روزانه های سینمایی
شمقدری: ۴۰۰ کارگردان می توانند فیلم ویدیویی بسازند

شمقدری: ۴۰۰ کارگردان می توانند فیلم ویدیویی بسازند

به گزارش خبرگزاری فارس، «جواد شمقدری» رئیس سازمان سینمایی کشور و معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد نخستین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ویدئویی تهران در مورد دستاوردهای این جشنواره گفت: این جشنواره به نظر من در گام اول موفق بود.

* جشنواره ویدویی افتتاحیه و اختتامیه باشکوهی داشت

وی در ادامه افزود: همین که هنرمندان بخش ویدئویی اعم از؛ تهیه‌کننده‌گان، کارگردانان، بازیگران، فیلمنامه‌نویسان و دیگر عوامل این گونه فیلم‌ها متوجه شدند که ساخت فیلم ویدئویی به آن توجه و ارج‌گذاری می‌شود و حتی در یک ترکیب داوری بسیار حرفه‌ای و سطح بالا، آثار مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و یک جشنواره‌ای با افتتاحیه و اختتامیه باشکوهی برگزار می‌شود همه اینها قوت قلبی است برای فیلم‌سازانی که در این عرصه کار می‌کنند.

شمقدری تصریح کرد: وقتی که ما بیش از ۴۰۰ کارگردان فعال در زمینه ویدئو داریم نمی‌شود همه اینها بیایند و فیلم سینمایی بسازند.

* لازم است نگاه ارزشی و توجه‌مان را به سمت فیلم‌های ویدیویی تغییر دهیم

وی در مورد گرایش فیلم‌سازان به ساخت فیلم‌های سینمایی گفت: به جهت این‌که فکر می‌کنند شأنیت و جایگاه فیلم سینمایی مثلا بالاست و فیلم ویدئویی خیلی قابل توجه نیست. ما لازم است که نگاه ارزشی و توجه‌مان را به سمت فیلم‌های ویدئویی تغییر بدهیم؛ البته سینما همیشه جایگاه خودش را دارد اما بدانیم فیلم ویدئویی که وارد شبکه خانگی می‌شود آن هم حاوی ارزش‌های خودش است، بخصوص وقتی که مخاطب انبوه دارد. این جشنواره اولین دستاوردش این است که جریان فیلم‌سازی در عرصه ویدئویی و نمایش خانگی با رونق، کیفیت و جدیت بیشتر، مورد توجه همه دست‌اندرکاران این عرصه قرار خواهد گرفت.

* به سمتی می‌رویم که حوزه سینمای خانگی و سینمای ویدئویی را خیلی متفاوت نبینیم

وی در ادامه افزود: در یک عرصه‌ای که خیلی از فیلم‌سازان، دنبال خیلی از ویژگی‌هایی که در حوزه سینما وجود دارد، مثل: شهرت، منافع اقتصادی و چیزهای دیگر می‌روند؛ جوانان در یک فضای خیلی خود جوش و خلاقانه آمدند، فیلم ساختند و کارشان دیده شد، به نظر من اینها برای سینمای حرفه‌ای ما در حوزه فیلم ۳۵ سرمایه‌های مهمی می‌شوند. ضمن این‌که ما به سمتی می‌رویم که حوزه سینمای خانگی و سینمای ویدئویی را خیلی متفاوت نبینیم و هر هنرمندی در هر بخشی وقتی که جلوه می‌کند می‌تواند در بخش دیگری هم فعال باشد.  کد۴۹۷

 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید