روزانه های سینمایی
به پایان آمد این دفتر

به پایان آمد این دفتر

شب گذشته پس از گذشته ۵ روز نخستین جشنواره بین المللی فیلمهای ویدیویی تهران به کار خود پایان داد. محل برگزاری آیین اختتتامیه درست در جنب صدا و سیما بود اما هیچیک از مدیران آن سازمان معظم در مراسم حضور نداشتند. بدین ترتیب جوایز نقدی و نیز حواله خودروی سواری بین فیلمسازان تلویزیونی، توسط مدیران ارشد سینمای کشور بین آنها توزیع گردید و رسانه ملی مشارکتی در تامین جوایز یا هزینه های جشنواره نداشت. سهل شبکه های تلویزیونی هم نگاه مرحمتی به جشنواره نداشتند و به جز برنامه دو نیم ساعته شبکه خبر در پنجشنبه شب، ویژه برنامه ای به جشنواره اختصاص نیافت.

سخنان رییس سازمان سینمایی کشور تا حد زیادی گرایش های جشنواره را روشن ساخت و کلید واژه هایی از جمله سینما و نمایش خانگی به کرات در کلام ایشان شنیده شد. دبیر محترم جشنواره نیز با اعلام تمام شدن دوران فیلمسازی با فیلم ۳۵ میلیمتری، آینده را از آن فیلمسازی دیجیتال دانست و اتخاذ استراتژی تولید انبوه فیلم ویدیویی با بودجه اندک را برای تامین نیاز های تصویری تلویزیون و شبکه ویدیویی حائز اهمیت دانست. کد ۴۹۰

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید