم سینما نمی روند یا سینما ندارند که در آن بروند. این عده فارغ از حرف و حدیث گیشه ها، مشتاقانه فیلم های روز سینمای ایران را دنبال می کنند. می توان فرض را بر این هم گذارد که خیلی از طرفداران سینما و ستاره هایش، قدرت ، فرصت و علاقه سینما رفتن را ندارند. انتخاب تیتر "در امتداد توزیع فیلم های روز سینمای ایران" به نظرم به قدری کافی انرژی بخش هست . اینطور نیست؟

  • انتخاب تیتر بله انرژی بخش هست
    ولی کسانی که سینما نرفتند خرید خود را بر اساس نوشته ها و گفتار دیگران انتخاب میکنند (عرف بازار اینگونه هست)

  • میشه توضیح بدین چرا از فصل سوم سریال لاست دیکه قرن ۲۱ در این محصول دخالتی ندارد؟ وچرا در این محصول نقدو بررسی  دیکه وجود ندارد؟

  • آقای فروتن عزیز میشه لطف کنید و بگید (و آسمان آبی)ممکنه تا آخر تیر ماه توزیع بشه؟همچنین راه آبی ابریشم توی شبکه نمایش خانگی توزیع میشه یا نه؟

  • سلام به دوستان گلم اگر نخواد موسسات بد قولی کنند این هفته  به امید خدا فیلمهای
    انتهای خیابان هشتم و شب پر ستاره و ساخت ایران مجوعه ۸ و فیلم سینمایی مامان بهروز منو زد
    به سبد  محصولات شبکه خانگی اضافه خواهند شد

  • آقای تیربند عزیز لطفا" اول در مورد توزیع فیلمها تحقیق کنید بعد اعلام کنید ۲عنوان از عناوینی که شما اعلام کردین این هفته در نوبت پخش نیست لطفا موسسه  ها رو بد قول جلوه ندین
     

  • سلام اقای تیربند عزیز..فیلم انتهای خیابان هشتم هنوز در پردیس ملت رو اکرانه!! میشه بگید خبر از کجاست؟ چون من واقعا منتظرم ۳بار هم تو سینما دیدم ولی فک نکنم بیاد به این زودی
    منتطر جوابتونم

  • سلام اقای فروتن عزیز و گرامی..بواقعا از سایت عالیتون ممنون
    اقای فروتن این خبر صحت داره فیلم انتهای خیابان هشتم میاد این هفته؟شما خبر داریر؟
    منتظر جوابتون هستم

  • بله دوستان گلم اگر موسسه هنراول بد قولی نکند ان شالله این هفته شاهد ورود انتهای خیابان هشتم در شبکه خانگی خواهیم بود .

  • اقای تیربند خود اقای فروتن خبر را تکذیب کردن
    چرا موسسات را بد قول جلوه میدید؟
    در ضمن همین موسسه این هفته کنسرت رود اب را توزیع کدر چطور ممکنه ۱هفته بعد دوباره فیلم بده؟!

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید