روزانه های سینمایی
دبیر جشنواره: تولیدات ویدیویی برای نمایش خانگی به بی راهه میروند

دبیر جشنواره: تولیدات ویدیویی برای نمایش خانگی به بی راهه میروند

محمد رضا عباسیان دبیر جشنواره فیلم های ویدیویی در تازه ترین مصاحبه ای که با سینماپرس کرده است، در باره فیلم های ویدیویی تولید شده برای شبکه نمایش خانگی گفته است:

در حوزه شبکه نمایش خانگی فیلم ها توسط بخش خصوصی و موسسات ویدئو رسانه تولید شده و چون به نوعی تهیه کننده به عنوان یک کار اقتصادی بر روی فیلم سرمایه گذاری می کند، انتظار بازگشت سرمایه را نیز دارد، به همین دلیل به دنبال مولفه های به اصطلاح بفروش در فیلم خود بوده و همین مسئله سبب می شود تا تولیدات به بی راهه کشیده شده و کیفیت فیلم ها کم شود.

رئیس موسسه رسانه های تصویری گفت: خوشبختانه وزارت ارشاد تولید آثار سخیف در بخش ویدئو را کاهش داده و انتظار افزایش کیفیت فیلم های ویدئویی وجود دارد.

وی تصریح کرد: بزرگترین مصرف کننده فیلم های ویدئویی تلویزیون بوده و اکثر فیلم ها برای رسانه ملی تولید می شود. شبکه نمایش خانگی در کنار فیلم های تلویزیونی بیشتر به این دلیل است که بتوانیم شرایطی را برای دیده شدن فیلم هایی که توانایی اکران را ندارند فراهم کرده و در فرمت ویدئویی به مخاطبان ارائه کنیم.

عباسیان در پاسخ به این سوال که جشنواره فیلم های ویدئویی به نوعی موازی کاری با جشنواره های تلویزیونی نخواهد بود، ابراز داشت: جشنوارهای تلویزیون به صورت داخلی بوده و تنها آثاری که برای این رسانه تولید شده مورد قضاوت قرار خواهد گرفت، اما جشنواره فیلم های ویدئویی تمامی تولیدات را شامل می شود. قضاوت آثار در این جشنواره به مراتب نسبت به جشنواره های دیگر به مراتب بالاتر بوده و اعتقاد دارم که در برگزاری جشنواره های سینمایی نهاد تولید کننده و نهاد برگزار کننده جشنواره متفاوت بوده تا قضاوت تاثیرگذار تری را شاهد باشیم۴۸۲ کد.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید